Θεσσαλονίκη: Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες εκπαιδεύονται με τη βοήθεια ρομπότ
Στόχος της παρέμβασης αυτής είναι να βελτιώσουν τα παιδιά αυτά τις δεξιότητες της ανάγνωσης και της κατανόησης κειμένων, να αναπτύξουν τη σωστή χρήση γραμματικής και συντακτικού, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους
Εν μέσω πανδημίας, ειδικοί παιδαγωγοί μαζί με το ΝΑΟ, ένα μικρό ανθρωπόμορφο ρομπότ, συνεχίζουν να εκπαιδεύουν μέσω ατομικών συνεδριών μαθητές της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες.
Στόχος της παρέμβασης αυτής είναι να βελτιώσουν τα παιδιά αυτά τις δεξιότητες της ανάγνωσης και της κατανόησης κειμένων, να αναπτύξουν τη σωστή χρήση γραμματικής και συντακτικού, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να αποκτήσουν αποτελεσματικές τεχνικές αυτοδιόρθωσης και αυτοοργάνωσης της μελέτης τους. Ο ρόλος τόσο των παιδαγωγών όσο και του ειδικά προγραμματισμένου γι’ αυτό τον σκοπό ρομπότ είναι να φροντίσουν ώστε τα παιδιά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ρομποτικής στην ειδική αγωγή, να καλλιεργήσουν δεξιότητες, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να ενισχύσουν την ενσυναίσθηση.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019, πριν ακόμη κάνει την εμφάνισή του ο SARS-Cov-2, και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με δωρεάν ατομικές συνεδρίες που πραγματοποιούνται στο «Κέντρο παιδιού και γονέα» (στην περιοχή της Τούμπας), το οποίο είναι συνεργαζόμενος φορέας.
Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση (ΚοιΡο3Ε)» και είναι μια δράση ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα- Επιχειρηματικότητα- Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ 2014-2020). Το έργο συντονίζεται από το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές του Διεθνούς Πανεπιστημίου -πρώην ΤΕΙ ΑΜΘ- με εταίρους το νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Δ’ Παιδιατρική Κλινική ΑΠΘ & Α’ Ψυχιατρική Κλινική ΑΠΘ), την Πρότυπη Θεραπευτική και Συμβουλευτική Μονάδα ΠΡΑΞΙΣ, που δραστηριοποιείται στην Καβάλα, το Κέντρο Παιδιού και Γονέα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη καθώς και την εταιρία ΕUROACTION AE.
Στην πρώτη φάση του προγράμματος, από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2019, επαναξιολογήθηκαν 120 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα οποία φοιτούν στη Γ’ και Δ΄ Δημοτικού, εκ των οποίων επιλέχθηκαν 30 για τη συμμετοχή σε 45λεπτες συνεδρίες που πραγματοποιούνται δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ψυχολόγος Πέτρος Κεχαγιάς, τα παιδιά που επιλέγονται χωρίζονται σε δύο ομάδες (κατηγορίες), στη μία εκ των οποίων η παρέμβαση γίνεται μόνο από εκπαιδευτικό χωρίς ρομπότ ενώ στην άλλη γίνεται από εκπαιδευτικό και ρομπότ. Αυτό γίνεται με σκοπό να μελετηθεί το κατά πόσο μπορούν τα ρομπότ να συνεισφέρουν σε τέτοιου είδους παρεμβάσεις.
Το πρόγραμμα έχει πάρει παράταση μέχρι τον Μάιο του 2021 και απευθύνεται σε παιδιά της Γ’ και Δ’ Δημοτικού που θα λάβουν ή έχουν ήδη λάβει από άλλον φορέα διάγνωση Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας και η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα μαθησιακών παρεμβάσεων και στις συνεδρίες ειδικής εκπαίδευσης είναι δωρεάν. Η παρέμβαση περιλαμβάνει περίπου 25 συνεδρίες, οι οποίες πραγματοποιούνται στο «Κέντρο παιδιού και γονέα».
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα: 2313 323723 (Ελευθερία Αβραμίδου, λογοθεραπεύτρια – ειδική παιδαγωγός), κάθε Τρίτη, 8:00-9:00 ή 6973424100 (Πέτρος Κεχαγιάς, ψυχολόγος), κάθε Τρίτη και Πέμπτη, 9:00-12:00. Στα ίδια τηλέφωνα μπορούν να επικοινωνούν οι γονείς και για οποιαδήποτε πληροφορία.