ΤΕΧΝΕΣ

Το πείραμα της «Κρουέλα» και το μέλλον του σινεμά

Σε πολύ ενδιαφέρουσα, σχεδόν πειραματική για την παγκόσμια αγορά του σινεμά, περίπτωση εξελίσσεται η «Κρουέλα», η νέα ταινία της Ντίσνεϊ με πρωταγωνίστρια την Εμα Στόουν, που κυκλοφορεί και στις ελληνικές αίθουσες.

Αυτό διότι η συγκεκριμένη live-action εκδοχή του χαρακτήρα που γνωρίσαμε μέσα από τα κλασικά «101 Σκυλιά της Δαλματίας», είναι επί της ουσίας η πρώτη τέτοιου βεληνεκούς ταινία που κάνει ταυτόχρονο άνοιγμα σε διαδικτυακή πλατφόρμα (Disney+) και στις κινηματογραφικές αίθουσες, την ώρα που οι τελευταίες βρίσκονται πια σε πλήρη λειτουργία στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η «Κρουέλα» έχει συγκεντρώσει συνολικά 81.1 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office, από τα οποία τα 32.4 εκατ. προέρχονται από την Αμερική. Για τα δεδομένα της πανδημίας τα συγκεκριμένα νούμερα φαντάζουν βέβαια μεγάλα, στην πραγματικότητα όμως αποτελούν σχετικά μέτρια επίδοση, ειδικά συγκρινόμενα με άλλες ταινίες («F9», «Ενα Ησυχο Μέρος 2») που την ανταγωνίζονται αυτόν τον καιρό στις αίθουσες.

Από την άλλη υπάρχουν προφανώς και οι εισπράξεις από την πλατφόρμα, με την ταινία να προσφέρεται ως premium περιεχόμενο στην… αλμυρή τιμή των 30 δολαρίων· η Ντίσνεϊ μέχρι στιγμής δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για το συγκεκριμένο κομμάτι πέρα από μια ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την πορεία της “Κρουέλα” στο box office, σε συνδυασμό με τις υψηλές επιδόσεις της στο Disney+ μέχρι στιγμής».

Το πόσο καλά πηγαίνει τελικά η ταινία φαίνεται ίσως από το γεγονός πως ήδη βρίσκεται στα σκαριά το πρώτο της σίκουελ. Σύμφωνα με όσα διαρρέουν από την Αμερική, ο σκηνοθέτης Κρεγκ Γκιλέσπι και ο σεναριογράφος Τόνι ΜακΝαμάρα («Η Ευνοούμενη») πρόκειται να επιστρέψουν στην ταινία, ωστόσο το βασικό που δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα, είναι αν το ίδιο θα πράξει και η πρωταγωνίστρια, Εμα Στόουν, η οποία, κακά τα ψέμματα, είναι και ο βασικός λόγος για την αρχική επιτυχία.

Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά για το σινεμά; Αν το πείραμα της «Κρουέλα» αποδειχθεί επιτυχές, θα ακολουθήσουν και άλλα μπλοκμπάστερ το παράδειγμα ή όχι; Και έπειτα υπάρχει το ζήτημα της πειρατείας, η οποία είχε σε μεγάλο βαθμό καταπολεμηθεί με την έλευση των πλατφορμών, ωστόσο πλέον αυτές οι ίδιες γίνονται πηγές πειρατικού υλικού -αυτό κυκλοφορεί πλέον σε εξαιρετική ποιότητα ήχου και εικόνας- υπονομεύοντας την επιτυχία των εκάστοτε ταινιών στις αίθουσες.

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ – moneyreview.gr με πληροφορίες από variety.com