Οι ταινίες της εβδομάδας
Κωμικό γαστρονομικό ταξίδι, Χανκς και Πολάνσκι στους κινηματογράφους
Μοντέρνα γαστριμαργική οδύσσεια, αφαιρετικό φιλμ του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, κωμωδία… γαμήλιων παρεξηγήσεων, βιογραφική δραμεντί και αριστούργημα του Ρομάν Πολάνσκι σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες κάνουν ποδαρικό στον Ιούλιο αλλά και στους «χειμερινούς» κινηματογράφους -εγκαινιάζοντας την επαναλειτουργία τους, ενώ βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού.
«Ταξίδι στην Ελλάδα»
Ρομπ Μπράιντον και Στιβ Κούγκαν, υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια του Μάικλ Γουιντερμπότομ, συνεχίζουν τη σειρά των διάσημων οδοιπορικών τους, πραγματοποιώντας επίσκεψη στη χώρα μας για να παρουσιάσουν μια μοντέρνα γαστριμαργική οδύσσεια. Από την αρχαία Τροία κατευθύνονται προς την Ελλάδα, βαδίζοντας στα βήματα του Οδυσσέα. Εξερευνούν με δέος τον ελληνικό πολιτισμό και την ιστορία, σε εκπληκτικές τοποθεσίες -όπως οι Δελφοί, Αθήνα, Επίδαυρος, Ύδρα, Σπήλαιο Διρού, Πύλο, Στάγιρα, Χαλκιδική κ.ά. Οι διάσημοι κωμικοί δοκιμάζουν μερικά από τα καλύτερα πιάτα της ελληνικής κουζίνας και συναντιούνται με την ελληνική μουσική ενώ επιδιώκουν να ακολουθήσουν το ταξίδι της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη…
«Περσόνα»
Στο αψεγάδιαστο φιλμ του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, η Ελβίρα, διάσημη ηθοποιός, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης και κλείνεται στη σιωπή της. Αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο ησυχαστήριο με μόνη συντροφιά μια νοσοκόμα, την Άλμα. Τις επόμενες εβδομάδες, η Άλμα προσπαθεί να προσεγγίσει την ασθενή της, με σκοπό να τη θεραπεύσει από την ψυχική και σωματική βύθισή της. Σύντομα, μεταξύ των δυο γυναικών αναπτύσσεται μια βαθιά, υπαρξιακή επικοινωνία. Ένα αφαιρετικό αριστούργημα για τη δυαδικότητα, την ανθρώπινη φύση, την εικόνα και τον λόγο, τους ρόλους και τις μάσκες μας, σε μια ταινία που συγκαταλέγεται ανάμεσα στις σπουδαιότερες όλων των εποχών.
«Μέχρι ο Γάμος να Μας Μεθύσει»
Στην ισπανική κωμωδία… γαμήλιων παρεξηγήσεων του Ντάνι ντε λα Όρντεν, πρωταγωνιστεί η Μαρίνα, η οποία είναι τριάντα χρονών και μια πολύ πετυχημένη διοργανώτρια γάμων. Σε αντίθεση, όμως, με τους πελάτες της, προτιμά μια ζωή χωρίς δεσμεύσεις -μέχρι τη νύχτα που ερωτεύεται τον Κάρλος. Το πρόβλημα στην ιστορία δεν είναι μόνο ότι ο Κάρλος ετοιμάζεται να παντρευτεί, αλλά ότι η αρραβωνιαστικιά του και η Μαρίνα είναι παιδικές φίλες… Τα ευτράπελα θα ξεκινήσουν όταν της ζητήσουν να είναι αυτή που θα οργανώσει τον γάμο τους.
«Ένας Υπέροχος Γείτονας»
Η βιογραφική δραμεντί της Μάριελ Χέλερ, με τον υποψήφιο για Όσκαρ Τομ Χανκς, μας μεταφέρει στη δεκαετία του 1990. Ελάχιστα γνωστός στην Ευρώπη, αλλά λατρεμένος όσο λίγοι στις ΗΠΑ, ο Φρεντ Ρότζερς μπήκε στις καρδιές ενός ολόκληρου έθνους χάρη στην παιδική τηλεοπτική εκπομπή του «Mister Roger’s Neighborhood». Από το 1968 έως το 2001, οι οικιακές οθόνες φωτίζονταν καθημερινά από τα πανέξυπνα και γεμάτα τρυφερότητα σκετς του Ρότζερς, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που αντιμετώπισε τα παιδιά με σεβασμό. Έγραφε σενάρια που κέντριζαν τη φαντασία και τη συναισθηματική νοημοσύνη τους, ενώ δεν δίστασε να πραγματευτεί με ευθύτητα δύσκολα θέματα όπως ο θάνατος και ο ρατσισμός. Ο Τομ Χανκς για την ερμηνεία του στον ρόλο του παρουσιαστή, απέσπασε ακόμα μία οσκαρική υποψηφιότητα.
«Chinatown»
Στο ανυπέρβλητο αριστούργημα του Ρομάν Πολάνσκι, ο Τζέικ Τζέι Τζέι Γκίτις (Τζακ Νίκολσον), ιδιωτικός ντετέκτιβ με ειδίκευση στις υποθέσεις μοιχείας, προσλαμβάνεται από μια γυναίκα που του συστήνεται ως Έβελυν Μόλρεϊ (Ντάιαν Λαντ), να παρακολουθήσει τον σύζυγό της, Χόλις (Ντάρελ Ζβέρλινγκ), υπεύθυνο για την κατασκευή του συστήματος ύδρευσης της πόλης, για τον οποίο έχει υποψίες ότι διατηρεί εξωσυζυγικές σχέσεις. Ο Γκίτις τον ακολουθεί και διαπιστώνει ότι όντως την απατά με μια νεαρή κοπέλα. Η υπόθεση, όμως, περιπλέκεται όταν ανακαλύπτει ότι έχει προσληφθεί από άλλη γυναίκα, καθώς όταν επιστρέφει στο γραφείο του μετά την έρευνά του συναντά την πραγματική Έβελυν Μόλρεϊ που τον διαβεβαιώνει ότι δεν είχε καμιά πρόθεση να μάθει για τις εξωσυζυγικές σχέσεις του άνδρα της. Όταν, αργότερα, ο κύριος Μόλρεϊ βρίσκεται νεκρός, ο Τζέικ διαπιστώνει ότι έχει εμπλακεί σε μια υπόθεση συνωμοσίας που σχετίζεται με το σύστημα παροχής νερού στην πόλη του Λος Άντζελες. Συνεχίζοντας την έρευνα, ο Τζακ ανακαλύπτει στοιχεία που τον οδηγούν στον πατέρα της Έβελυν, Νόα Κρος (Τζον Χιούστον) και πρώην επαγγελματικό συνέταιρο του Χόλις. Το δεξιοτεχνικά γραμμένο σενάριο του Ρόμπερτ Τάουν απέσπασε, δικαίως, Όσκαρ σεναρίου.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης-naftemporiki.gr