Ο πλουσιότερος άνθρωπος της γης πιστεύει ότι όλοι οι εργαζόμενοι είναι τεμπέληδες
Περίπου ένα εκατομμύριο Αμερικανοί –οι περισσότεροι ωρομίσθιοι- δουλεύουν για την Amazon, καθώς ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου τον οποίο δημιούργησε ο Τζεφ Μπέζος θα είναι σε ένα ή δύο χρόνια ο μεγαλύτερος εργοδότης στις ΗΠΑ.
Όμως, για τις συνθήκες εργασίας μέσα στις τεράστιες αποθήκες της εταιρείας, πολλά έχουν γραφτεί.
Εκεί, η Amazon παρακολουθεί και καταγράφει τα πάντα: Τι κάνει ο κάθε εργαζόμενος κάθε λεπτό της βάρδιάς του, πόσο διαρκεί το διάλειμμα του και πόσο γρήγορα δουλεύει. Εάν η παραγωγικότητα πέσει, οι υπολογιστές της Amazon ρίχνουν την ευθύνη στον εργαζόμενο.
Τώρα, ρεπορτάζ των New York Times αποκαλύπτει ότι τα συστήματα και οι πολιτικές της Amazon, που κάποιοι χαρακτηρίζουν απάνθρωπες, έχουν σχεδιαστεί σκόπιμα, ώστε να αποτρέπουν τους εργαζόμενους από το να τεμπελιάζουν.
Όπως ομολόγησε ο πρώην αντιπρόεδρος της εταιρείας και ο άνθρωπος που βοήθησε να σχεδιαστεί το σύστημα διαχείρισης των αποθηκών της εταιρείας, Ντέιβιντ Νίκερκ, πολλά ξεκινούν από την άποψη που είχε ο Τζεφ Μπέζος από την εποχή που ίδρυσε την Amazon: Ότι οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους τεμπέληδες.
Ο άνθρωπος που σήμερα είναι ο πλουσιότερος στη γη, πίστευε ότι η επιθυμία των εργαζόμενων να τα πάνε καλά μειώνεται με τον καιρό. Και ότι ένα εργατικό δυναμικό που δεν αλλάζει είναι «η πορεία προς τη μετριότητα», όπως είπε ο Νίκερκ στους Times.
«Αυτό που έλεγε ήταν ότι η φύση μας ως ανθρώπων είναι να δαπανούμε όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια προκειμένου να πάρουμε αυτό που θέλουμε ή χρειαζόμαστε», εξήγησε.
Αυτή η άποψη του Τζεφ Μπέζος είναι που οδήγησε την Amazon να χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να παρακολουθεί τους υπαλλήλους της κάθε λεπτό, αλλά και να εφαρμόσει ένα μοντέλο που δεν δίνει στους εργαζόμενους πολλές ευκαιρίες ανέλιξης. Η Amazon δεν εγγυάται αυξήσεις μισθών μετά τα τρία πρώτα χρόνια, καθώς με αυτό τον τρόπο διώχνει όσους εργαζόμενους «βολευτούν» υπερβολικά ή είναι δυσαρεστημένοι.
Ο Νίκερκ αναφέρθηκε επίσης σε μερικές από τις πιο αμφιλεγόμενες πρακτικές της Amazon, όπως το να απολύει εργαζόμενους έπειτα από μόλις μία ημέρα χαμηλής παραγωγικότητας και να τους βάζει να δουλεύουν με ελάχιστα διαλείμματα, προκειμένου να πιάσουν υψηλούς στόχους παραγωγικότητας.
Πρόκειται για πρακτικές που έχουν αφήσει πολλούς εργαζόμενους να νιώθουν ότι η Amazon τους αντιμετωπίζει περισσότερο σαν μηχανές παρά ως ανθρώπους, όπως γράφουν οι New York Times.
«Είμαστε ανθρώπινα όντα. Δεν είμαστε εργαλεία που χρησιμοποιούν για να φτάσουν τους ημερήσιους/εβδομαδιαίους στόχους τους και τους ρυθμούς», έγραψε ένας υπάλληλος στην εσωτερική επικοινωνία της εταιρείας.
Είναι αυτές οι υψηλές προσδοκίες που έχει η Amazon από τους εργαζομένους της που οδηγούν σε συχνότερα ατυχήματα. Η Washington Post έχει γράψει ότι στις αποθήκες της Amazon οι υπάλληλοι έχουν διπλάσιες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά, σε σχέση με εκείνες της Walmart.
Τον Απρίλιο, ο Μπέζος είχε πει ότι η εταιρεία προσπαθεί «να κάνει καλύτερη δουλειά για τους υπαλλήλους της» καθώς σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 300 εκατ. δολάρια το 2021 για να κάνει τις αποθήκες της ασφαλέστερες.
Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από Business Insider