Ο ανένδοτος των «μασκομάχων»
«Μην ακούτε κανέναν πληρωμένο παπαγάλο. Το καθεστώς είναι σε πανικό γιατί δεν περίμεναν τόσο μεγάλη αντίσταση από τους γονείς». «Αδέλφια, κάντε κοινοποιήσεις». «Του Ελληνα δεν του ταιριάζει η υποταγή, την επόμενη Κυριακή πιο έμπειροι και πιο πολλοί!» «Προσοχή γιατί μπορεί να κερδηθεί ο αγώνας για τη μάσκα, αλλά σας περιμένουν στη γωνία. Εάν αποφασίσουν ότι είναι θετικό κρούσμα, έχουν νόμο να σας αρπάζουν τα παιδιά!»
Οταν οι μακεδονομάχοι συνάντησαν τις μανούλες του Facebook ή τι γράφεται τις τελευταίες ημέρες στα γκρουπ των Ελλήνων γονιών που έχουν κηρύξει τον ανένδοτο στη χρήση μάσκας από τα παιδιά στα σχολεία. (Αφήσαμε απέξω τους «ψόφους» και τις «κρεμάλες» προς τους λοιμωξιολόγους και την κυβέρνηση). Οπως προκύπτει, τουλάχιστον από τα πύρινα posts στα εν λόγω γκρουπ (το μεγαλύτερο έχει πάνω από 60.000 μέλη), οι συγκεντρώσεις της Κυριακής ήταν μόνο η αρχή. Ραντεβού έχει δοθεί ήδη για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, με το κύριο κάλεσμα όμως να αφορά την ημέρα έναρξης των σχολείων. Οι γονείς απειλούν να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι, ως μοχλό πίεσης προς το υπουργείο Παιδείας για να αλλάξει τον σχεδιασμό. Και τι θα τα κάνουν οι εργαζόμενοι γονείς; Κανένα πρόβλημα! «Μπορούμε να βρούμε μανούλες έμπιστες ανά περιοχή, οι οποίες είναι άνεργες και διατεθειμένες να κρατήσουν τα παιδιά των εργαζόμενων γονέων. Ετσι θα βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους με μια απασχόληση με κάποιο σχετικό χρηματικό ποσό και θα σώσουμε τα παιδιά μας!»
Οι συγκεντρώσεις της Κυριακής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο, Ζάκυνθο κ.α. χαρακτηρίζονται επιτυχημένες από τους Ελληνες «αντιμασκιστές». Υπήρχαν, βέβαια, και αποστάτες. «Για όσους διστάσατε να κατεβείτε στις πλατείες, έχω να σας πω πως κι εγώ ένιωσα φόβο, αλλά τον παραμέρισα γιατί έχω ιερό καθήκον και υποχρέωση να αγωνιστώ για το παιδί μου, για τα παιδιά σας, για τα παιδιά όλου του κόσμου». Με το εν λόγω αίσθημα καθήκοντος, ελληνικές σημαίες, συνθήματα του τύπου «Ελλάς, θρησκεία, ορθοδοξία», «Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας», «Ελλάδα σημαίνει ορθοδοξία» και τραγουδώντας το «Μακεδονία ξακουστή», αρκετές εκατοντάδες συγκεντρώθηκαν στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια έκαναν πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ομάδα συγκεντρωμένων που φορούσαν μαύρα ρούχα επιτέθηκαν φραστικά σε τηλεοπτικά συνεργεία που πήγαν να καλύψουν την εκδήλωση, ενώ στη συνέχεια τα ίδια άτομα προπηλάκισαν και έτρεψαν σε φυγή δύο άτομα που φέρονται να ήταν αλλοδαποί. Με εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Στέφανου Ζαρκαντζιά, ερευνάται το αδίκημα της «διέγερσης σε διάπραξη εγκλήματος». Αστυνομικοί της υποδιεύθυνσης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος καλούνται να εντοπίσουν τους διοργανωτές της εκδήλωσης.
Ανάλογη κινητοποίηση των Αρχών βρίσκεται σε εξέλιξη και στο Ηράκλειο, όπου μάλιστα ήδη σχηματίστηκε δικογραφία με αφορμή τη μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας στη συγκέντρωση. Σύμφωνα με το ekriti, η Αστυνομία φέρεται να έφτασε στα ίχνη δύο γυναικών, 30 και 33 ετών, που φέρονται να είναι διοργανώτριες της συγκέντρωσης στο κέντρο της πόλης. Σημειώνεται ότι στο Ηράκλειο είναι σε ισχύ ειδικά μέτρα.
Πώς όμως φτάσαμε από μεμονωμένες αντιδράσεις να έχουμε οργανωμένες διαμαρτυρίες; «Ενα από τα κακά των social media είναι ότι μπορούν πολύ εύκολα να γίνουν παραμορφωτικοί φακοί της πραγματικότητας», λέει στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο Γιάννης Μαυρογιώργος, υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας. «Υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που “έτρεξε” σε Μ. Βρετανία και Γαλλία φέτος το καλοκαίρι με θέμα το κίνημα κατά της μάσκας, η οποία έδειξε ότι η μεγάλη πλειονότητα των social posts που χρησιμοποιούν κάποιο hashtag κατά της μάσκας επιχειρηματολογούν τελικά… υπέρ της μάσκας. Αν δεν σκάψεις κάτω από την επιφάνεια και δεις απλά τα trending topics στο Twitter, η εικόνα που έχεις είναι ότι σήμερα, για παράδειγμα, τρεντάρει το #NoMasks, άρα το κίνημα κατά της μάσκας αποκτά μια φαινομενικά πλειοψηφική μαζικότητα. Ισως τελικά όλοι εμείς που γράφουμε έξαλλα posts εναντίον των αρνητών της μάσκας, των εμβολίων και του “Big Brother”, αντί να τους συνετίζουμε, απλά πολλαπλασιάζουμε το αποτύπωμά τους στον δημόσιο διάλογο».
Λίνα Γιάνναρου – kathimerini.gr