ΖΩΗ

Θεσσαλονίκη: Η Πλατεία Αριστοτέλους στην Μπιενάλε της Βενετίας

Μέσα από την πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης θα περάσει η ελληνική συμμετοχή στη 17η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, καθώς, όπως όλα δείχνουν, η θέση του επιμελητή έχει κλειδώσει για την ομάδα που αποτελείται από τους καθηγητές και διδάσκοντες Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ, Νικόλαο Καλογήρου, Μαρία ∆ούση, ∆ημήτριο Θωμόπουλου, ∆ημήτριο Κονταξάκη, Σοφοκλή Κωτσόπουλου και Θεμιστοκλή Χατζηγιαννόπουλου και την πρόταση «Λεωφόρος της Κοινωνίας των Εθνών».

Η αρμόδια επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Περιβάλλοντος εξέτασε 19 συνολικά προτάσεις που πληρούσαν τα τυπικά κριτήρια και επέλεξε, σύμφωνα με πληροφορίες της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, την πρόταση της «Λεωφόρου της Κοινωνίας των Εθνών» με το σκεπτικό ότι παρουσιάζει τη μεγαλύτερη συνάφεια με το θέμα της Μπιενάλε «How will we live together» (Πώς θα ζήσουμε μαζί).

Η ομάδα της Θεσσαλονίκης επέλεξε τον άξονα της Αριστοτέλους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για να αναδείξει το θέμα της Μπιενάλε στον δημόσιο χώρο, το «ζούμε μαζί» μέσω της συνάντησης και συνύπαρξης των πολιτών και των επισκεπτών της πόλης. Διαχρονικά, άλλωστε, η πλατεία Αριστοτέλους με τον άξονα που ενώνει τις παρυφές της Ανω Πόλης και το θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, μια ιδέα του αρχιτέκτονα Ερνέστου Εμπράρ που ήθελε να επαναλάβει και σε άλλους κάθετους άξονες της πόλης, αποτελούσε σημείο επαφής και συνύπαρξης των διαφορετικών εθνοτήτων που ζούσαν εντός των τειχών, ανεξαρτήτως κοινωνικών τάξεων ή πολιτισμικών καταβολών.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, που είναι στη διάθεση της «Κ», η επιτροπή αξιολόγησε θετικά την πρόταση της ομάδας για τη λειτουργία δύο παράλληλων εκθέσεων σε Βενετία και Θεσσαλονίκη, οι οποίες θα επικοινωνούν ψηφιακά.

Μεταξύ άλλων, η επιτροπή αξιολόγησε την πρωτοτυπία των προτάσεων, την εναρμόνιση στις προγραμματικές επιταγές του επιμελητή της Μπιενάλε 2020, την κοινωνική οπτική στην αντιμετώπιση των θεμάτων, τη σχεδιαστική αποτύπωση της πρότασης με τρόπο εύληπτο για το κοινό, τον βαθμό δυσκολίας στην υλοποίησή της σε σχέση με το ελληνικό περίπτερο.

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ-kathimerini.gr