Κατατέθηκε η τροπολογία για τη λειτουργία του ΟΑΣΘ – Τι προβλέπει
Κατατέθηκε στη Βουλή αργά το απόγευμα τη Πέμπτης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η τροπολογία που αφορά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ.
Οι θέσεις εργασίας
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και παρατείνεται για τρία χρόνια η λειτουργία του υπό το καθεστώς της εκκαθάρισης, με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2022.
Επίσης, προβλέπονται η δυνατότητα μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας έως 15 ετών, η κατάργηση της ΑΣΥΘ καθώς και η δυνατότητα εκχώρησης από τον ΟΑΣΘ δρομολογίων στο ΚΤΕΛ για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.
Οι βασικές αλλαγές
Η τροπολογία προβλέπει μεταξύ άλλων:
– Παράταση για μία τριετία, έως τις 31-12-2022, του σημερινού καθεστώτος εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ, το οποίο με βάση τον ν.4482/2017 έληγε την προσεχή Τρίτη 3 Δεκεμβρίου.
– Κατάργηση της εταιρείας ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης) στην οποία θα μεταβιβαζόταν το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου 2019 όλη η περιουσία, μαζί και το προσωπικό του ΟΑΣΘ.
– Κατάργηση σειράς αρμοδιοτήτων του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου) οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με την ΑΣΥΘ που θα λειτουργούσε ως θυγατρική του ΟΣΕΘ.
– Διατηρείται η δυνατότητα ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ ή και σε άλλους ιδιώτες, όπως προβλέπεται στο ν.4568/2018, άρθρ0 54, παρ.3 και 4.
– Διατηρείται η διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, καθώς στην τροπολογία επαναδιατυπώνεται ότι «επιτρέπεται η καταγγελία συμβάσεων, πλην των συμβάσεων εξηρτημένης εργασίας».
Αναστέλλεται ο συμψηφισμός
– Αίρεται το καθεστώς οικονομικής ασφυξίας του ΟΑΣΘ καθώς με την τροπολογία αναστέλλεται ο συμψηφισμός απαιτήσεων του δημοσίου με απαιτήσεις από το δημόσιο που έχει ο ΟΑΣΘ.
Η αναστολή αυτή ίσχυε και στο ν.4482, αλλά αφορούσε οφειλές του ΟΑΣΘ προς το Δημόσιο έως 25/7/2017 ενώ τώρα περιλαμβάνει και οφειλές έως τις 9/8/2019.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αρμόδια Εφορία δεν θα μπορεί να κατάσχει τις επιδοτήσεις τις οποίες λαμβάνει ο ΟΑΣΘ από διάφορα υπουργεία, ενώ παράλληλα θα χορηγείται στον Οργανισμό φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ οφείλει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.
– Επιτρέπεται στον ΟΑΣΘ να μισθώνει μεταχειρισμένα λεωφορεία τύπου Euro 4 και Euro 5, κατασκευής έτους 2005 ή μεταγενέστερα.
Η τροπολογία, την οποία κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή – σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που αφορά τη διαμεσολάβηση σε εμπορικές και αστικές υποθέσεις – φέρει την υπογραφή τεσσάρων υπουργών: Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη, Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Εργασίας Γιάννη Βρούτση.