ΕΛΛΑΔΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εκτός νομιμότητας η απόσπαση αρχαίων εφόσον υπάρχει τεχνική λύση

Παρουσιάστηκε η τεχνική λύση στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης από τον εισηγητή της Παναγιώτη Βέττα. Σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο του 2002 εφόσον υπάρχει εφικτή τεχνική λύση, η απόσπαση των αρχαίων είναι λύση εκτός νομιμότητας.

Επί τρεις ώρες ανέλυε την Δευτέρα ο Παναγιώτης Βέττας μελετητής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΜΤ ΑΤΕ σε εκδήλωση του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης την έρευνα που έχει παραδώσει από τον Αύγουστο του 2019. Παρόντες ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος και ο τέως Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης. Δηκτικό σχόλιο από τον εισηγητή για τους συνάδελφους και τους φορείς που κατασκευάζουν ή επιβλέπουν το έργο, και έλαμψαν δια της απουσίας τους «αντιλαμβάνομαι ότι οι συνάδελφοι της “Αττικό Μετρό” εργάζονται υπό πίεση»

Για τη μοναδική νόμιμη λύση που υπάρχει σήμερα για τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης με την διατήρηση των αρχαίων έκανε λόγο ο Γιάννης Μυλόπουλος ενώ τόνισε ότι ως το τέλος του 2020 θα μπορούσαν να λειτουργήσουν 12 από τους 13 σταθμούς.

«Το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό, είναι πολιτικό και κατάπτυστο», δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης, ενώ θύμισε ότι η προηγούμενη κατασκευάστρια κοινοπραξία «είχε φαληρίσει –αυτό ήταν αιτία των καθυστερήσεων- και πήρε και 180 εκατομμύρια “χαρτζιλίκι” ως αποζημίωση.

Ο μελετητής Παναγιώτης Βέττας εξήγησε όλα τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, τις επιλογές που εξετάστηκαν και απορρίφθηκαν, προσκομίζοντας ακόμη και τα αρχικά σχέδια αυτών των λύσεων και λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το ζήτημα λύθηκε με «στοχαστικό προβληματισμό». Παρουσίασε λεπτομερώς όλες τις φάσεις του σχεδιασμού που κράτησε περίπου ένα χρόνο, προκειμένου να παραδώσει στις αρχές Αυγούστου 2019 στην Αττικό Μετρό τη μελέτη με την οποία και ο σταθμός μπορούσε να κατασκευαστεί και οι αρχαιότητες να διατηρηθούν ανέγγιχτες στη θέση τους και το μετρό παράλληλα να λειτουργεί.

Ο πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ Παναγιώτης Πρίνος δήλωσε πως πρόκειται για απόδειξη της εφικτότητας της λύσης αλλά και για λύση καινοτόμα και έξυπνη. Ο Παναγιώτης Βέττας σχολιάζοντας το status quo περί ανυπαρξίας οποιασδήποτε λύσης είπε: «Έμεινα έκπληκτος όταν άκουσα τέλη Αυγούστου 2019 ότι δεν υπάρχει λύση – κι ενώ είχε πάει η μελέτη στην Αττικό Μετρό. Ύστερα είπαν ότι είχε προβλήματα αξιοπιστίας. Ποια; Η μελέτη που δεν υπήρχε; Και έκαναν και… παρατηρήσεις, αλλά το σχετικό φύλλο συντάχθηκε με άλλη λογική και πάντως όχι αυτή της επιστήμης. Το παραμύθι ότι δεν υπάρχει μελέτη πρέπει να σταματήσει. Υπάρχει και είναι πλήρης».