Ιδού η νέα κλίμακα τελών ταξινόμησης για τα ΙΧ
Το υπουργείο Οικονομικών έχει αποφασίσει να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης οχημάτων τα οποία επηρεάζουν άμεσα την τελική τιμή πώλησης των ΙΧ.
Αλλαγές στις τελικές τιμές πώλησης των ΙΧ έρχονται το επόμενο διάστημα καθώς το υπουργείο Οικονομικών έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης.
Η αλλαγή έχει υπαγορευτεί από τις στρεβλώσεις που διαπιστώθηκε ότι προκαλεί η υφιστάμενη κλίμακα που θεσπίστηκε από το 2016 και αφορούν σε τεχνητή συμπίεση των προ φόρων λιανικών τιμών από τους εισαγωγείς αλλά και σε τιμωρία οχημάτων με πολύ υψηλότερο τέλος επειδή η αξία τους ξεπερνά μόλις κατά ένα ευρώ την αξία άλλων ανταγωνιστικών οχημάτων.
Το αποτέλεσμα, σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνουν στο υπουργείο Οικονομικών είναι να χάνονται πολύτιμα κρατικά έσοδα από την ταξινόμηση ΙΧ αλλά και να καταδικάζεται η εγχώρια αγορά και οι φορολογούμενοι στην απόκτηση χαμηλότερης αξίας οχήματα.
Η τελική τιμή πώλησης των ΙΧ προκύπτει από τον εξής υπολογισμό. Ο εισαγωγέας δηλώνει την προ φόρων λιανική τιμή του οχήματος. Επί αυτής της αξίας υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης με συντελεστή επί του συνόλου της αξίας και στη συνέχεια επί της προ φόρων αξίας επιβάλλεται και ΦΠΑ 24%.
Η νέα κλίμακα που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών λειτουργεί διαφορετικά. Οι συντελεστές λειτουργούν προοδευτικά, δηλαδή επιβάλλονται ανά κλιμάκιο αξίας προκειμένου να αντιμετωπισθεί η στρέβλωση να διπλασιάζεται το τέλος ταξινόμησης μόνο και μόνο επειδή αυξάνεται η αξία κατά ένα ευρώ και αντίστροφα.
Από τις αλλαγές που έρχονται κερδισμένα με μειώσεις τιμών (εφόσον η μείωση του τέλους περάσει από τους εισαγωγείς στον τελικό καταναλωτή) είναι τα οχήματα αξίας προ φόρων άνω των 30.000 ευρώ καθώς και η δημοφιλής κατηγορίας αξίας μεταξύ 14.000 και 15.000 ευρώ. Καμία αλλαγή δεν επέρχεται για την πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών ΙΧ, δηλαδή αυτών με προ φόρων λιανική τιμή έως 14.000 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές για την επιβολή των τελών ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων που προωθούνται έχουν ως εξής:
Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 €, 4% (χωρίς αλλαγή)
Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 14.000 € και μέχρι 17.000 €, 30% για τον τμήμα της αξίας (από 8% για το σύνολο της αξίας)
Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 17.000 € και μέχρι 20.000 €, 60% για το τμήμα της αξίας (από 16% για το σύνολο της αξίας)
Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 20.000 € και μέχρι 25.000 €, 70% για το τμήμα της αξίας (από 24% για το σύνολο της αξίας)
Για αυτοκίνητα με φορολογητέα αξία άνω των 25.000 €, 32% για το τμήμα της αξίας (από 32% για το σύνολο της αξίας).
Αξία Υφιστάμενο τέλος ταξινόμησης Νέο τέλος ταξινόμησης
10.000 400 400
12.000 480 480
14.000 560 560
15.000 1200 860
17.000 1360 1760
18.000 2880 2360
19.000 3040 2960
20.000 3200 3560
24.000 5760 6360
25.000 6.000 7060
30.000 9.600 8.660
Του Σπύρου Δημητρέλη-capital.gr