Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Μια ταινία που αποτελεί συμπαραγωγή Ισπανίας, Γαλλίας, Λουξεμβούργου υπερίσχυσε όλων αποσπώντας το βραβείο καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος – Θόδωρος Αγγελόπουλος στο πλαίσιο του φετινού 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που έριξε αυλαία στο Ολύμπιον.
Πρόκειται για το φιλμ του Όλιβερ Λάσε «Θα ‘ρθει η φωτιά» το οποίο πήρε την κορυφαία διάκριση της διοργάνωσης που συνοδεύεται με το χρηματικό έπαθλο των 15000 ευρώ. Το φιλμ παρακολουθεί τον Αμαδόρ, που όταν βγαίνει από τη φυλακή, έχοντας εκτίσει ποινή για εμπρησμό, κανείς δεν είναι εκεί για να τον προϋπαντήσει. Θα επιστρέψει στο πατρικό του, σε ένα μικρό χωριό στα βουνά της Γαλικίας, όπου η καθημερινή ζωή με την ηλικιωμένη μητέρα του είναι γεμάτη δυσκολίες και στερήσεις. Όπως υπονοείται, η φωτιά θα έρθει, σαν σκοτεινή αυτοεκπληρούμενη προφητεία, για να πυροδοτήσει την αναπόδραστη τραγωδία. Συνθέτοντας ένα υπνωτιστικό ρέκβιεμ για έναν τρόπο ζωής που φθίνει και χάνεται, ο φακός του Λάσε βρίσκει τρόπο να ξετρυπώσει την ομορφιά μέσα στη σκληρότητα.
Το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ απονεμήθηκε στην ταινία «Πυρετός» της Μάγια Ντα-Ρεν (Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία), ενώ το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία – Χάλκινος Αλέξανδρος απέσπασε το φιλμ «Τραγούδι χωρίς όνομα» (Περού, Ισπανία, ΗΠΑ) σε σκηνοθεσία Μελίνα Λεόν.
Την Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτέλεσαν οι: Ρουγκίλε Μπαρζντζιουκάιτε, κινηματογραφίστρια, θεατρική σκηνοθέτις, καλλιτέχνις (Λιθουανία), Τζάκι Ντέιβυ, ηθοποιός (Γαλλία), Αγγελική Παπούλια, ηθοποιός (Ελλάδα), Βίλαντ Σπεκ, κινηματογραφιστής, συγγραφέας, επιμελητής ταινιών (Γερμανία).
Η τελετή λήξης
Η αυλαία της διοργάνωσης έπεσε πριν λίγη ώρα στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον (κάποιοι παρακολουθούσαν όρθιοι) με την παρουσία εκπροσώπων πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών φορέων αλλά και του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη εκ μέρους του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Σε μια σχετικά μακρά, όπως είθισται λόγω των πολλών διακρίσεων, τελετή λήξης απονεμήθηκαν τα βραβεία της διοργάνωσης. Η γενική διευθύντρια Ελίζ Ζαλαντό και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ορέστης Ανδρεαδάκης στην έναρξη του φεστιβάλ ευχήθηκαν «χρόνια πολλά» και τώρα καλή «συνέχεια φεστιβάλ».
Τον Χρυσό Αλέξανδρο απένειμε ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλακης που έδωσε συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της διοργάνωσης. «Εργάστηκαν αρμονικά όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το μέλλον του σινεμά και του φεστιβάλ μέσα από την Αγορά», τόνισε ενώ έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι την κριτική επιτροπή του διαγωνιστικού αποτέλεσαν ως επί το πλείστον γυναίκες
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας απένειμε το βραβείο του νέου διαγωνιστικού τμήματος της διοργάνωσης «Γνωρίστε τους γείτονες». «Σήμερα είναι μια φωτεινή μέρα αλλά και μια μέρα που στεναχωριόμαστε γιατί σε λίγο σβήνουν τα φώτα. Θα σταματήσει η ζωντάνια που δίνει το φεστιβάλ, αλλά σε κάθε περίπτωση ανανεώνουμε το ραντεβού για την 7η δεκαετία του. Επιτρέψτε μου να δώσω προφορικό βραβείο σε όλους αυτούς που έκαναν μια εξαιρετική δουλειά με την έκθεση στο λιμάνι με τα έργα του Νίκου Κούνδουρου», επεσήμανε μεταξύ άλλων.
Μια παρουσία που συζητήθηκε αρκετά στην πλατεία του Ολύμπιον; Το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων- Ανθρώπινες Αξίες απένειμε εκ μέρους του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων η βουλευτής Όλγα Κεφαλογιάννη. «Το φεστιβάλ είναι ένας θεσμός με βαθιές ρίζες, επιτυχημένος, ανθεκτικός πέρασε πολλά όμως αντέχει, εξελίσσεται ωριμάζει βρίσκεται σε καλά χέρια και αγκαλιάζεται από όλο τον κόσμο της Θεσσαλονίκης», τόνισε. Αλλά και ένα τακούνι που… σφηνώθηκε στη σκηνή λίγο πριν αποχωρήσει η σκηνοθέτης Δάφνη Αλεξάντερ που ανέβηκε για να βραβευτεί, μάλλον έκλεψε την παράσταση πιο πολύ από όλα τα άλλα, αφού σκόρπισε γέλια στο κοινό που καταχειροκρότησε το περιστατικό. Συγκίνηση επικράτησε στην αίθουσα με την αναφορά του ονόματος της Σωτηρίας Λεονάρδου που το 1983 είχε κερδίσει το βραβείο καλύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη.
Την εκδήλωση παρουσίασαν η ηθοποιός Μαρίσα Τριανταφυλλίδου και ο δημοσιογράφος – κριτικός κινηματογράφου Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος.
Της τελετής λήξης ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Τζότζο».
Τα υπόλοιπα βραβεία είναι τα εξής:
Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας
Στην Γκρέτα Φερνάντεθ για την ερμηνεία της στην ταινία Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ σε σκηνοθεσία Μπελέν Φούνες (Ισπανία)
Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στον:
Αμαδόρ Άριας για την ερμηνεία του στην ταινία ΘΑ ‘ΡΘΕΙ Η ΦΩΤΙΑ του Όλιβερ Λάσε, (Ισπανία, Γαλλία, Λουξεμβούργο)
ΒΡΑΒΕΙΟ MEET THE NEIGHBORS
Το νέο διαγωνιστικό τμήμα με τίτλο Meet the Neighbors πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο 60ό ΦΚΘ. Στο τμήμα συμμετείχαν νέοι δημιουργοί από την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, της μεγάλης «γειτονιάς μας», με την πρώτη ή τη δεύτερη ταινία τους.
Τα μέλη της κριτικής επιτροπής είναι οι: Ταρίκ Ακτάς (σκηνοθέτης), Μαρία Κριαρά (εικαστικός) και Πάμελα Μπιένσομπας (σύμβουλος κινηματογράφου, κριτικός και δημοσιογράφος).
Το βραβείο καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος – Meet the Neighbors, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:
ΤΛΑΜΕΣ σε σκηνοθεσία Αλά Εντίν Σλιμ (Τυνησία, Γαλλία)
ΒΡΑΒΕΙΟ VIRTUAL REALITY
Στο Διαγωνιστικό τμήμα με ταινίες Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) του Φεστιβάλ το βραβείο Καλύτερης Ταινίας συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 3.000 ευρώ, χορηγία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Φέτος η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους Σάιμον Γιόχανσεν (δημοσιογράφο, κριτικό κινηματογράφου και σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ), Μπάμπη Μακρίδη (σκηνοθέτη) και
Ειρήνη Βιανέλλη (σκηνοθέτιδα και animator).
Το βραβείο Virtual Reality απονέμεται στην ταινία:
ΕΠΙΒΑΤΗΣ σε σκηνοθεσία των Ίζομπελ Νόουλς και Βαν Σάουεργουαιν (Αυστραλία)
Ειδική μνεία απονέμεται στην ταινία:
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ της Μαρίας Μαυροπούλου (Ελλάδα)
ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI (The International Federation of Film Critics)
Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) αποτελούμενη από τους:
Κρίστεν Άλεν (Νορβηγία)
Χοβίκ Χαμπέσιαν (Λίβανος)
Δημήτρης Μπάμπας (Ελλάδα)
Απονέμει τα εξής βραβεία:
Για το Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία:
ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σε σκηνοθεσία Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ (Νορβηγία, Σουηδία)
Για Ελληνική Ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2019 (πρεμιέρα) στην ταινία:
ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΛΙΠΕΡΤΗ του Σταύρου Παμπαλλή (Ελλάδα, Κύπρος)
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο της στην ταινία:
ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΛΙΠΕΡΤΗ του Σταύρου Παμπαλλή (Ελλάδα, Κύπρος)
ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»
Ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων (Βουλή-Τηλεόραση), με κριτική επιτροπή τους Άρη Φατούρο, σύμβουλο προγράμματος, Κώστα Δήμο, υπεύθυνο προγράμματος και Βασίλη Δούβλη, σκηνοθέτη, απονέμει το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος:
ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σε σκηνοθεσία Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ (Νορβηγία, Σουηδία)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΡΤ
Η ΕΡΤ απονέμει φέτος στο πλαίσιο του φεστιβάλ δυο βραβεία:
Το πρώτο που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ απονέμεται στην ελληνική ταινία που κέρδισε το βραβείο κοινού, τη διαδικασία επιλογής του οποίου υλοποιεί η Fischer:
ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΛΙΠΕΡΤΗ του Σταύρου Παμπαλλή (Ελλάδα, Κύπρος)
Το δεύτερο βραβείο της ΕΡΤ που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ απονέμεται στην ελληνική ταινία που κέρδισε το βραβείο της επιτροπής FIPRESCI:
ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΛΙΠΕΡΤΗ του Σταύρου Παμπαλλή (Ελλάδα, Κύπρος)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Η φετινή κριτική επιτροπή αποτελείται από τον Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής Πάνο Θωμαϊδη, την Διευθύντρια του Hellenic Film Commission Βένια Βέργου και τον Διευθυντή Προώθησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Κωνσταντίνο Αϊβαλιώτη.
Το ΕΚΚ απονέμει το βραβείο αξίας 5.000 ευρώ σε ταινία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη/πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδας σε ελληνική παραγωγή που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, εξ’ ημισείας στους:
Ρηνιώ Δραγασάκη για την ταινία COSMIC CANDY (Ελλάδα)
και
Κώστα Αθουσάκη για την ταινία ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ (Ελλάδα)
Το βραβείο αξίας 1.500 ευρώ Best Location Award, το οποίο δίνεται από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission του ΕΚΚ, σε location managers (ή σκηνοθέτες, σε περίπτωση που δεν υπάρχει location manager) ταινίας πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη/πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδας ελληνικής παραγωγής που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, απονέμεται στον:
Μίνωα Νικολακάκη για την ταινία του ENTWINED (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο)
ΒΡΑΒΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου συμπληρώνει 40 χρόνια παρουσίας στο χώρο του πολιτισμού και θεσπίζει ένα βραβείο στο πλαίσιο του ΦΚΘ με αφορμή την επέτειο και με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.
Η φετινή επιτροπή αξιολόγησης αποτελείται από τους: Μαρία Κατσουνάκη (δημοσιογράφο), Εύα Στεφανή (σκηνοθέτιδα) και Γιώργο Φρέντζο (διευθυντή φωτογραφίας).
Το βραβείο, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:
ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ του Γιώργου Γεωργόπουλου (Ελλάδα)
ΒΡΑΒΕΙΟ «MERMAID AWARD»
Την κριτική επιτροπή για το Mermaid Award που απονέμεται στην καλύτερη ταινία LGBTQI θεματικής απαρτίζουν οι: Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη (σκηνοθέτις), Ελάντ Σαμορζίκ (καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ιερουσαλήμ) και Μπόιντ φαν Χούι (κριτικός κινηματογράφου)
Το βραβείο απονέμεται στην ταινία:
MOFFIE του Όλιβερ Χερμάνους (Νότια Αφρική, Ηνωμένο Βασίλειο)
Ειδική μνεία απονέμεται στην ταινία:
ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ της Μελίνα Λεόν (Περού, Ισπανία, ΗΠΑ)
ΒΡΑΒΕΙΟ WIFT GR
Το βραβείο του ελληνικού τμήματος του WIFT (Women in Film & Television) απονέμεται σε ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος, του τμήματος Meet the Neighbors ή του τμήματος Εκτός Συναγωνισμού για την καλύτερη γυναικεία συνεισφορά και παρουσία μπροστά ή πίσω από την κάμερα. Την φετινή κριτική επιτροπή απαρτίζουν οι: Ρέα Βαλντέν (θεωρητικός κινηματογράφου / κινηματογραφίστρια), Λένα Ράμμου (σύμβουλος οπτικοακουστικών και MEDIA) και Μανίνα Ζουμπουλάκη (σεναριογράφος, συγγραφέας, δημοσιογράφος)
Το βραβείο απονέμεται στην ταινία:
COSMIC CANDY της Ρηνιώς Δραγασάκη (Ελλάδα)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ
Η επιτροπή αποτελείται από φοιτητές Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και τα μέλη της είναι οι: Γιάννης Σταματίου (πρόεδρος), Μαρία Αμανατίδου, Αργύρης Ζήλος, Ορέστης Μακρής, Κωνσταντίνα-Αθηνά Τσιρώνη. Την Επιτροπή Βραβείου Νεότητας επιμελείται η Δρ. Μπέτυ Κακλαμανίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια στην Ιστορία & Θεωρία Κινηματογράφου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η επιτροπή απονέμει δύο βραβεία σε ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2019 (πρεμιέρα) και συγκεκριμένα τα εξής:
Καλύτερη Ταινία:
ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ του Ζαχαρία Μαυροειδή (Ελλάδα)
Ειδικό Βραβείο Επιτροπής:
ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΩΝ ΣΑΡΓΑΣΣΩΝ του Σύλλα Τζουμέρκα (Ελλάδα, Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία)
BΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER
Το βραβείο Κοινού FISCHER για διεθνή διαγωνιστικά τμήματα του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ του Ζαχαρία Μαυροειδή (Ελλάδα)
Το βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας – Μιχάλης Κακογιάννης για ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου (πρεμιέρα) του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΛΙΠΕΡΤΗ του Σταύρου Παμπαλλή (Ελλάδα, Κύπρος)
Το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΜΑ ΤΙ ΧΩΡΑ!, του Βίνκο Μπρέσαν (Κροατία, Σερβία, Πολωνία)
Το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος Ανοιχτοί Ορίζοντες του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΟΥΛ σε σκηνοθεσία των Ζαμπού Μπρετμάν και Ελεά Γκομπέ – Μεβεγιέκ (Γαλλία)
Νέο ελληνικό αίμα συναντά και στοχεύει στο μέλλον
Κατά τα άλλα το Φεστιβάλ φέτος ήταν παρά πολύ ανεβασμένο με πλήθος κόσμου και παραπάνω εκδηλώσεις, δρώμενα και εκθέσεις-όπως η άκρως όμορφη και ενδιαφέρουσα με το εικαστικό έργο του Νίκου Κούνδουρου. Σημαντική και η πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Meet the Future σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση που ενισχύει τους νέους δημιουργούς που συζητήθηκαν όσο τίποτα άλλο σε αυτό το φεστιβάλ: Με το βλέμμα στο μέλλον του σινεμά και με την πίστη σε αυτό είναι άλλωστε και η οπτική της νέας πρωτοβουλίας. Η νέα ενότητα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Meet the Future, που στρέφει το βλέμμα στο μέλλον του σινεμά, έκανε το ντεμπούτο της σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, στο Agora Hub, στην Αποθήκη Γ΄, στο λιμάνι, στο πλαίσιο της Αγοράς της 60ής διοργάνωσης. Εκεί παρουσιάστηκαν 14 σκηνοθέτες ελληνικών ταινιών για τους οποίους γίνεται λόγος πολύς στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου στα οποία έχουν συμμετάσχει(Κάννες, Βενετία, Βερολίνο, Λοκάρνο, Κάρλοβι Βάρι, Σαν Σεμπαστιάν, Λονδίνο, Ρότερνταμ, Νέα Υόρκη, Τραϊμπέκα, Τορόντο, Σάντανς, Μπουσάν) ενώ κάποιοι έχουν κερδίσει υποψηφιότητα για τα Όσκαρ και δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμη την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους. Πρόκειται για τους: Άρτεμις Αναστασιάδου, Μυρσίνη Αριστείδου, Σοφία Γεωργοβασίλη, Βασίλη Κεκάτο, Ευθύμη Kosemund Σανίδη, Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, Ζακλίν Λέντζου, Χρήστος Μασσαλάς, Λουκιανός Μοσχονάς, Θανάσης Νεοφώτιστος και Νεριτάν Ζιντζιρία. Στο Meet the Future συμμετέχουν, επίσης, οι Στέλλα Κυριακοπούλου, Νίκος Κυρίτσης, Έμμα Δοξιάδη.
Τους νέους σκηνοθέτες καθοδήγησαν και παρουσίασαν στην εκδήλωση οι Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, σκηνοθέτης και Γιώργος Τσούργιαννης, παραγωγός. Καλοσωρίζοντας αυτή τη πρωτοβουλία και τη συνεργασία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ Ορέστη Ανδρεαδάκη η κ. Αφροδίτη Παναγιωτάκου εκπροσωπώντας το Ίδρυμα Ωνάση μίλησε για την άμεση σχέση του Ιδρύματος με το σινεμά λέγοντας πως “Στο πρώτο Meet the Future, συναντούμε το μέλλον και φυσικά το μέλλον είναι σε μεγάλο βαθμό το παρόν κι εμείς πιστεύουμε στο παρόν και δουλεύουμε με αυτό. Έχουμε καταπληκτική συνεργασία με τον Ορέστη Ανδρεαδάκη. Δεν θα σας ευχηθώ απλώς καλή τύχη αλλά θα σας πω ότι εφόσον έχουμε συνδεθεί με τον κινηματογράφο εδώ και χρόνια είτε ως συμπαραγωγοί, είτε δίνοντας χρήματα για συμπαραγωγές, λειτουργούμε όχι ως σπόνσορες, αλλά ως συμπαραγωγοί. Άρα συνδεόμαστε με το περιεχόμενο και θέλουμε να πιστεύουμε ότι καταλαβαίνουμε τι εννοείτε όταν αναφέρεστε σε προβλήματα ή ιδέες». Η κ. Παναγιωτάκου αναφέρθηκε στη λειτουργία της Στέγης Ωνάση στην Αθήνα ως επίκεντρο του τομέα πολιτισμού του Ιδρύματος, υπενθυμίζοντας ότι η δράση του απλώνεται και σε πολλές πόλεις στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, αλλά και στην Αμερική, στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Στο πλαίσιο αυτό η κ. Παναγιωτάκου ανακοίνωσε την απόφαση του Ιδρύματος Ωνάση για την υποστήριξη του Meet the Future και των νέων δημιουργών που συμμετέχουν, επισημαίνοντας πως θα υπάρξει υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες ενώ αναφέρθηκε στη συνεργασία της Στέγης με το NEW INC, το πρώτο παγκοσμίως hub καλλιτεχνών από το The New Museum της Νέας Υόρκης για τη δημιουργία κινηματογραφικών πρότζεκτ επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας (AR/VR) και το σχέδιο για τη διοργάνωση ενός φεστιβάλ.
Και η… Σκάρλετ Γιόχανσον στο Φεστιβάλ
Πάντως το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο κλείσιμο από την τρυφερή, όμορφη και άκρως συγκινητική ταινία “Τζότζο” του Νεοζηλανδού, Τάικα Γουατίτι, που έφυγε με το Βραβείο Κοινού από το Φεστιβάλ του Τορόντο και με πρωταγωνίστρια την εντελώς αγνώριστη και σχεδόν μελαχρινή Σκάρλετ Γιόχανσον, στο ρόλο της μητέρας ενός αγοριού της ναζιστική νεολαίας που κρύβει στο σπίτι μια νεαρή Εβραιοπούλα. Μια όμορφη ταινία-πρόταση για τις δύσκολες εποχές που ζούμε και μια απόδειξη ότι τα φεστιβάλ κινηματογράφου δεν υπάρχουν μόνο για ταινίες αλλά για να δείξουν πως ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός.