«Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα» – Έκθεση της διάσημης καλλιτέχνιδας στην Αθήνα
Περισσότερα από εκατό έργα της Cindy Sherman πρόκειται να παρουσιαστούν στην έκθεση με τίτλο «Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα» που διοργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από 30 Μαΐου μέχρι 4 Νοεμβρίου 2024 στο Μέγαρο Σταθάτου.
Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, πρόκειται για την πρώτη μουσειακή έκθεση με φωτογραφικά έργα της διάσημης Αμερικανίδας καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα, στην οποία θα παρουσιαστούν έργα-ορόσημα από την πρώιμη σειρά φωτογραφιών Untitled Film Stills (1977-1980), καθώς και από τις σειρές Rear Screen Projections (1980), Centerfolds (1981) και Color Studies (1982).
Η Sherman μεταμορφώνεται σε διάφορους επινοημένους χαρακτήρες που απαθανατίζει σε διαφορετικά σκηνικά, αναλαμβάνοντας η ίδια όλους τους ρόλους που απαιτούνται για τη δημιουργία των έργων της. Η έκθεση εστιάζει στη γυναίκα, στην ταυτότητα και στην απεικόνισή της, διερευνώντας, μέσα από τους χαρακτήρες των έργων της Sherman, μεγάλο εύρος των γυναικείων στερεότυπων και θέτοντας ερωτήματα που παραμένουν πάντα επίκαιρα.
Η Cindy Sherman γεννήθηκε το 1954 στο Glen Ridge του Νιου Τζέρσεϋ της Νέας Υόρκης. Ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, οι ανατρεπτικές φωτογραφίες της διερευνούν θέματα σχετικά με την αναπαράσταση και την ταυτότητα στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Η Sherman ήρθε στο προσκήνιο στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ως μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας Pictures Generation μαζί με καλλιτέχνες όπως οι Sherrie Levine, Richard Prince και Louise Lawler.
Στράφηκε στη φωτογραφία κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Κρατικό Κολλέγιο του Μπάφαλο στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Το 1977, λίγο καιρό αφού μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, ξεκίνησε τη διεθνώς αναγνωρισμένη σειρά 70 ασπρόμαυρων φωτογραφιών Untitled Film Stills. Σε αυτή τη σειρά, η Sherman ενσαρκώνει πολλούς στερεοτυπικούς γυναικείους χαρακτήρες εμπνευσμένους από εικόνες του Χόλιγουντ, τα φιλμ νουάρ και τις B movies. Χρησιμοποιώντας διαφορετικά κοστούμια και σκηνικά για να μεταβάλει την εμφάνισή της και να δημιουργήσει φωτογραφίες που μοιάζουν με διαφημιστικές εικόνες ταινιών, η καλλιτέχνιδα διερευνά τη σχέση μεταξύ τεχνάσματος και ταυτότητας στην καταναλωτική κουλτούρα, κάτι που απασχολεί έκτοτε την πρακτική της.