Οργή Facebook για το νέο, πιο ασφαλές, λειτουργικό σύστημα της Apple
Νέες, εκτεταμένες δυνατότητες προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών, θα παρουσιάσει τους προσεχείς μήνες η εταιρεία Apple, προκαλώντας τριβές με τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης Facebook.
Ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είπε, μιλώντας σε επενδυτές, ότι η Apple αποτελεί αυξανόμενο κίνδυνο για την επιχείρηση, μετά την ανακοίνωση της κατασκευάστριας του iPhone ότι σκοπεύει να δώσει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων, περιορίζοντας την ικανότητα εφαρμογών –όπως του Facebook– να καταγράφουν το ψηφιακό αποτύπωμα χρηστών.
Οι χρήστες προϊόντων Apple θα έχουν πρόσβαση από την άνοιξη στη νέα δυνατότητα, η οποία θα επιτρέπει την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων μόνον εφόσον ο χρήστης έχει συναινέσει σε αυτό. Η ανανέωση του λειτουργικού συστήματος των iPhone και iPad θα στερήσει από το Facebook και άλλες εταιρείες τη δυνατότητα να συλλέγουν δεδομένα για τις συνήθειες των χρηστών, τα οποία προωθούν έναντι χρηματικού ανταλλάγματος σε διαφημιστικές εταιρείες.
«Την Πέμπτη, είναι η παγκόσμια ημέρα προσωπικών δεδομένων», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, μιλώντας την Τετάρτη σε συνέδριο στο Σαν Φρανσίσκο, για να προσθέσει: «Θα συνεχίσουμε να θέτουμε ψηλά τον πήχυ για τη διασφάλιση του δικαιώματος των χρηστών μας στην προστασία της ιδιωτικής τους ζωής, όχι μόνο στα δικά μας προϊόντα, αλλά σε όλη τη βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας και Διαδικτύου».
Ο Ζούκερμπεργκ, η εταιρεία του οποίου αντιμετωπίζει αγωγές από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εμπορίου των ΗΠΑ και 46 πολιτείες για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού, προσπαθεί να εμφανίσει την πρωτοβουλία της Apple ως απόπειρα να τεθεί το Facebook σε μειονεκτική θέση. Η Apple έχει γίνει και αυτή στόχος δικαστικών προσφυγών από ανταγωνίστριές της, που ισχυρίζονται ότι οι πρακτικές της παραβιάζουν τη νομοθεσία περί υγιούς ανταγωνισμού. «Η Apple έχει κάθε συμφέρον να αξιοποιήσει την κυρίαρχη πλατφόρμα της για να παρέμβει στη λειτουργία των εφαρμογών μας και να προωθήσει τις δικές της», είπε ο Ζούκερμπεργκ.
Οι επερχόμενες αλλαγές που ανήγγειλε η Apple αποτελούν μέρος στρατηγικής βελτίωσης της προστασίας των προσωπικών δεδομένων χρηστών, όπως η άδεια που ζητούν από τον χρήστη πολλές εφαρμογές επικοινωνίας μέσω βίντεο για τη χρήση της κάμερας και του μικροφώνου τη συσκευής. Πρόσφατη σφυγμομέτρηση χρηστών συσκευών υψηλής τεχνολογίας στις ΗΠΑ έδειξε ότι το 85% των ερωτηθέντων δεν θα επέτρεπε σε εφαρμογές να καταγράφουν τις ηλεκτρονικές συνήθειες, εάν είχε αυτή τη δυνατότητα.