«Πύραυλος» το Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Σε έργα αναβάθμισης του μηχανοστασίου της στη Θεσσαλονίκη προχωρεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν μέσω ραγδαίας αύξησης της επιβατικής κίνησης.
Η σχετική σύμβαση περιλαμβάνει έργα αναβάθμισης του μηχανολογικού εξοπλισμού του μηχανοστασίου, αλλά και των εγκαταστάσεων. Το έργο είναι ύψους 18 εκατ. ευρώ και ανατέθηκε πριν από λίγες ημέρες στη γαλλική εταιρεία Alstom. Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το ανακαινισμένο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης να μπορεί να στεγάσει και να υποστηρίξει τη συντήρηση των πέντε ανακατασκευασμένων αμαξοστοιχιών ETR 470 που θα παραλάβει μέσα στους επόμενους μήνες.
Η πλήρης ανακαίνιση του μηχανοστασίου στη Θεσσαλονίκη είναι το πρώτο έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού υποδομών της πρώην Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η οποία ανήκει πλέον στην ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο προγραμματισμός θέλει την ανακαίνιση των μηχανοστασίων της πρώην κρατικής εταιρείας (ΕΕΣΣΤΥ), με έμφαση σε εκείνο που βρίσκεται στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη στην Αττική. Το σύνολο των επενδύσεων εκσυγχρονισμού στα μηχανοστάσια της πρώην ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ και πληροφορίες θέλουν την ανάληψη του συνόλου των έργων από τη γαλλική Alstom. Η χρηματοδότησή τους, μάλιστα, αναμένεται από τις ταμειακές ροές της ελληνικής εταιρείας, χωρίς την οικονομική συμβολή της μητρικής Ferrovie dello Stato Italiane (FSI).
Στο μεταξύ, η εντυπωσιακή άνοδος της επιβατικής κίνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει την ανάκαμψη του μέσου στη χώρα και την ανάγκη επενδύσεων σε αυτό. Τα εισιτήρια που «κόπηκαν» το 2019 έφτασαν το 1.142.582 έναντι 984.442 το 2018 και αποτελούν ρεκόρ για τα τελευταία χρόνια. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης άγγιξε το 16,06%. Η παράδοση της ηλεκτροκίνησης στα τέλη του περασμένου Απριλίου είναι αυτή που φαίνεται ότι έδωσε ώθηση στην επιβατική κίνηση. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2019 το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη πραγματοποιούνταν με αλλαγή μηχανής στο ενδιάμεσο, καθώς το τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός εξακολουθούσε να είναι ντιζελοκίνητο. Το διάστημα αυτό η επιβατική κίνηση εμφανίζεται στάσιμη σε σχέση με το 2018, ενώ από τον Απρίλιο και μετά σημειώνεται εκρηκτική άνοδος, καθώς η διαδρομή διαρκούσε πλέον λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ-kathimerini.gr