Τι σημαίνει η ισχυροποίηση Σαββίδη στον ΟΛΘ
Επιταχύνεται το τελευταίο εξάμηνο η κινητικότητα στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης γύρω από τον μετοχικό, επενδυτικό και διοικητικό επίπεδο, αρχής γενομένης στις αρχές Ιουλίου του προηγούμενου έτους οπότε και στο μάνατζμεντ της εισηγμένης τοποθετήθηκε στη θέση του εκτελεστικού προέδρου ο Αθ. Λιάγκος, πρόσωπο που φέρεται να τυγχάνει της εμπιστοσύνης του ομίλου Σαββίδη.
Το φθινόπωρο προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την δεσμευτική επένδυση της επέκτασης του προβλήτα 6 έργο προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων και μεθαύριο Παρασκευή εκπνέει η σχετική καταληκτική ημερομηνία, με πέντε σχήματα να αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Εντωμεταξύ, τους τελευταίους μήνες επίσης, ο ΟΛΘ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του ελέγχου τριών λιμανιών που έχει σε διαγωνιστική διαδικασία το ΤΑΙΠΕΔ αυτά της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.
Σε αυτό το περιβάλλον έρχεται τώρα και η δρομολογούμενη αύξηση του ποσοστού του ομίλου Σαββίδη στον ΟΛΘ οδηγώντας πολλούς να εκτιμούν πως μπορεί ενδεχομένως να επιδιώξει μεσοπρόθεσμα και περεταίρω ισχυροποίηση της συμμετοχής του στην εισηγμένη.
Οι ψυχραιμότεροι επισημαίνουν πάντως πως ενδεχομένως εξέπνευσε ο επενδυτικός ορίζοντας του γερμανικού ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου DIEP και ίσως και άλλες συμφωνίες μεταξύ των μετόχων της SEGT και έτσι ήταν ο προφανέστερος αγοραστής. Η Belterra ανακοίνωσε χθες πάντως πως «εφ’ όσον υπάρξει έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τότε θα πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση».
Η συμφωνία
Εφόσον λοιπόν έρθει η έγκριση ο όμιλος Σαββίδη αποκτά τα δύο τρίτα του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που ελέγχει το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Εάν το έμμεσο αυτό ποσοστό ήταν άμεσο θα αντιστοιχούσε στο 45% περίπου του ΟΛΘ.
Πωλητής του πακέτου που αποκτά ο όμιλος Σαββίδη είναι το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (DIEP). Επειδή η συναλλαγή αφορά ποσοστά στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) η οποία ελέγχει το 67% του ΟΛΘ και όχι απευθείας μετοχές της εισηγμένης το τίμημα δεν ανακοινώθηκε.
Μέχρι σήμερα το 67% του ΟΛΘ κατέχει, από την ιδιωτικοποίησή του την Άνοιξη του 2018 και μετά, η SEGT. Η SEGT έχει, προσώρας, τρεις μετόχους: την DIEP, που κατέχει και το 47% (το οποίο τώρα πουλά στην Belterra Investments συμφερόντων του ομίλου Σαββίδη), την θυγατρική της γαλλικής ναυτιλιακής τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Terminal Link (στην οποία συμμετέχει και η China Merchant Port International) η οποία κατέχει το 33%, και την Belterra Investments του ομίλου Σαββίδη που ελέγχει το 20%.
Εφόσον προχωρήσει η εξαγορά του ποσοστού της DIEP, η Belterra θα κατέχει το 67% της SEGT και δια αυτής, εμμέσως το 45% σχεδόν του ΟΛΘ ενώ η γαλλο-κινεζικών συμφερόντων Terminal Link διατηρεί αμετάβλητο το ποσοστό της στην SEGT δηλαδή στο 33%. Η συμφωνία για την συναλλαγή που ανακοινώθηκε χθες περιλαμβάνει και άλλες εταιρείες μέσω των οποίων οι DIEP και Belterra συμμετείχαν στην SEGT. Υπενθυμίζεται πως στον ΟΛΘ συμμετέχει ακόμα τον ελληνικό δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ με ποσοστό 7,27% και το υπόλοιπο ποσοστό (25,73%) βρίσκεται στην ελεύθερη διασπορά μεταξύ της οποίας και Έλληνες και ξένοι θεσμικοί προεξάρχουσας της Lansdowne Partners.
Υπενθυμίζεται πως το 67% του ΟΛΘ πουλήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στην SEGT μετά από σχετικό διαγωνισμό έναντι ποσού 231.92 εκατομμυρίων ευρώ και ανάληψης υποχρέωσης υλοποίησης επενδύσεων ύψους 180 εκατομμυρίων. Χθες Τρίτη αυτό το 67% αποτιμάτο στο ταμπλό του χρηματιστηρίου στα επίπεδα των 167 εκατομμυρίων ευρώ με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής.
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ – moneyreview.gr