Με αριθμούς και… γράμματα περνούν την καραντίνα στη Θεσσαλονίκη
Διαδικτυακές αναμετρήσεις σε σκραμπλ, σκάκι και μπριτζ για τους Θεσσαλονικείς, κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού
Κίνηση ματ, λέξεις με 7 γράμματα και …ατού. Όροι διαφορετικοί μεταξύ τους, που παραπέμπουν σε σκάκι, σκραμπλ και μπριτζ, μ’ ένα ωστόσο κοινό χαρακτηριστικό. Αφορούν παιχνίδια που εν μέσω πανδημίας απέκτησαν ακόμη περισσότερους φίλους, με τη βοήθεια του διαδικτύου.
Τα πιόνια παίρνουν τη θέση τους στην …ψηφιακή σκακιέρα και ο επίδοξος σκακιστής αναζητεί αντίπαλο στη διαδικτυακή πλατφόρμα. Η παρτίδα ξεκινά με τον ίππο στο Ζ3 και κλείνει με τον βασιλιά να «πέφτει» στο τέλος, όχι στη σκακιέρα, αλλά στην οθόνη του υπολογιστή. «Από την αρχή της παραμονής στο σπίτι αναζητήσαμε τρόπους για να μη χάσουμε την επαφή με το αγαπημένο μας παιχνίδι», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο έφορος σχολικού αθλητισμού της Ένωσης Σκακιστών Θεσσαλονίκης Στέλιος Μιμίκος, εξηγώντας ότι διαδικτυακές πλατφόρμες υπήρχαν και πριν, αλλά αυτή την περίοδο εξελίχθηκαν και πλέον περισσότερα από 170 μέλη δίνουν «ραντεβού» για διαδικτυακές σκακιστικές αναμετρήσεις, τρεις φορές την εβδομάδα.
Οι παρτίδες στο διαδικτυακό τουρνουά σκάκι μειώθηκαν σε χρονική διάρκεια, ενώ στα μαθήματα, καθηγητές και μαθητές (που αυξήθηκαν λόγω της συγκυρίας) έχουν την ίδια ψηφιακή σκακιέρα και κάνουν τις ίδιες κινήσεις. Την τελευταία εβδομάδα, οι Έλληνες παίκτες ξεκίνησαν να παίζουν και με φανατικούς του είδους σε Ισπανία, Ιρλανδία και Γαλλία.
«Είναι σκάκι με …αλλαγές», σημειώνει ο κ. Μιμίκος και προσθέτει: «δεν σηκωνόμαστε από τη θέση μας, ο αντίπαλος έρχεται ψηφιακά, αλλά παραμένουν τα οφέλη, καθώς το σκάκι αποτελεί βασικό παιδαγωγικό “εργαλείο” ενισχύοντας τη μνήμη, την οργάνωση της σκέψης, τη συγκέντρωση και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων».
Παίζοντας σκραμπλ με την …επικαιρότητα
Στο διαδίκτυο στράφηκαν και οι λάτρεις του σκραμπλ και το δοκιμαστικό παιχνίδι του Ομίλου Σκραμπλ Θεσσαλονίκης είχε «γεύση» επικαιρότητας. «Πανδημία» έγραψε ο πρώτος παίκτης για να «απαντήσει» ο διαδικτυακός του αντίπαλος με τη λέξη «αγκαλιά» στο ηλεκτρονικό ταμπλό.
«Αφού η τεχνολογία παρέχει τη δυνατότητα για ένα εξ’ αποστάσεως παιχνίδι, αποφασίσαμε να την αξιοποιήσουμε και να μην …χαθούμε από τις λέξεις μας και την αγαπημένη μας ενασχόληση», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Ομίλου Σκραμπλ Θεσσαλονίκης Δήμητρα Τζάρα.
«Μια παρτίδα σκραμπλ αποτελεί αναμφισβήτητα δημιουργική και εποικοδομητική διασκέδαση, η οποία -μέσω της επαφής με τον αμύθητο θησαυρό της ελληνικής γλώσσας- συμβάλλει στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου, προάγει τον πολιτισμό, ενισχύει την επικοινωνία και τη φιλία μας και προσφέρει ψυχαγωγία, χαρά και ικανοποίηση», τονίζει η κ. Τζάρα.
Ατού στην …καραντίνα
Οι αγώνες μπριτζ με φυσική παρουσία σταμάτησαν λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία, ωστόσο καθημερινά γίνονται τουρνουά που διοργανώνει η Ελληνική Ομοσπονδία Μπριτζ, σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί όλο το 24ωρο. Μπορούν να παίξουν έως και 500 άτομα ταυτόχρονα και όταν δεν υπάρχει διαθέσιμος παίκτης, υπάρχει αντίπαλος- ρομπότ.
Το τραπέζι στήνεται …στην οθόνη του υπολογιστή, οι παίκτες παίρνουν τις θέσεις τους και το διαδικτυακό μπριτζ ξεκινά. Το σύστημα βγάζει την ψηφιακή τράπουλα, μοιρασμένη τυχαία, και μόλις τελειώσει η μοιρασιά οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν τα «ηνία» σε ένα παιχνίδι μνήμης, τακτικής, προβλεψιμότητας και επικοινωνίας.
«Από την αρχή του εγκλεισμού διοργανώσαμε ένα τουρνουά, στη βάση των κανονικών αγώνων, με μόνη διαφορά ότι τα αποτελέσματα δεν προσμετρώνται στην επίσημη βαθμολογική κατάταξη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αλέκος Αθανασιάδης, τονίζοντας ότι δίνεται η δυνατότητα να παίξουν και όσοι δεν είναι μέλη. Εξηγεί, μάλιστα, ότι το μπριτζ απέκτησε πολλούς νέους φίλους αυτή την περίοδο καθώς «κατά τη διάρκεια της καραντίνας πολλοί ήταν αυτοί που αναζήτησαν μια νέα ασχολία, μπήκαν στην εφαρμογή να δοκιμάσουν για 6-7 λεπτά, όσο δηλαδή διαρκεί μια παρτίδα, και τελικά έγιναν φανατικοί παίκτες».
Η ομοσπονδία παραδίδει και διαδικτυακά μαθήματα σε αρχάριους κάθε Τρίτη και Πέμπτη.