Στα παρασκήνια του φαντασμαγορικού Dior Cruise στο Καλλιμάρμαρο
Το νέο ντοκιμαντέρ της βραβευμένης σκηνοθέτριας Μαριάννας Οικονόμου, «The Greek Bar Jacket», απευθείας ανάθεση από τον Οίκο Dior, κάνει τη διαδικτυακή πρεμιέρα του την Πέμπτη 13 Ιανουαρίου.
Η πιο πρόσφατη έξαρση της πανδημίας ανέτρεψε τα σχέδια για τις δυο προγραμματισμένες λαμπερές δια ζώσης πρεμιέρες σε Αθήνα και Παρίσι, η ουσία όμως παραμένει: τo «The Greek Bar Jacket» προσφέρει μια σπάνια ματιά πίσω από το φαντασμαγορικό fashion show που παρουσίασε η Dior στο Παναθηναϊκό Στάδιο τον περασμένο Ιούνιο.
Με σπάνια πρόσβαση στα άδυτα του διεθνούς οίκου μόδας, η ταινία ακολουθεί την ομάδα της Dior με επικεφαλής την καλλιτεχνική διευθύντρια Maria Grazia Chuiri από το Παρίσι μέχρι το ‘Αργος, το Σουφλί, την Θάσο, τον Πειραιά και τελικά την Αθήνα, καθώς σταδιακά δημιουργούν το εμβληματικό Cruise Show 2022, εμπνευσμένο από την αρχαία αλλά και τη σύγχρονη Ελλάδα.
Η ταινία
Τον Ιούνιο 2021, πυροτεχνήματα φώτισαν τον νυχτερινό ουρανό της Αθήνας, καθώς ο διεθνής οίκος μόδας Dior παρουσίασε ένα από τα πρώτα ζωντανά Cruise Show του από την αρχή της πανδημίας Covid-19. Το όραμα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της Dior, Maria Grazia Chiuri, ήταν να τιμήσει τον ελληνικό πολιτισμό και τη λαϊκή τέχνη, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Και για να το καταφέρει, χρειάστηκε να ταξιδέψει από το ένα άκρο της Ελλάδας ως το άλλο για να συνεργαστεί με δεξιοτέχνες της ραπτικής και της υφαντικής, οικογενειακά εργαστήρια και βιοτεχνίες.
Η ταινία ακολουθεί την Maria Grazia Chiuri και τη δημιουργική ομάδα της Dior για επτά μήνες καθώς ταξιδεύουν από το Παρίσι για να επιλέξουν τους Έλληνες δημιουργούς και να παρασκευάσουν τα ρούχα της νέας κολεξιόν.
Στο Άργος γνωρίζουν τον Άρη Τζονευράκη, βαθύ γνώστη των παραδοσιακών ρούχων και κεντημάτων, με τον οποίο αποφασίζουν να ξανασχεδιάσουν το θρυλικό Bar Jacket που δημιούργησε ο ίδιος ο Christian Dior το 1947, αλλά και την εμβληματική τσάντα Book Tote, επενδυμένα αυτή τη φορά με ελληνικά λαϊκά μοτίβα.
Στο Σουφλί, δυο από τους στυλοβάτες της μεταξουργίας της περιοχής, ο Κώστας Μουχταρίδης και η Δήμητρα Κολοτούρα, παρασκευάζουν για την Dior υφάσματα μοναδικής ποιότητας με πρωτότυπα σχέδια από μετάξι και μεταλλική κλωστή, για να ράψουν με αυτά ρούχα εμπνευσμένα από αρχαιοελληνικά πέπλα.
Στη Θάσο, η Maria Grazia Chiuri συνεργάζεται στενά με την εικαστικό Χριστιάνα Σούλου για να δημιουργήσουν ένα σπάνιο δείγμα υψηλής ραπτικής με ύφανση fil coupé, με αναφορές από την ελληνική μυθολογία.
Και στην Αττική ο διάσημος Βρετανός πιλοποιός Stephen Jones, η νηματουργία Μέντης-Αντωνόπουλος του Μουσείου Μπενάκη και ένα παραδοσιακό εργαστήριο καπέλων στην Δραπετσώνα, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια νέα εκδοχή του κλασσικού ναυτικού ελληνικού κασκέτου.
Μετά από επτά μήνες σκληρής δουλειάς, πιεστικών χρονοδιαγραμμάτων και ξέφρενης δημιουργικότητας, θα βρεθούν όλοι τους στην Αθήνα. Τα μάτια όλου του κόσμου είναι στραμμένα στο Παναθηναϊκό Στάδιο, καθώς ξεκινάει ένα από τα πιο φαντασμαγορικά σόου υψηλής ραπτικής των τελευταίων ετών. Στα παρασκήνια, ο Άρης, ο Κώστας, η Δήμητρα, η Βιργινία και ο Ζαχαρίας εκπροσωπούν τους τολμηρούς και ταλαντούχους δημιουργούς που κρατούν ζωντανή την τέχνη του κεντήματος, της νηματουργίας και της υφαντικής στην Ελλάδα. Αυτή τη βραδιά, είναι αισιόδοξοι ότι δεν θα είναι και οι τελευταίοι.
To ντοκιμαντέρ είναι μια παραγωγή της ΑΝΕΜΟΝ Productions (Ρέα Αποστολίδη και Γιούρι Αβέρωφ) σε συνεργασία με τον οίκο μόδας Dior.
Βιογραφικό σημείωμα σκηνοθέτριας
Η Μαριάννα Οικονόμου σπούδασε ανθρωπολογία, φωτοδημοσιογραφία και παραγωγή βίντεο στο Λονδίνο. Εργάστηκε αρχικά ως φωτογράφος και ερευνήτρια σε ελληνικά και ξένα έντυπα, κανάλια και οργανισμούς. Από το 2000 ασχολείται με το ντοκιμαντέρ όπου εκτελεί παραγωγές για την ΕΡΤ και σκηνοθετεί ντοκιμαντέρ σε συμπαραγωγή με ξένα κανάλια (BBC, ARTE, YLE) που συμμετέχουν σε διεθνή φεστιβάλ («Το Σχολείο», «Για μια θέση στο χορό», «Οδός Σφακτηρίας», «Bells, Threads and Miracles», «Άκουσέ με», «Food for Love», «Ο πιο μακρύς δρόμος»).
Η τελευταία της ταινία, «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» που έκανε πρεμιέρα στην Berlinale, ήταν η ελληνική πρόταση για τα Όσκαρ το 2020 και κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.