Uncategorized

Στις αρχές του 2023 παραδίδεται το μετρό Θεσσαλονίκης

Εντός του 2020 θα γίνουν όλες οι ενέργειες ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, επισήμανε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι εντός τετραμήνου θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου και ξεκαθαρίζοντας για ακόμη μια φορά ότι «αρχές του 2023 το έργο θα παραδοθεί στην πόλη».

Μετά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, αλλά και στους σταθμούς Φλέμιγκ, Πανεπιστημίου και Αγίας Σοφίας, ο γ.γ. Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ικανοποιημένος από τους «γοργούς ρυθμούς υλοποίησης του έργου»

Ειδικότερα για το αμαξοστάσιο Πυλαίας, είπε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες «θα ξεκινήσει μερική ηλεκτροδότηση, που θα επιτρέψει και την έναρξη των δοκιμών των τρένων».

Το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας αφορά μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., όπου θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια κατασκευή, που αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου τα 31 μέτρα, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος.

Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου , στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη πέντε από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες.

Αναφορικά, δε, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό του Βενιζέλου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε: «μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ, θα προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα οι μελέτες που χρειάζεται να γίνουν ώστε να υλοποιηθεί η διαδικασία της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, με τη λύση που έχουμε προτείνει και έχουμε τη γνωμοδοτική απόφαση από το ΚΑΣ».

Πρόσθεσε, δε, ότι «περιμένουμε από την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη τη σχετική υπουργική απόφαση και πάρα πολύ γρήγορα υλοποιούμε αυτά που έχουμε πει».

Η κυβέρνηση και όλο το επιτελείο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «αυτό που έχουμε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε. Αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το μετρό», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο, αυτή τη στιγμή, οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης είναι στη φάση αποπεράτωσης των έργων πολιτικού μηχανικού κυρίως. «Τώρα έχουν ξεκινήσει για πρώτη φορά οι ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις και αυτές που αφορούν τα μηχανολογικά τμήματα. Για αυτά δεν υπήρχαν μελέτες, όπως δεν υπήρχαν ούτε για την επιδομή, τις οποίες εμείς επισπεύσαμε».

Οι διαδικασίες στην υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά, ανέφερε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε: «είμαστε στη φάση που έχει ένα έργο τέχνης. Έχει γίνει ο καμβάς και τώρα πάνω σε αυτόν τοποθετούμε όλες τις λεπτομέρειες. Σε αυτή τη φάση είμαστε κι αυτό είναι μια δουλειά που είναι αφανής, αλλά είναι σχετικά δύσκολη. Είναι η πιο λεπτή δουλειά».

Τονίζεται ότι οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου, όπου βρίσκονται οι γραφειακοί χώροι.