Πιστοποιητικά online θα δίνει ο δήμος Θεσσαλονίκης
Σε λειτουργία από Δευτέρα η νέα ψηφιακή πλατφόρμα
Με στόχο την προσφορά σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους δημότες, τα Τμήματα Δημοτολογίου και Ληξιαρχείου της Διεύθυνσης Διαφάνειας και Εξυπηρέτησης Δημοτών σε συνεργασία με την Διεύθυνση Επιχειρησιακού Προγραμματισμού και Συστημάτων ΤΠΕ θέτουν σε λειτουργία από την Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020 την πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών αιτήσεων πολιτών. Πρόκειται για μία σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών διεκπεραίωσης αιτήσεων πολιτών, μέσω της οποίας είναι δυνατή η υποβολή ψηφιακών αιτήσεων και η παραλαβή ψηφιακών πιστοποιητικών, βεβαιώσεων δημοτολογίου και αντιγράφων Ληξιαρχικών Πράξεων, χωρίς την φυσική παρουσία του πολίτη στη Υπηρεσία του Δήμου.
Η είσοδος στην πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών αιτήσεων πολιτών και ταυτόχρονα η ταυτοποίηση των αιτούντων και των παραλαβόντων πολιτών γίνεται με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και τη συνεργασία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), μέσω της οποίας γίνεται ο έλεγχος της ορθότητας των κωδικών taxisnet που καταχωρεί ο δημότης, η ταυτοποίησή του και η μεταφορά των στοιχείων του στην ψηφιακή αίτηση που υποβάλλει στις Υπηρεσίες του Δήμου.
Συγκεκριμένα, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αιτούνται ηλεκτρονικά και να παραλαμβάνουν από την ψηφιακή θυρίδα, η οποία δημιουργείται αποκλειστικά για τον κάθε αιτούντα, τα κατωτέρω ψηφιακά πιστοποιητικά δημοτολογίου και αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων:
Πιστοποιητικά Δημοτολογίου:
Πιστοποιητικό Γέννησης
Πιστοποιητικό Εντοπιότητας
Πιστοποιητικό Ιθαγένειας
Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
Πιστοποιητικό Μητρώου Αρρένων
Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών
Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας
Αντίγραφα Ληξιαρχικών Πράξεων:
Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου
Ληξιαρχική Πράξη Συμφώνου Συμβίωσης
Ληξιαρχική Πράξη Γάμου
Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης
Με τη λειτουργία της πλατφόρμας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα επιτύχει την μείωση του αριθμού των δημοτών που προσέρχονται στο Δημαρχιακό Μέγαρο για την παραλαβή των πιστοποιητικών δημοτολογίου και ληξιαρχείου, θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την έκδοση και παραλαβή πιστοποιητικών και θα συμβάλει στην αποφυγή του συγχρωτισμού και του συνωστισμού των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης μας και στις Υπηρεσίες του Δήμου.