Aston Martin: Η εταιρεία του James Bond πατάει «φρένο»
Σε αδιέξοδο βρίσκεται η Aston Martin η εταιρεία αυτοκινήτων σύμβολο στη διάσημη σειρά κινηματογραφικών ταινιών James Bond.
Μπορεί η μετοχή της εταιρείας να έχει κάνει ένα εντυπωσιακό +72% έπειτα από το τελευταίο σχέδιο διάσωσής της με επικεφαλής τον δισεκατομμυριούχο Λόρενς Στρολ τον Απρίλιο του 2020, ωστόσο η υψηλή μόχλευση και τα υποτονικά κέρδη δημιουργούν αμφιβολίες για το μέλλον της.
Από τον Απρίλιο του 2020, η βρετανική εταιρεία έχει προχωρήσει σε τρεις Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου συνολικού ύψους 813 εκατ. λιρών, προσέλαβε τον πρώην εκτελεστικό της Mercedes Τομπίας Μόερς ως διευθύνοντα σύμβουλο και ήρθε σε συμφωνία με τη Daimler να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αντάλλαγμα το 20% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Η ανάκαμψη στις πωλήσεις, που ενισχύθηκαν από το πρώτο SUV της εταιρείας, συρρίκνωσε τις λειτουργικές ζημιές στα 15 εκατ. λίρες το α΄ τρίμηνο του 2021, έναντι 67 εκατ. λιρών κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Βάσει του σχεδιασμού του ο Στρολ θέλει να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις του περασμένου έτους σε 10.000 οχήματα έως το 2025, φθάνοντας τα EBITDA σε 500 εκατομμύρια λίρες.
Με τα δεδομένα αυτά, τα καθαρά κέρδη της Aston Martin θα ανέλθουν μόλις στα 79 εκατ. λίρες, όταν η ιταλική Ferrari αναμένει αυτά τα κέρδη το 2023 δύο χρόνια νωρίτερα.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι το χρέος της εταιρείας θα φτάσει το 2022 το 1 δισ. λίρες, περίπου 4,5 φορές τα προβλεπόμενα EBITDA και όπως αναφέρουν ίσως χρειασθούν επιπλέον κεφάλαια για να ενισχυθούν οι επενδύσεις στα ηλεκτρικά οχήματα και να μειωθεί το ποσοστό των τόκων που σήμερα διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στο 11%.
Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters