Θεσσαλονίκη: Στον «πάγο» το 80% των τουριστικών λεωφορείων
Ελάχιστα τα δρομολόγια, ενώ οι οδηγοί και όσοι έχουν γραφεία τουριστικών λεωφορείων έχουν συσσωρευμένα χρέη λόγω της πανδημίας
Τις πληγές του μετρά ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων που βλέπει τα χρέη να συσσωρεύονται, ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων να παραμένει σε αδράνεια, και όσα κινούνται να έχουν ελάχιστο κόσμο.
«Αυτή τη στιγμή το 75-80% των οχημάτων μας είναι παροπλισμένα. Για τα περισσότερα έχουμε καταθέσει πινακίδες, ενώ για το 25% των οχημάτων που είναι ετοιμοπόλεμα, δεν υπάρχει έργο. Προσωπικά έχω 37 λεωφορεία και θα τα κινήσω μέσα στον Ιούλιο και Αύγουστο. Υπάρχουν συνάδερφοι που είναι και ιδιοκτήτες και οδηγούν από γειτονιές της πόλης πχ Τούμπα, Εύοσμο, Χαριλάου και οργανώνουν μεταφορά επιβατών για μπάνια στην Χαλκιδική, όμως το εισιτήριο είναι μόλις 5 ευρώ και στην τελική δεν τους μένει κέρδος», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης κ. Μιχαήλ Πεζίκογλου. Εξήγησε πως «μέχρι τις 12/7 λόγω του κορωνοϊού υπάρχει υποχρέωση για ανώτατη πληρότητα στο 65%. «Σε ένα λεωφορείο δηλαδή 50 θέσεων μπορούν να μπουν 32 επιβάτες. Έτσι δεν βγαίνει κέρδος. Μόνο το μεροκάματο του οδηγού», συμπλήρωσε.
Ανέφερε πως αυτό το ποσοστό δεν είναι δίκαιο προς τα τουριστικά λεωφορεία. «Στα αεροπλάνα επιτρέπεται το 100%. Γιατί να μην επιτρέπεται και στα τουριστικά; Η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι πως το αποφάσισαν παρασυρόμενοι από αυτό που έβαλαν ως όρο για τα αστικά λεωφορεία. Όμως εμείς δεν είμαστε το ίδιο. Έχουμε τους ίδιους επιβάτες και στη μετάβαση και στην επιστροφή. Και κάθε φορά που αδειάζει το λεωφορείο, απολυμαίνεται», σχολίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης.
Τόνισε πως ανέκαθεν υπήρχαν μεταφορές με τουριστικά λεωφορεία σε κοντινές παραλίες, και γίνονταν κυρίως και μέσω προγραμμάτων των δήμων όπως πχ το «ΚΑΠΗ και Θάλασσα» ή το «Παιδί και Θάλασσα». Όμως φέτος λόγω της πανδημίας δεν υπάρχει τίποτα από αυτά.
Παράλληλα ανέφερε την δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κλάδος που αριθμεί συνολικά 7500 με 8000 λεωφορεία.
«Τα γραφεία μας είναι κλειστά από τα τέλη Φλεβάρη. Όλο αυτό το διάστημα μαζεύτηκαν ενοίκια, ρεύμα, νερό, τηλέφωνα. Οπότε με το άνοιγμα οι περισσότεροι έχουν να πληρώσουν ένα μεγάλο ποσό σε λογαριασμούς και μπορεί να μην έχουν πχ ρεύμα ή τηλέφωνο. Ο κλάδος μας είναι σε απελπιστική κατάσταση. Το 80% των μελών μας έχουν καταθέσει πινακίδες. Πλέον λόγω της πανδημίας υπάρχει μια σχετική διευκόλυνση σε αυτό το ζήτημα. Δεν χρειάζεται το παράβολο των 300 ευρώ για τον αποχαρακτηρισμό του λεωφορείου και μπορεί να γίνει προσωρινή κατάθεση πινακίδων. Αυτό ίσχυσε τον Μάη, τον Ιούνη και ως τα τέλη Ιούλη, όμως πιστεύω θα πάρει παράταση και τον Αύγουστο», πρόσθεσε ο κ. Πεζίκογλου.
Εξέφρασε δε τον φόβο πως με την έλευση των Σέρβων τουριστών θα αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των κρουσμάτων κορωνοϊού, ενώ τόνισε πως θα ήταν καλύτερα το κράτος να στραφεί στον εσωτερικό τουρισμό και να τον επιδοτήσει ώστε να ταξιδέψουν περισσότεροι Έλληνες στην χώρα. «Φοβόμαστε ένα επόμενο lockdown. Αν συμβεί αυτό η χώρα θα πονέσει περισσότερο απ΄ότι τώρα», κατέληξε.
Της Λεμονιάς Βασβάνη-typosthes.gr