ΕΛΛΑΔΑ

Το αντι-Covid σχέδιο του υπουργείου Τουρισμού

Οι άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας στην αρχή μιας αβέβαιης χρονιάς

Το ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού, η στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων του κλάδου, αλλά και οι στρατηγικές συμφωνίες με tour operators και αεροπορικές εταιρείες είναι οι άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού στην αρχή μιας χρονιάς που η αβεβαιότητα εξακολουθεί να είναι κυρίαρχη λόγω της έξαρσης της πανδημίας.

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης αποφεύγει τις προβλέψεις καθώς, όπως σημειώνει στους συνομιλητές του, δεν θα βοηθούσε σε τίποτα, στην παρούσα φάση και ενώ μαίνεται η πανδημία σε όλο τον κόσμο, να αναφερθεί σε συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους.

Για τον ίδιο αλλά και το υπουργείο η στόχευση διαμορφώνεται ανάλογα με τις εξελίξεις στο υγειονομικό μέτωπο. Αναμφίβολα, το 2021 εκτιμά ότι θα είναι μια μεταβατική χρονιά. Μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό, όχι μόνο τον ελληνικό ή της νότιας Ευρώπης, αλλά γενικότερα.

Θα ήταν αφελές και επιπόλαιο να πιστεύει κάποιος ότι η τουριστική κίνηση θα ανακτήσει τον προ πανδημίας ρυθμό της μέσα σε μερικές ημέρες ή εβδομάδες. Το μείζον, όπως επισημαίνει ο κ. Θεοχάρης, «παραμένει το να νικήσουμε την επιδημία και να πάρουμε πίσω τη ζωή μας». Σε κάθε περίπτωση, πάντως, επισημαίνει ότι η Ελλάδα ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στον κόσμο θα είναι η πρώτη που θα καταστήσει ορατή την αλλαγή στη διάθεση του κόσμου, όταν αυτή συντελεστεί.

Στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων

Στην παρούσα συγκυρία και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται η πανδημία της Covid-19, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού εστιάζει τις προτεραιότητές της στο να στηρίξει κάθε εργαζόμενο και κάθε επιχειρηματία του κλάδου, είτε άμεσα, με έκτακτα οικονομικά μέτρα, επιδοτήσεις κ.λπ., είτε έμμεσα, με την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού.

Βασική προτεραιότητα, εξίσου ζωτικής σημασίας, είναι το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού υπό συνθήκες πλήρους ασφάλειας για όλους όσοι εμπλέκονται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών. Το άνοιγμα, φυσικά, θα γίνει, όπως εκτιμά ο κ. Θεοχάρης, μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες υγειονομικές προϋποθέσεις και δοθεί το «πράσινο φως» από τους λοιμωξιολόγους. Στενά συνδεδεμένοι με το άνοιγμα όμως του τουρισμού είναι δύο άξονες πρωτοβουλιών με ευθύνη του υπουργείου Τουρισμού: Οι στρατηγικές συμφωνίες με tour operators, αεροπορικές εταιρείες κ.λπ. και το δυναμικό rebranding της Ελλάδας, μέσω αποτελεσματικών προωθητικών ενεργειών.

Η Ελλάδα στην κορυφή των προορισμών

Μέχρι στιγμής, πάντως, ο κ. Θεοχάρης εμφανίζεται αισιόδοξος για το πώς θα κινηθεί η ελληνική αγορά εφόσον το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες. Στο υπουργείο έχουν στοιχεία που φέρουν την Ελλάδα στην κορυφή των προορισμών τους οποίους προτείνουν οι μεγαλύτεροι tour operators στους πελάτες τους. Σε αυτό συντείνουν, όπως υποστηρίζουν κύκλοι προσκείμενοι στον κ. Θεοχάρη, δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι το επιτυχές άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού το προηγούμενο καλοκαίρι, παρά την έξαρση του Covid-19 σε όλο τον κόσμο. Υπήρξαν εκατομμύρια τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα, απόλαυσαν τις διακοπές τους με απόλυτη ασφάλεια και επέστρεψαν υγιείς στην πατρίδα τους. Οι άνθρωποι αυτοί διαφήμισαν τη χώρα μας, διαφήμισαν τη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό όλων όσοι τους φιλοξένησαν στην Ελλάδα. Ο δεύτερος παράγοντας που επιτρέπει την αισιοδοξία για το άμεσο μέλλον είναι η σημασία που δίνει το υπουργείο και ο ΕΟΤ στη διαφημιστική καμπάνια μας, στα νέα μέσα, τα social media κ.λπ.

Έμφαση στη διεθνή τουριστική διπλωματία

Παράλληλα ο κ. Θεοχάρης δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στη διεθνή τουριστική διπλωματία. Όπως τονίζει στους συνομιλητές του, «προσπαθούμε να προωθήσουμε και να επιταχύνουμε τον σχεδιασμό κοινών διαδικασιών και πρωτοκόλλων, κατ’ αρχάς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και τη μικρότερη δυνατή όχληση για τους τουρίστες, πιέζουμε προς την κατεύθυνση της απλοποίησης των διατυπώσεων. Επίσης, έχουμε θέσει στη διάθεση των Ευρωπαίων εταίρων μας αλλά και ευρύτερα, όλη την τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει από την περσινή χρονιά. Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η κατάσταση είναι ρευστή. Ο κρίσιμος παράγοντας είναι οι εμβολιασμοί και η επίτευξη ανοσίας σε όλο και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Από αυτούς τους παράγοντες εξαρτάται η τουριστική πολιτική, κατ’ εξοχήν».

Δυνατότητα επέκτασης τουριστικής περιόδου

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού θεωρεί ότι η χώρα μας έχει πολλά όπλα στη φαρέτρα της προκειμένου να αντεπεξέλθει σε έναν σκληρό ανταγωνισμό που θα επικρατήσει στην περιοχή τη Μεσογείου την επόμενη μετά την πανδημία μέρα. Ισχυρό μας πλεονέκτημα θεωρεί τη δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου και τη μετατροπή της Ελλάδας σε 12μηνο τουριστικό προορισμό. Επίσης δηλώνει βέβαιος ότι «είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τη μεγάλη πρόκληση, αξιοποιώντας την πολύ καλή φήμη της Ελλάδας, αλλά και προσφέροντας υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου, μοναδικές θα έλεγα, σε προσιτές και ελκυστικές τιμές. Στην πραγματικότητα -και πιστεύω ότι όλοι το αντιλαμβάνονται αυτό- έχουμε μόνο μία επιλογή: Να δώσουμε τη μάχη σε όλα τα μέτωπα και με όλες μας τις δυνάμεις. Στην παγκόσμια τουριστική αγορά η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να πρωταγωνιστεί».

Του Λάμπρου Καραγεώργου – naftemporiki.gr