Τα beauty trends που θα καθορίσουν το μέλλον
Από το hippies λουκ των 70s και το punk rock μέχρι το grunge των 90s η βιομηχανία της ομορφιάς ήταν πάντα μία αντανάκλαση των κοινωνικών αλλαγών.
Η βιωσιμότητα
Σύμφωνα με τις στατιστικές, οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο συνειδητοποιημένοι όσον αφορά τη σπατάλη των πόρων της γης εξαιτίας της υπερπαραγωγής καλλυντικών, και όχι μόνο. Το 60% επιθυμεί συνθέσεις με περισσότερα φυτικά συστατικά και λιγότερα χημικά. Το ποσοστό είναι υψηλότερο στις ηλικίες 18-34, όπου 8 στις 10 γυναίκες δήλωσαν ότι αγοράζουν καλλυντικά με όσο το δυνατόν περισσότερη φυσική σύνθεση και εναρμονισμένα με τους κανόνες οικολογικής ηθικής. Ετσι, τη δεκαετία 2010-2020 οι εταιρείες με βιολογικά, φυσικά και vegan καλλυντικά είδαν τον τζίρο τους να εκτοξεύεται σε πρωτοφανή επίπεδα ενώ όλο και περισσότερες μάρκες παρόμοιου προφίλ έρχονται στο προσκήνιο.
Το τέλος του anti-ageing
Jane Fonda, 82 ετών, Helen Mirren, 75 ετών, Isabella Rossellini, 68 ετών, και άλλες πανέμορφες γυναίκες που διανύουν την έβδομη, όγδοη και ένατη δεκαετία της ζωής τους γίνονται πρέσβειρες σε μεγάλες εταιρείες καλλυντικών, επικυρώνοντας το ρητό «η ομορφιά δεν έχει ηλικία». Μάλιστα οι δύο πρώτες κυρίες έγιναν από τα ωραιότερα εξώφυλλα ειδικών εκδόσεων της «Vogue». Ετσι αντί να πολεμάμε μετά βδελυγμίας τις ρυτίδες και τη χαλάρωση, συμφιλιωνόμαστε με τον χρόνο και μεγαλώνουμε με χάρη, ακολουθώντας τη σωστή περιποίηση και ενδεχομένως κάνοντας παρεμβάσεις με μέτρο.
Υφασμάτινες μάσκες
Ηρθαν από την Κορέα αλλά η επιτυχία ξεκίνησε από την ακομπλεξάριστη Demi Moore που το 2011 ανήρτησε στο Instagram μία σέλφι της φορώντας υφασμάτινη μάσκα. Αυτό ήταν! Ο δυτικός κόσμος άρχισε να εξοικειώνεται με την ασιατική και κυρίως κορεατική τελετουργία περιποίησης των 12 βημάτων και οι υφασμάτινες μάσκες ή sheet masks έγιναν ανάρπαστες, τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις τους.
Ο ερχομός των Skintellectuals
Εχουν άποψη, είναι πολύ πιο ενημερωμένοι στο κομμάτι της ομορφιάς, γνωρίζουν πολλά συστατικά και δεν παρασύρονται από τις υποσχέσεις του marketing. Αντιθέτως, διαβάζουν αξιόπιστες πληροφορίες και έρευνες, κυρίως από το Διαδίκτυο. Μόνο στην Ευρώπη, την περασμένη χρονιά έγιναν 3,3 εκατ. αναζητήσεις που αφορούσαν την περιποίηση και το μακιγιάζ, σύμφωνα με πληροφορίες της Google. Ο όρος Skintellectual προκύπτει από τις λέξεις skin (δέρμα) και intellectual (διανοούμενος).
Τα πυκνά φρύδια
Το 2010, στο ντεφιλέ του οίκου Burberry περπατά η Cara Delevingne και αλλάζει άρδην την άποψή μας για τα «ωραία τόξα». Τα λεπτά φρύδια γίνονται πασέ. Οσο πιο πυκνά και ατημέλητα τόσο το καλύτερο. Ως εκ τούτου, τεχνικές όπως το τατουάζ φρυδιών και microblading είχαν και έχουν μεγάλη ζήτηση, ενώ αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις των προϊόντων μακιγιάζ για φρύδια, όπως μάσκαρα, μολύβια και σκιές.
Οι μάρκες καλλυντικών από celebrities
Την αρχή την έκανε η Rihanna, η οποία δημιούργησε τη Fenty Beauty, που το 2017 έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά, λανσάροντας 40(!) αποχρώσεις μέικ απ που μετέπειτα έγιναν 50. «Ηθελα να εξασφαλίσω ότι υπάρχει ο σωστός τόνος βάσης για κάθε γυναίκα, κάθε φυλής» δήλωσε η σταρ. Η Fenty Beauty έγινε σε dt μία από τις κορυφαίες εμπορικά μάρκες καλλυντικών, κάνοντας τη Rihanna πολυδισεκατομμυριούχα. Από τότε μια πληθώρα celebrities «δημιουργεί» και μία σειρά καλλυντικών: Από την Kim Kardashian, τη Lady Gaga και τη Madonna, στην Jessica Alba (η εταιρεία της Honest Company υπολογίζεται ότι αξίζει 1 δις $), την Gwyneth Paltrow και την Kylie Jenner (η εταιρεία Kylie Cosmetics έχει αξία 900 εκατ. $ σύμφωνα με το «Forbes»).
Από το YouTube με αγάπη
Ισως το μεγαλύτερο φαινόμενο της δεκαετίας που πέρασε είναι οι YouTube vloggers (σύντμηση των λέξεων video και bloggers) ή YouTubers. Αρχικά, έκαναν κανάλι από χόμπι, αργότερα έγινε σοβαρή επιχείρηση, χάρη στα κέρδη που απέφερε. Μάλιστα όσοι απέκτησαν εκατομμύρια οπαδούς βγάζουν πολλά χρήματα, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις YouTubers που εξελίχθηκαν σε πετυχημένους επιχειρηματίες, όπως για παράδειγμα η Huda Kattan που ίδρυσε την ανάρπαστη σειρά μακιγιάζ Huda Beauty.