Πέντε «μνηστήρες» για έργο 370 εκατ. στη Θεσσαλονίκη
Πέντε εταιρείες – κοινοπραξίες διεκδικούν το έργο της αναβάθμισης της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (Flyοver).
Μετά τη λήξη, χθες, της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα ακολουθήσει την επόμενη εβδομάδα η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών, ώστε να αποφασιστεί ποιες θα προχωρήσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, το έργο των 370 εκατ. ευρώ διεκδικούν οι εταιρείες «Αβαξ Α.Ε.», ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ Α.Ε., «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.», Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll Europe ZRt. Μετά την αποσφράγιση των προσφορών τους, την επόμενη εβδομάδα, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα αποφασίσουν αν όλες πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να περάσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών (η οποία τοποθετείται χρονικά το πρώτο εξάμηνο του 2021).
Το έργο, που είναι και το πρώτο που δημοπρατεί η σημερινή ηγεσία του υπουργείου, αφορά την αναβάθμιση και επέκταση του σημερινού δρόμου (από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» έως τη σύνδεση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) και περιλαμβάνει:
• Την κατασκευή ενός υπερυψωμένου τμήματος 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας (Flyover) από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» έως τα Κωνσταντινουπολίτικα.
• Την ανακατασκευή του οδοστρώματος στον υφιστάμενο δρόμο.
• Τη διαπλάτυνση κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και την προσθήκη λωρίδας έκτακτης ανάγκης στο τμήμα από τα Κωνσταντινουπολίτικα έως την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.
Ο άξονας έχει συνολικό μήκος 13 χιλιόμετρα και το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ. Η περιβαλλοντική του αδειοδότηση ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιουλίου και στα μέσα του ίδιου μήνα εγκρίθηκε από τη διυπουργική επιτροπή για τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, το έργο μπορεί να ξεκινήσει το 2022, αν βέβαια δεν επαναληφθεί ο γνωστός πόλεμος προσφυγών ανάμεσα στους ενδιαφερομένους.
Βαρέα οχήματα
Χθες, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής τοποθετήθηκε στο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το θέμα της «ευρω-βινιέτας» για τα βαρέα οχήματα (χρέωση διοδίων ανάλογα με τους ρύπους του οχήματος). Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε αμφιβολίες κατά πόσον το σύστημα αυτό μπορεί να υλοποιηθεί σε όλα τα κράτη-μέλη, σημειώνοντας ότι πρέπει να υπάρξουν εξαιρέσεις για τους αυτοκινητοδρόμους που έχουν παραχωρηθεί και συγκεκριμένες κατηγορίες βαρέων οχημάτων. Αντιπρότεινε δε τη χορήγηση φορολογικών κινήτρων για όλα τα οχήματα και όχι μόνο σε όσα κινούνται σε οδούς με διόδια.
Γιώργος Λιάλιος – kathimerini.gr