ΚΟΣΜΟΣ

Πως οι έφηβοι χρήστες του Tik Tok μετέτρεψαν τη φιέστα του Τραμπ στην Οκλαχόμα σε φιάσκο

Μία ιδιόμορφη καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φέρεται να φέρει μέρος της ευθύνης για την εξαιρετικά χαμηλή προσέλευση στην πρώτη μεγάλη προεκλογική συγκέντρωση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ εν μέσω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, στην Τάλσα της Οκλαχόμα.

Η ανακοίνωση του επιτελείου της καμπάνιας του Αμερικανού προέδρου και οι δηλώσεις του ιδίου περί σχεδόν ενός εκατομμυρίου αιτήσεων για εισιτήρια διαψεύστηκαν παταγωδώς, με την 19.000 θέσεων αρένα να είναι κάθε άλλο παρά γεμάτη. Μάλιστα, το μέγεθος της αποτυχίας είναι ακόμη μεγαλύτερο, αν ληφθεί υπόψη ότι το επιτελείο του Τραμπ είχε σχέδιο και για τον κόσμο που δεν θα χωρούσε να μπει στο στάδιο, στήνοντας μία σκηνή έξω από την αρένα, κάτι το οποίο προφανώς δεν χρειάστηκε να εφαρμοστεί ποτέ.

Η χαμηλή προσέλευση που μετέτρεψε την αναμενόμενη φιέστα του Τραμπ σε φιάσκο, φέρεται να είναι έργο της πρωτοβουλίας πολλών εφήβων χρηστών διαφόρων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Tik Tok, οι οποίοι σε συντονισμό μεταξύ τους εξασφάλισαν χιλιάδες εισιτήρια για τη συγκέντρωση, με σκοπό να μην παραστούν ποτέ σε αυτή και να «αδειάσουν» εκ των προτέρων την αρένα, που έλαβε χώρα η ομιλία του Αμερικανού προέδρου.

Η καμπάνια του Ρεπουμπλικάνου προέδρου δεν άργησε να κάνει λόγο για «εξτρεμιστές» διαδηλωτές, οι οποίοι χάλασαν τη συγκέντρωση, ενώ μερίδιο ευθύνης για τη χαμηλή προσέλευση χρεώθηκαν από το επιτελείο του Τραμπ και τα «τρομολανγικά» μέσα ενημέρωσης. Επίσης, η καμπάνια του Αμερικανού προέδρου ανακοίνωσε ότι το μποϊκοτάρισμα της προεκλογικής συγκέντρωσης μέσω μαζικών ψεύτικων κρατήσεων ήταν κενό περιεχομένου και χωρίς κανένα αντίκρισμα, καθώς η εγγραφή στη λίστα συμμετοχής για την εκδήλωση δεν ισοδυναμεί με εγγυημένη είσοδο στο στάδιο και κανείς στην πραγματικότητα δεν έλαβε εισιτήριο.

Το απίστευτο αυτό «κόλπο» έγινε γνωστό μέσα από κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πολλούς γονείς να ανακοινώνουν ότι τα παιδία τους έκλεισαν εισιτήρια για το προεκλογικό γεγονός, χωρίς να έχουν κανένα σκοπό να παραστούν στην εκδήλωση. Ενδεικτικά, o σύμβουλος πολιτικής στρατηγικής Στιβ Σμιντ, συνεργάτης στο παρελθόν του Τζορτζ Μπους του νεότερου και του εκλιπόντα Ρεπουμπλικάνου γερουσιαστή Τζον Μακέιν, «τιτίβισε» στο Twitter, ότι η 16χρονη κόρη του πήρε μαζί με τους φίλους της «εκατοντάδες» εισιτήρια.

Μολαταύτα, δεν είναι ξεκάθαρο πόσες από τις κρατήσεις εισιτηρίων ήταν πλαστές και σε τι βαθμό καθόρισαν την προσέλευση του κόσμου, όμως ένα βίντεο που έκανε την εμφάνιση του στο Tik Tok στις 12 Ιουνίου, ενθαρρύνοντας τον κόσμο να κρατήσει εισιτήρια, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα υπάρχουν άδειες θέσεις στην αρένα, είχε περισσότερα από 700.000 likes.