ΤΕΧΝΕΣ

Οι ταινίες της εβδομάδας

Επική περιπέτεια, ατμοσφαιρικό δράμα και οσκαρική επανέκδοση

Επική περιπέτεια διά χειρός Κρίστοφερ Νόλαν, βραβευμένη βουλγαρική δραματική κομεντί, ατμοσφαιρικό οικογενειακό δράμα του Ατόμ Εγκογιάν, διαχρονική κωμωδία βραβευμένη με πέντε Όσκαρ και νεανικό ρομάντζο συνθέτουν το κινηματογραφικό παζλ της εβδομάδας.

«Tenet»  

Ένα δίδυμο μυστικών πρακτόρων δουλεύουν για λογαριασμό μιας μυστηριώδους Οργάνωσης, με αποστολή να αποτρέψουν τον Γ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μοναδικό στοιχείο για να τους κατευθύνει η λέξη «tenet», ενώ οι προσπάθειές τους δυσκολεύουν ακραία όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν τους εχθρούς τους σε συνθήκες όπου ο χρόνος τέμνεται.

Την επική περιπέτεια στον κόσμο της παγκόσμιας κατασκοπείας -με ένα λαμπρό καστ που περιλαμβάνει τους Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον, Ρόμπερτ Πάτινσον, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μάικλ Κέιν, Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον, Κένεθ Μπράνα, Κλεμένς Πόεσι και Ντίμπλ Καπαντία-, υπογράφει ο Κρίστοφερ Νόλαν, το όνομα του οποίου είναι συνώνυμο με την κινηματογραφική φιλοδοξία –ο ίδιος επιμένει ότι αυτή είναι η πιο φιλόδοξη απ’ όλες τις ταινίες του.

«Ο Πατέρας»

Στη βραβευμένη -στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι- βουλγαρική δραματική κομεντί των Κριστίνα Γκρόζεβα, Πέταρ Βαλτσάνοφ, ο Βασίλ έχει πρόσφατα χάσει την επί χρόνια σύζυγό του, Βαλεντίνα. Στην κηδεία της, μια γειτόνισσα θα τον πλησιάσει για να του πει πως μίλησε, πρόσφατα, τηλεφωνικά με τη νεκρή του σύντροφο. Από εκείνη τη στιγμή ξεκινάει μια μεταφυσική αναζήτηση, για να επικοινωνήσει μαζί της. Θα βρει σθεναρά απέναντί του τον γιο του, Πάβελ, αλλά ο ίδιος πλέον πιστεύει πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να κρατήσει ζωντανή την αγάπη του για τη Βαλεντίνα. Όσο η ιστορία ξεδιπλώνεται, τόσο το παράλογο βρίσκει τη θέση του στο δράμα. O «Πατέρας» είναι ένα χαμηλόφωνο, οικογενειακό δράμα για το πόσο δύσκολο είναι τελικά να επικοινωνήσεις με τους κοντινούς σου ανθρώπους.

«Τιμώμενος Επισκέπτης»

Στο ατμοσφαιρικό οικογενειακό δράμα του Ατόμ Εγκογιάν, ο Τζιμ και η κόρη του Βερόνικα, μια νεαρή δασκάλα μουσικής, επιχειρούν να ξεδιπλώσουν τις πολύπλοκες ιστορίες τους και τα αλληλένδετα μυστικά τους. Μετά από μια φάρσα που εξελίσσεται πολύ άσχημα, η Βερόνικα καταδικάζεται αδίκως για ένα, σεξουαλικής φύσεως, έγκλημα. Παρ’ όλα αυτά, η Βερόνικα θεωρεί πως της αξίζει να τιμωρηθεί για κάποια άλλα εγκλήματα του παρελθόντος που τη βαραίνουν, και για τα οποία νιώθει ένοχη. Ο πατέρας της, αδυνατεί να καταλάβει την αδιαλλαξία της κόρης του και η αγωνία του αρχίζει σταδιακά να επηρεάζει την επαγγελματική του ζωή. Ακροβατώντας μεταξύ θρίλερ και ψυχολογικού δράματος, ο Ατόμ Εγκογιάν δοκιμάζει να ξαναβρεί τη χαμένη φόρμα της καριέρας του.

«Η Γκαρσονιέρα»  

Στη βραβευμένη με πέντε Όσκαρ -ανάμεσα στα οποία Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου και Σκηνοθεσίας- κωμωδία του Μπίλι Γουάιλντερ του 1960, ο Τζακ Λέμον υποδύεται τον Κ.Κ. Μπάξτερ, έναν μοναχικό, χαμηλόμισθο υπάλληλο μιας ασφαλιστικής εταιρείας στη Νέα Υόρκη. Προκειμένου να εξασφαλίσει την άνοδό του, προσφέρει εναλλάξ κάποια απογεύματα τη γκαρσονιέρα όπου διαμένει, σε τέσσερις διαφορετικούς διευθυντές τμημάτων της εταιρείας για να στεγάσουν τις εξωσυζυγικές τους σχέσεις.  Τζακ Λέμον και Σίρλεϊ Μακ Λέιν, σε μία από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών.

«After 2 Μετά τη Σύγκρουση»

Στο νεανικό ρομάντζο του Ρότζερ Καμπλ, ο Χάρντιν θα είναι πάντα… ο Χάρντιν. Είναι στα αλήθεια, ο ευαίσθητος τύπος που η Τέσα ερωτεύτηκε παράφορα ή είναι ένας άγνωστος; Η Τέσα εύχεται να μπορούσε να εξαφανιστεί, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο. Ειδικά όταν θυμάται τις γεμάτες πάθος νύχτες τους. Όμως, δεν είναι σίγουρη αν μπορεί να αντέξει ακόμα μία προδοσία. Αφοσιώνεται στις σπουδές της και κάνει την πρακτική της στον εκδοτικό Οίκο που ονειρευόταν. Την ίδια στιγμή, ένας όμορφος συνάδελφός της, ο Τρέβορ, την πολιορκεί. Είναι, ακριβώς, το αγόρι που θα έπρεπε να έχει. Ο Χάρντιν ξέρει ότι έκανε λάθος, ίσως το μεγαλύτερο της ζωής του. Θέλει να διορθώσει τα λάθη του και να ξεπεράσει τους δαίμονές του. Δεν θα χάσει την Τέσα χωρίς μάχη. Αλλά, μπορεί να αλλάξει; Θα αλλάξει… για την αγάπη; Μετά τη σύγκρουση…η ζωή δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης-naftemporiki.gr