ΤΕΧΝΕΣ

Πρεμιέρα για τα θερινά σινεμά με Μπονγκ Τζουν-χο και άρωμα Γαλλίας

Οι νέες ταινίες που βγαίνουν απόψε είναι δυο γαλλικές κωμωδίες, “Παιχνίδια Ζευγαριών” και “Οι Αταίριαστοι”, καθώς και τρεις παλαιότερες ταινίες του θριαμβευτή των Όσκαρ Μπονγκ Τζουν-χο που προβάλλονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε επιλεγμένους κινηματογράφους. Ξεχωρίζει και με διαφορά το κινηματογραφικό διαμάντι “Μνήμες Φόνων”, ένα από τα καλύτερα αστυνομικά θρίλερ των τελευταίων 20 ετών

Το πολυπόθητο άνοιγμα των θερινών κινηματογράφων έφτασε, αν και πέρα από τα γνωστά προβλήματα, λόγω κορονοϊού, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και τα πρωτοφανή, για την εποχή, καιρικά φαινόμενα. Πάντως, η αρχή έγινε και όλοι αισιοδοξούν σε ένα καλύτερο μέλλον. Προς το παρόν έχουν εμπιστευτεί, σε μεγάλο βαθμό, τις ταινίες που έκαναν μεγάλη επιτυχία το χειμώνα (“1917”, “Joker”, “Παράσιτα”, “Ευτυχία”), αλλά και δυνατά φιλμ, που βγήκαν λίγο πριν την καραντίνα, (“Το Βαμμένο Πουλί”, “Κατηγορώ”, “Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς”).

Οι νέες ταινίες που βγαίνουν απόψε είναι δυο γαλλικές κωμωδίες, “Παιχνίδια Ζευγαριών” και “Οι Αταίριαστοι”, καθώς και τρεις παλαιότερες ταινίες του θριαμβευτή των Όσκαρ Μπονγκ Τζουν-χο που προβάλλονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε επιλεγμένους κινηματογράφους. Ξεχωρίζει και με διαφορά το κινηματογραφικό διαμάντι “Μνήμες Φόνων”, ένα από τα καλύτερα αστυνομικά θρίλερ των τελευταίων 20 ετών.

Μνήμες Φόνων (“Memories of Murder”)

Αστυνομικό θρίλερ, νοτιοκορεάτικης παραγωγής του 2003, σε σκηνοθεσία Μπονγκ Τζουν-χο, με τους Σονγκ Κανγκ-χο, Κιμ Σανγκ-κιούνγκ, Κιμ Ρο-χα κ.ά.

Ένα άγνωστο κινηματογραφικό διαμάντι του Μπονγκ Τζουν-χο, πολλά χρόνια πριν από τα “Παράσιτα”, έρχεται στην Ελλάδα και πραγματικά είναι μια ευκαιρία να το ανακαλύψετε. Πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ, που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα και που θα μπορούσε πει κάποιος ότι έχει επηρεαστεί από του σουξέ του “Seven” του Φίντσερ, αλλά με τη σειρά του έχει εμπνεύσει το “Zodiac” – και πάλι του Φίντσερ.

Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης, που σάρωσε στα τελευταία Όσκαρ με τα “Παράσιτα”, δίνει ένα δυνατό, υποβλητικό αστυνομικό θρίλερ, και όπως συνηθίζει έχει σε πρώτο πλάνο το μαύρο χιούμορ του και σε δεύτερο τις πολιτικές του αναφορές.

Η ιστορία ξεκινάει το 1986, σε μια χώρα που βράζει από τις πολιτικές εξελίξεις, καθώς το στρατιωτικό καθεστώς πνέει τα λοίσθια. Ένας ντετέκτιβ που πιστεύει ότι καταλαβαίνει τον εγκληματία με μια ματιά και ο συνεργάτης του, μια φάτσα βγαλμένη από τις ταινίες καράτε του ‘70, που πιστεύει ότι τα αλλεπάλληλα χτυπήματα στους υπόπτους, ανοίγουν τα στόματα, θα βρεθούν μπροστά σε ένα πτώμα μιας δολοφονημένης κοπέλας, που έχει βιαστεί. Θα ακολουθήσουν ακόμη δύο νεκρές κοπέλες, με τα ίδια χαρακτηριστικά δολοφονίας. Κάτι πρωτόγνωρο για αυτούς τους επαρχιώτες αστυνομικούς. Βρίσκονται μπροστά σε ένα σίριαλ κίλερ. Οι πρωτόγονες έρευνές τους καταλήγουν σε ένα μεγάλο φιάσκο, καθώς εκτός από την ανεπάρκειά τους δεν διαθέτουν και τα τεχνολογικά εφόδια. Ο ερχομός του έμπειρου μπλαζέ και άλλης νοοτροπίας ντετέκτιβ από τη Σεούλ θα βάλει σε άλλη βάση την έρευνα, αλλά και πάλι παρότι φτάνουν κοντά στον ύποπτο, οι αδυναμίες του αστυνομικού σώματος τους εκθέτουν. Οι πολυπρόσωπες αστυνομικές δυνάμεις είναι μόνο για να προστατεύουν το καθεστώς…

Ο Μπονγκ Τζουν-χο, οργανώνει ένα στέρεο θρίλερ, τοποθετεί εύστοχα τις πινελιές μαύρου χιούμορ, χωρίς να κλέβει από την αγωνία και την τραγικότητα της ιστορίας του, στήνει εξαιρετικά πλάνα και καταφέρνει να κάνει ένα από τα καλύτερα φιλμ του είδους των τελευταίων 20 ετών. Αν είχε κάνει μία σχετική οικονομία στο πρώτο μέρος της ταινίας του, κόβοντας κάτι από ορισμένες σκηνές φλυαρίας και αχρείαστων επεξηγήσεων, ίσως να είχε ανέβει επίπεδο. Όπως κάνει δηλαδή στο δεύτερο μέρος, που αλλάζει ταχύτητα, μπαίνει βαθιά στην ουσία και με ρεαλισμό παραδίδει μία υποδειγματική αστυνομική ιστορία αγωνίας. Επιπλέον, διαθέτει ένα συγκλονιστικό φινάλε, αλλά και μια μαγική σεκάνς λίγο πριν το τέλος, όταν ο ύποπτος τρέπεται σε φυγή στα πιο βαθιά σκοτάδια. Μία από τις ωραιότερες σεκάνς του σύγχρονου κινηματογράφου.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Το 1986 δύο ανυποψίαστοι ντετέκτιβ αναλαμβάνουν την υπόθεση ενός διπλού φόνου σε μια μικρή πόλη έξω από τη Σεούλ. Αφού ο δολοφόνος έχει ήδη χτυπήσει πολλές φορές και ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο, οι ντετέκτιβ συνειδητοποιούν πως βρίσκονται στο κυνήγι του πρώτου καταγεγραμμένου σίριαλ κίλερ της χώρας. Μέσα σε διάστημα έξι ετών, δέκα γυναίκες βιάζονται και δολοφονούνται σε μια ακτίνα 12 χλμ. Σε κάθε νέα δολοφονία οι μέθοδοι του δολοφόνου αποδεικνύονται όλο και πιο βίαιες και καλοσχεδιασμένες. Βασιζόμενοι μόνο στο ένστικτο και στις δεξιότητές τους, οι δυο ντετέκτιβ επιχειρούν να λύσουν το παζλ ενώνοντας τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους.

  • Θα προβληθούν ακόμη δυο άγνωστες στη χώρα μας ταινίες του Μπονγκ Τζουν-χο. Η “Μητέρα”, ένα αστυνομικό φιλμ νουάρ, που συνδυάζει το οικογενειακό δράμα και την κοινωνική σάτιρα. Μία άκρως ενδιαφέρουσα ταινία του 2009, με την Χίι Τζα Κιμ, μία από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της Νότιας Κορέας. Επίσης, η κοινωνική σάτιρα “Σκύλος που Γαβγίζει”, η οποία αποτελεί το ντεμπούτο του σκηνοθέτη το 2000.

Παιχνίδια Ζευγαριών (“Doubles Vies”)

Κομεντί, γαλλικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλιέτ Μπινός, Βενσάν Μακέιν, Πασκάλ Γκρεγκορί κ.ά.

Σεξ, ψέματα και λογοτεχνία διά χειρός του σεναριογράφου και σκηνοθέτη Ολιβιέ Ασαγιάς (“Κάρλος”, “Μετά τον Μάη”), που εδώ θέλει να κάνει μία γουντιαλενική κομεντί, χωρίς να είναι βεβαίως ο Γούντι Άλεν. Η ταινία, που υπήρξε επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2018, διακρίνεται για τις χαριτωμένες στιγμές της, καθώς διαθέτει και ένα ευπρόσωπο καστ, του οποίου ηγείται η χαρισματική Ζιλιέτ Μπινός, αλλά και για τη γαλλική φλυαρία της, μιλώντας για θέματα όπως η κρίση των συζυγικών σχέσεων, τις απιστίες, και συνάμα για το εκδοτικό περιβάλλον, που συνεχώς μεταβάλλεται από τις νέες τεχνολογίες και το σύμπαν των σόσιαλ μίντια. Ο Ασαγιάς αναδεικνύει ως ένα βαθμό τα προβλήματα της σύγχρονης διανόησης στο Παρίσι, αλλά και όλα τα τεχνολογικά καλούδια που έχουν επηρεάσει το βιβλίο. Στα υπέρ αυτής της χλιαρής γαλλικής κομεντί και το συμπαθές φινάλε.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας συγγραφέας δίνει το νέο του βιβλίο στον εκδότη του, αναμένοντας σχόλια. Το θέμα του βιβλίου είναι οι εξωσυζυγικές σχέσεις, μια εκ των οποίων αφορά τη σχέση ενός συγγραφέα με μια ηθοποιό, που τυχαίνει να είναι η γυναίκα του εκδότη… Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα με την εμφάνιση μιας φίλης του εκδότη, αλλά και από τις αλλαγές που συντελούνται στον εκδοτικό κόσμο, με τις νέες τεχνολογίες να ανατρέπουν τις ισορροπίες και διάφορες λογοτεχνικές αφηγήσεις να αντιγράφουν σε μεγάλο βαθμό την αληθινή ζωή των ηρώων.

Οι Αταίριαστοι (“Le Lion”)

Κωμωδία, γαλλικής και βελγικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Λουντοβίκ Κολμπό-Ζουστίν, με τους Ντάνι Μπουν, Φιλίπ Κατρίν, Αν Σερά, Σόφι Βερμπέκ κα.

Ευχάριστη, αλλά χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, γαλλική κωμωδία, που παρωδεί τις κατασκοπικές ταινίες του Χόλιγουντ, στηριζόμενη σε μεγάλο βαθμό στις ερμηνείες των δυο πρωταγωνιστών και στα φαρσικά στοιχεία της. Συνδυάζεται με ποπ κορν, μπύρες και άλλα ποτά, ενώ δεν θα λείψουν και τα χαχανητά που θα προκαλέσουν το διασκεδαστικό στόρι και οι πρωταγωνιστές Ντάνι Μπουν και Φιλίπ Κατρίν.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας ασθενής ψυχιατρικού νοσοκομείου προσποιείται ότι είναι τρελός. Υπεύθυνος για τη φροντίδα αυτού του ασθενούς, ένας φροντιστής θα αρχίσει να αμφισβητεί την ψυχική κατάσταση του “προστατευμένου” του.