ΕΛΛΑΔΑ

ΟΑΣΘ: «Πρόσθετα μέτρα προστασίας»

22 και άλλες 6 οδηγίες αποφάσισε να λάβει ο ΟΑΣΘ προκειμένου να εξσφαλίσει την προστασία των εργαζομένων του αλλά και του επιβατικού κοινού από τον νέο κοροναϊό.

Πρόκειται για οδηγίες που αφορούν την πρόσβαση και τη λειτουργία των γραφείων του Οργανισμού, τον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι υπηρεσιακές λειτουργίες, το πώς θα προστατευθεί ο κόσμος ο οποίος έρχεται σε επαφή με κάποιον από τους εργαζομένους. Προτείνονται οι τρόποι με τους οποίους θα πραγματοποιούνται οι αγορές καρτών, προβλέπονται οι ώρες λειτουργίας των εκδοτηρίων, οι άδειες που μπορούν να λάβουν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό όπως επίσης και πρόσθετα μέτρα για την προστασία όσων έρχονται σε επαφή με το επιβατικό κοινό.

Πιο συγκεκριμένα και αναλυτικά οι οδηγίες είναι οι εξής: 

Καθώς εξελίσσεται ραγδαία η εξάπλωση του Coronavirus COVID 19, εξετάζουμε καθημερινά τρόπους  α θωρακίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την υγεία των εργαζόμενων, την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας μας και την προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Ως εκ τούτου, πέραν των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί, τα ακόλουθα επιπρόσθετα μέτρα τίθενται αμέσως σε ισχύ:

  • 1. Η φυσική παρουσία τρίτων στον ΟΑΣΘ δεν επιτρέπεται. Με ευθύνη των οικείων Διευθυντών όλες οι είσοδοι των Υπηρεσιών να είναι κλειστές.
  • 2. Τα ασανσέρ του κτιρίου διοίκησης να προγραμματιστούν έτσι ώστε μόνο από το ισόγειο να μπορούν να πάνε σε όροφο, χωρίς κινήσεις από όροφο σε όροφο.
  • 3. Με ευθύνη του Διευθυντή Διοίκησης, να τοποθετηθούν δύο φύλακες, εξοπλισμένοι κατάλληλα (μάσκα – γάντια), στο ισόγειο, στα κεντρικά ασανσέρ, για να γίνεται έλεγχος και αποτροπή εισόδου τρίτων στον ΟΑΣΘ, καθώς και άσκοπες μετακινήσεις του προσωπικού εκτός του κτιρίου, πριν την λήξη του ωραρίου.
  • 4. Παράλληλα απαγορεύονται οι μετακινήσεις του προσωπικού μεταξύ των υπηρεσιών. Όλα τα έγγραφα θα διακινούνται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά, με ηλεκτρονική υπογραφή (εν ανάγκη με σκαναρισμένη υπογραφή υπαλλήλου και αναγραφή του αριθμού μητρώου)
  • 5. Όλα τα αιτήματα τρίτων να απευθύνονται στο επίσημο e-mail του ΟΑΣΘ (oasth@oasth.gr) το οποίο στην συνέχεια θα διαβιβάζεται στην αρμόδια Υπηρεσία για διεκπεραίωση.
  • 6. Για όλες τις Διευθύνσεις, οι συναντήσεις με εξωτερικούς συνεργάτες ή/και επισκέπτες ματαιώνονται, και δεν επιτρέπεται η προσέλευση τρίτων σε οποιαδήποτε εγκατάσταση του ΟΑΣΘ.
  • 7. Όλες οι αναγκαίες συνεννοήσεις θα γίνονται μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου και εξ αποστάσεως, χωρίς παρουσία επισκεπτών η εξωτερικών συνεργατών στα κτίρια γραφείων, αμαξοστασίων, σταθμαρχείων.
  • 8. Τυχόν παράδοση υλικών, (αναλωσίμων, ανταλλακτικών κλπ.) θα γίνεται εξωτερικά των εγκαταστάσεων του ΟΑΣΘ, και το προσωπικό που θα εκτελεί τις παραλαβές θα λαμβάνει ατομικά μέσα προστασίας.
  • 9. Εξαιρείται η παράδοση/παραλαβή καυσίμων που γίνεται στο εσωτερικό των εγκαταστάσεων του ΟΑΣΘ. Στην περίπτωση αυτή, με ευθύνη του Διευθυντή Συντήρησης, θα παρίσταται μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό του ΟΑΣΘ, λαμβάνοντας μέτρα ατομικής προστασίας.
  • 10. Σε όλες τις Διευθύνσεις, και γενικότερα όπου υπάρχει χώρος με συγκέντρωση μεγαλύτερη των τριών (3) ατόμων, με ευθύνη των Διευθυντών, και προκειμένου να τηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των εργαζόμενων, δημιουργούνται ομάδες εργασίας για εργασία με παρουσία στα γραφεία και εργασία εξ αποστάσεως, εκ περιτροπής, βάσει αναγκών και σχεδιασμού των αντίστοιχων Διευθυντών.
  • 11. Με ευθύνη του Διευθυντή Συντήρησης να εφαρμοστεί το μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας, και στα αμαξοστάσια, ώστε να προσέρχεται μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό.
  • 12. Ειδικά για τα αμαξοστάσια, και όπου δεν υπάρχει δυνατότητα εφαρμογής του ανωτέρω μέτρου, το προσωπικό να παραμένει σε ανοιχτούς χώρους (στεγασμένους ή μη), και να μην συνωστίζεται. Για την εκτέλεση κάθε εργασίας να παρίσταται μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό, λαμβάνοντας μέτρα ατομικής προστασίας.
  • 13. Τα κυλικεία των αμαξοστασίων λειτουργούν προς το παρόν, αποκλειστικά και μόνο για να προσφέρουν είδη, χωρίς το προσωπικό να παραμένει στον χώρο (αποκλειστικά λειτουργία take away). Τυχόν τραπέζια να απομακρυνθούν άμεσα.
  • 14. Η Δ/νση Οικονομικού, σε συνεργασία με τον γιατρό εργασίας, να προβεί στην άμεση προμήθεια γαντιών, μασκών και οιουδήποτε άλλου μέσου ατομικής προστασίας κριθεί απαραίτητο. [Σε περίπτωση αγοράς μέσων ατομικής προστασίας (γάντια, μάσκες, αντισηπτικό) ατομικά από προσωπικό του Οργανισμού, η δαπάνη θα καλυφθεί από τον ΟΑΣΘ].
  • 15. Ο Ιατρός εργασίας θα πρέπει αφού λάβει υπόψη τον αριθμό των εργαζόμενων να προσδιορίσει με τη βοήθεια της ΔΑΔ την ποσότητα μασκών και γαντιών που πρέπει να αγορασθούν τον τρόπο που θα χορηγούνται (συχνότητα).
  • 16. Με ευθύνη της Διεύθυνσης Κίνησης και σε συνεργασία με το ΣΕΟΑΣΘ, όλοι οι οδηγοί να φορούν μάσκα και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
  • 17. Με ευθύνη των Δ/νσεων Συντήρησης και Κίνησης, σε συνεργασία με το ΣΕΟΑΣΘ να εξεταστεί άμεσα η δυνατότητα τοποθέτησης διαχωριστικού της θέσης του οδηγού (πχ. κουρτίνα από χονδρό, διαφανές πλαστικό ή παραβάν από πλεξιγκλάς).
  • 18. Με ευθύνη των Διευθύνσεων Διοίκησης και Εσόδων, και σε συνεργασία με το ΣΕΟΑΣΘ να διανέμονται με την κατάλληλη συχνότητα (οδηγίες να δοθούν από τον γιατρό εργασίας) ατομικά μέσα προστασίας (γάντια και μάσκες) στο προσωπικό, ιδίως σε εκείνο που έρχεται σε επαφή με το κοινό.
  • 19. Με ευθύνη της Διεύθυνσης Εσόδων, να εφαρμοστεί άμεσα εκ περιτροπής εργασία στα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών. Ο αριθμός των εκδοτηρίων να περιορισθεί σε τρία στο κέντρο (ΝΣΣ – Βενιζέλου – Κάμαρα) και δύο περιφερειακά (ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ) σε διπλές βάρδιες.
  • 20. Οι αγορές καρτών και εισιτηρίων από τα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ θα γίνονται ΜΟΝΟ με ανέπαφες πιστωτικές κάρτες (Όχι Μετρητά).
  • 21. Η προθεσμία πληρωμής των πάσης φύσεως προστίμων αναστέλλεται μέχρι νεοτέρας, ώστε να μην προσέρχονται οι πολίτες στον Οργανισμό. Ωσαύτως, αναστέλλεται κάθε μέτρο αναγκαστικής εκτέλεσης
  • 22. Οι Διευθύνσεις Εσόδων και Οικονομικών να εξετάσουν τη δυνατότητα διάθεσης καρτών και εισιτηρίων εξ αποστάσεως (πχ. ταχυδρομική αποστολή).

Επιπλέον, σε εφαρμογή των κρατικών οδηγιών, και με τον συντονισμό της Δ/νσης Διοίκησης:

  • 1. Όλοι(ες) οι εργαζόμενοι(ες) που έχουν μικρά παιδιά έως 15 ετών, των οποίων τα σχολεία έχουν κλείσει και αντιμετωπίζουν αντικειμενικό πρόβλημα, να μείνουν σπίτι, ενημερώνοντας τηλεφωνικά ή με e-mail τον Διευθυντή του Τμήματος τους.
  • 2. Όλοι(ες) οι εργαζόμενοι(ες) που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως περιγράφονται από τις Αρχές (καρδιοπάθειες, νόσους του αναπνευστικού συστήματος, ανοσοκαταστολή, κλπ.) https://eody.gov.gr/loimoxi-ap…
  • «Λοίμωξη από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 – Οδηγίες για ευπαθείς ομάδες») ή ζουν στο ίδιο σπίτι με οποιοδήποτε άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα, απαιτείται να μείνουν στο σπίτι τους, και να επικοινωνήσουν (τηλεφωνικά ή με e-mail) με τον Διευθυντή τους για τη διερεύνηση της δυνατότητας εργασίας εξ αποστάσεως.
  • 3. Όλοι(ες) οι εργαζόμενοι(ες) με συμπτώματα που μοιάζουν με αυτά της γρίπης (όπως πυρετός, βήχας και αίσθημα αδιαθεσίας γενικά) δεν πρέπει να έρχονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και πρέπει άμεσα να ενημερώνουν (τηλεφωνικά ή με e-mail) τον Διευθυντή του Τμήματος τους, που με τη σειρά του οφείλει να ενημερώσει τη Δ/νση Διοίκησης και τον γιατρό εργασίας.
  • 4. Κάθε εργαζόμενος(η) που θεωρεί ότι μπορεί να έχει προσβληθεί από τον ιό πρέπει να μένει στο σπίτι του, και να ενημερώσει (τηλεφωνικά ή με e-mail) τον Διευθυντή του(ης), ο οποίος εντέλλεται να ενημερώσει άμεσα τον Γιατρό Εργασίας και την Διεύθυνση Διοίκησης. Ο Γιατρός Εργασίας να επικοινωνεί με τον(ην) εργαζόμενο(νη), ώστε να διευκολυνθεί εφόσον απαιτείται η διενέργεια εξέτασης.
  • 5. Σε περίπτωση που εργαζόμενος(νη) έχει επισκεφθεί πρόσφατα (τις τελευταίες τρεις εβδομάδες) χώρες που έχουν πληγεί από την πανδημία (Κίνα, Ιταλία κλπ.), να παραμείνουν σπίτι τους, και να ενημερώσουν (τηλεφωνικά ή με e-mail) άμεσα τον Διευθυντή τους και τον Γιατρό Εργασίας, ώστε να παρακολουθείται η κατάσταση της υγείας τους.
  • 6. Τα πάσης φύσεως επαγγελματικά ταξίδια (εσωτερικού – εξωτερικού) ακυρώνονται, και τυχόν χορηγηθείσες άδειες για ταξίδια ανακαλούνται. Συνιστάται η τηλεδιάσκεψη για τη διαχείριση κάθε ζητήματος, και εάν δεν ενδείκνυται απλώς αναβάλλεται η διαχείριση του.

Όλες οι αποχωρήσεις, άδειες κλπ. του προσωπικού να γίνονται κατόπιν ενημέρωσης με ηλεκτρονικάμέσα της Διεύθυνση Διοίκησης.

Οι εντελλόμενοι για ενέργειες να αναφέρονται άμεσα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο και στον Εντεταλμένο Σύμβουλο, με ηλεκτρονικά μέσα.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε όλο το προσωπικό του Οργανισμού που συνεχίζει, ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, με αυταπάρνηση να προσφέρει τις υπηρεσίες του προς το κοινωνικό σύνολο.