ΤΕΧΝΕΣ

Οι ταινίες της εβδομάδας

Ντέιβιντ Κόπερφιλντ, τρικολόρ κωμωδίες και διεθνές δράμα με φόντο τη Νίσυρο

Η πολυκύμαντη ζωή του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ, υπαρξιακή περιπέτεια αναζήτησης στους δρόμους της Αθήνας, ένα ταξίδι ζωής στα ελληνικά νησιά, ιταλική ιστορία φιλίας, γαλλική κωμωδία με ήρωες τρεις ηλικιωμένους φίλους -που δε λένε να γεράσουν, αστυνομικό θρίλερ με φόντο τη γοητεία της γαλλικής Ριβιέρας και ένα από τα καλύτερα δικαστικά δράματα όλων των εποχών σε επανέκδοση έρχονται στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα.

«Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ»

Ο διάσημος για το ιδιαίτερο χιούμορ του Αρμάντο Ιανούτσι παραδίδει μια νέα εκδοχή του κλασσικού μυθιστορήματος του Καρόλου Ντίκενς, έχοντας στο καστ εξαιρετικούς ηθοποιούς, όπως οι Ντεβ Πατέλ, Πίτερ Καπάλντι, Τίλντα Σουίντον, Χιου Λόρι και Μπεν Γουίσο. Η ταινία παρουσιάζει την πολυκύμαντη ζωή του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ από την τρυφερή παιδική ηλικία, την εφηβεία μέχρι την ενηλικίωση και την περίοδο ωριμότητας.

«Παρί»

Η πρώτη ταινία του Σιαμάκ Ετεμάντι παρουσιάζει μία δραματική περιπέτεια αναζήτησης στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας, αποτελώντας μια εκρηκτική επαναδιαπραγμάτευση πάνω στις έννοιες του «ξένου», της «πατρίδας», της «επανάστασης». Στην υπόθεση του έργου, όταν ένας Ιρανός φοιτητής στην Ελλάδα δεν εμφανιστεί στο αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους γονείς του, η μητέρα του, Παρί, θα ξεκινήσει μια αγωνιώδη προσπάθεια να τον βρει. Προερχόμενη από ένα συντηρητικό, θρησκευτικό περιβάλλον, με λιγοστές γνώσεις αγγλικών, στο πρώτο της ταξίδι εκτός Ιράν, η Παρί θα βρεθεί να τριγυρνά μόνη στις πιο σκοτεινές γωνιές μιας άγνωστης, απειλητικής αλλά και γοητευτικής πόλης, θα φτάσει τα όριά της στα άκρα και θα ανακαλύψει, τελικά, τον ίδιο της τον εαυτό.

«Παράθυρο στη Θάλασσα»

Στη νέα δημιουργία του του Μιγκέλ Άνχελ Χιμένεθ, μια 55χρονη γυναίκα, αντιμέτωπη με μια δυσοίωνη πρόγνωση υγείας, κάνει ένα ταξίδι ζωής στα ελληνικά νησιά, παρέα με τις φίλες της, παρακούοντας τις συμβουλές της οικογένειας και των γιατρών της. Στη Νίσυρο θα βρει ομορφιά, γαλήνη και, τελικά, τον αληθινό έρωτα. Πολύ σύντομα θα κληθεί να πάρει σημαντικές αποφάσεις. Έμα Σουάρεζ και Ακύλλας Καραζήσης ζουν μια δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα και τη ζωή, με φόντο το νησί της Νισύρου στην ισπανοελληνική συμπαραγωγή που γυρίστηκε στη χώρα μας.

«Όταν Ανθίζει η Νιότη»

Ο Γκαμπριέλε Μουτσίνο παρουσιάζει μια ιταλική ιστορία φιλίας στο πέρας τεσσάρων δεκαετιών.  H ιστορία τεσσάρων φίλων από το 1980 έως σήμερα, διηγείται τις ζωές τους από την εφηβεία έως την ενηλικίωση. Μέσα σε 40 χρόνια,  ξετυλίγεται η πλοκή μιας μεγάλης ιστορίας φιλίας και αγάπης, με ελπίδες, απογοητεύσεις,  επιτυχίες και αποτυχίες.

«Νέοι Είστε και Φαίνεσθε»

Στη γαλλική κωμωδία του Κριστόφ Ντιτιρόν, τρεις παιδικοί φίλοι, πλέον στα εβδομήντα τους, έχουν κατανοήσει πως τα γηρατειά είναι o μόνος τρόπος να αποφύγεις τον θάνατο. Και είναι αποφασισμένοι να διαβούν αυτό το κατώφλι με στιλ! Πραγματοποιούν ένα ξέφρενο ταξίδι, το οποίο τους φέρνει ξεκαρδιστικές ανατροπές, αδιανόητες παρεξηγήσεις και αστείες ατάκες, εμπνευσμένες από το επιτυχημένο εμπορικά κόμιξ «Les Vieux Fourneaux» (Βιλφρίντ Λουπανό & Πολ Κοέ), στο οποίο βασίζεται η ταινία.

«Ο Γαμπρούλης Mας»

Ο Μπρούνο Μπεναμπάρ είχε την ιδέα, ο Έκτορ Καμπέγιο Ρέγιες την εκτέλεση στην τρικολόρ κωμωδία με ερωτικά μπερδέματα, όπου η Κολίν και ο Αντρέ έχουν μια απόλυτα αρμονική σχέση με την κόρη τους, Γκαράνς, και τον γαμπρό τους, Χάρολντ. Όταν, όμως, η Γκαράνς χωρίζει με τον Χάρολντ, απαιτεί από τους γονείς της να μην τον ξαναδούν ποτέ. Τα πεθερικά δεν μπορούν να το δεχτούν αυτό: άλλωστε εκείνη τον άφησε, όχι αυτοί! Τώρα θα χρειαστεί να κάνουν διπλή ζωή, ώστε να συνεχίσουν να βλέπουν τον πολυαγαπημένο τους γαμπρούλη, κρύβοντάς τον από την κόρη τους, η οποία δεν έχει σκοπό να τους αφήσει σε ησυχία…

«Οι Δώδεκα Ένορκοι»

Στο δικαστικό δράμα του Σίντνεϊ Λιούμετ, ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών, δώδεκα ένορκοι καλούνται από το δικαστή να αποσυρθούν για να βγάλουν την ετυμηγορία τους σχετικά με την υπόθεση ενός 18χρονου από την Ισπανία, ο οποίος κατηγορείται για τη δολοφονία του πατέρα του, με αποτέλεσμα να βρίσκεται αντιμέτωπος με τη θανατική ποινή. Οι ενδείξεις είναι όλες εναντίον του κατηγορούμενου και οι ένορκοι φαίνεται να είναι πεισμένοι για την ενοχή του. Όλοι, εκτός από έναν. Για να επιβληθεί, όμως, η θανατική ποινή θα πρέπει η απόφαση να ληφθεί ομόφωνα.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης-naftemporiki.gr