ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Μέχρι 20/2 τα πρώτα νέα λεωφορεία ΚΤΕΛ στους δρόμους

Θα αντικαταστήσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ σε 25 συνολικά γραμμές

Στην τελική ευθεία είναι το θέμα της κυκλοφορίας των νέων λεωφορείων ΚΤΕΛ που θα αντικαταστήσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ σε 25 συνολικά γραμμές. Μάλιστα αναμένεται να βγουν στους δρόμους μέχρι τις 20 Φλεβάρη 2020.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης κ. Στέφανος Τσόλης: «η σχετική σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο στη διαδικασία καθαρογράφησης. Μέσα στα τέλη αυτής της εβδομάδας ή το αργότερο σε δέκα μέρες θα υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση από όλα τα μέρη, δηλαδή ΚΤΕΛ, ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ. Πιστεύουμε πως θα χρειαστούν άλλες 10-14 μέρες για να εξοπλιστούν τα λεωφορεία με τις σωστές υποδομές δηλαδή να ενσωματωθούν εκδοτικά και επικυρωτικά μηχανήματα και συστήματα τηλεματικής στα οχήματα, αλλά και να ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες για την πρόσληψη των 300 οδηγών. Από τις 1200 αιτήσεις που είχαμε επιλέξαμε τους 300 και αυτοί πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα προκειμένου να ξεκινήσουν να εργάζονται. Έτσι εκτιμώ πως μέχρι τις 20 Φλεβάρη 2020 θα βγουν στους δρόμους τα πρώτα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που θα κάνουν δρομολόγια που πριν έκανε ο ΟΑΣΘ».

Όπως εξήγησε ο κ. Τσόλης «αρχικά θα εξυπηρετηθεί το 50% των γραμμών αλλά στο 100% των δρομολογίων. Μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουμε φτάσει στο 100% των 25 γραμμών που έχουμε αναλάβει. Για παράδειγμα τις πρώτες μέρες θα κάνουμε όλα τα απαιτούμενα δρομολόγια πχ Κουφάλια, Μάλγαρα, Ωραιόκαστρο, μετά από 5 μέρες το 100% των δρομολογίων σε Λαγκαδά, Δρυμό, Λητή, Μελισσοχώρι κ.ο.κ. Σκεφτείτε πως τώρα με τον ΟΑΣΘ καλύπτεται μόνο το 60% των δρομολογίων στις παραπάνω γραμμές. Και με την ανάληψη των δρομολογίων στις 25 γραμμές με δικά μας λεωφορεία θα μπορέσουν 65 οχήματα του ΟΑΣΘ να χρησιμοποιηθούν πλέον στο κέντρο της πόλης».

Πήραν το «οκ» σε επιτόπιο έλεγχο 40 οχήματα των ΚΤΕΛ

Εξάλλου όπως αναφέρει ο ΟΣΕΘ: «Στο πλαίσιο του εποπτικού και συντονιστικού ρόλου αλλά και της ευθύνης του ΟΣΕΘ απέναντι στον μετακινούμενο πολίτη, πραγματοποιήθηκε επιτόπιος έλεγχος σε τερματικό χώρο της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου ήδη παραλήφθηκαν και αναμένουν το πράσινο φως να κυκλοφορήσουν (40) οχήματα της ΚΤΕΛ. Διαπιστώθηκε η τεχνική επάρκειά τους και ήδη συντονίζεται η ενσωμάτωση των εκδοτικών και επικυρωτικών μηχανημάτων και των συστημάτων τηλεματικής στα οχήματα.

Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι όλα τα οχήματα των ΚΤΕΛ είναι σύγχρονα, 90-95 θέσεων, είναι χαμηλά και διαθέτουν σύστημα εύχρηστης ράμπας ώστε να είναι άμεσα και απόλυτα προσβάσιμα από ΑμεΑ, εμποδιζόμενα άτομα, ηλικιωμένους, εγκύους κ.ά. δείχνοντας ευαισθησία και μέριμνα για τα άτομα με κινητικά προβλήματα».

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δεν διαψεύδονται, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Τόσκας, «ο ΟΑΣΘ εμφανίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, σοβαρά προβλήματα ανεπανόρθωτων βλαβών και συντήρησης, αλλά και υλοποίησης των προγραμμάτων του, σταθερή πτώση παραγόμενου έργου κατά τουλάχιστον 42%, κάμψη επιβατικής κίνησης κατά 55% τα τελευταία επτά (7) χρόνια και μείωση του λειτουργικού του στόλου σε ημερήσια κίνηση από 500 σε σχεδόν 240 οχήματα κατά το τελευταίο διάστημα..». Τα ΚΤΕΛ ήδη εξυπηρετούν με πολύ ικανοποιητικό τρόπο άλλες έξι (6) γραμμές του ΟΑΣΘ από τον Μάιο 2019. Το υπό παραχώρηση έργο των είκοσι πέντε (25) περιαστικών κυρίως γραμμών του ΟΑΣΘ καθορίστηκε από τον ΟΣΕΘ ως προς τα δρομολόγια κ.λπ. και κοστολογήθηκε στα 18.000.000€ το χρόνο (χωρίς τον ΦΠΑ) τα οποία ήδη εξασφαλίστηκαν. Το έργο θα πιστοποιείται από Ανεξάρτητο Ελεγκτή και οι πληρωμές θα καταβάλλονται μηνιαία μετά από έλεγχο του ΟΣΕΘ.

Υπενθυμίζουμε πως η επιλογή της ανάθεσης έργου και σύναψης σύμβασης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης με την ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (μαζί με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ) αφορά την επικείμενη παραχώρηση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ, με 120 λεωφορεία, προς τα ΚΤΕΛ για δύο (2) χρόνια.

Της Λεμονιάς Βασβάνη-typosthes.gr