Θεσσαλονίκη: Δύο έφηβες προσφύγισσες στήνουν καλλιτεχνικό εργαστήρι στο διαμέρισμά τους
Τα δύο ταλαντούχα κορίτσια ονειρεύονται η μία να γίνει ζωγράφος και η άλλη μοδίστρα
Ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι έχουν στήσει στο διαμέρισμά τους δύο έφηβες προσφύγισσες, οι οποίες ονειρεύονται, η μία να γίνει ζωγράφος και η άλλη μοδίστρα. Τα 18χρονα κορίτσια συγκατοικούν σε διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του προγράμματος Ημιαυτόνομης Διαβίωσης SIL (Supported Independent Living) που υλοποιεί η ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, με απόφαση της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης.
Η φιλοξενία αφορά συνολικά 76 ασυνόδευτους πρόσφυγες, διαφόρων εθνικοτήτων, από 16 μέχρι 18 ετών σε εποπτευόμενα διαμερίσματα: οι 40 έφηβοι μένουν σε δέκα διαμερίσματα στη Θεσσαλονίκη, οι 20 σε πέντε διαμερίσματα στα Ιωάννινα και οι 16 σε τέσσερα διαμερίσματα στην Κοζάνη.
Ανάμεσα στους εφήβους βρίσκονται και τα δύο κορίτσια με καλλιτεχνική φλέβα, τα οποία συγκατοικούν σε διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη. Το ένα κορίτσι είναι 18 ετών, κατάγεται από το Αφγανιστάν, φοιτά στη β’ γυμνασίου και παρακολουθεί επιπλέον μαθήματα ελληνικών, αγγλικών και μαθηματικών. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΡΣΙΣ, «έχει ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική και μάλιστα πρόσφατα πουλήθηκε ένας πίνακάς της από διαδικτυακή πλατφόρμα έκθεσης εικαστικών έργων μέσα από το πρόγραμμα «Women without barriers» για την υποστήριξη προσφυγισσών με καλλιτεχνικές ανησυχίες.
Η συνομήλικη συγκάτοικός της είναι από το Κονγκό, πηγαίνει στην α’ τάξη ΕΠΑΛ, μαθαίνει ελληνικά και στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται συστηματικά με τη ραπτική, την οποία και ονειρεύεται να ακολουθήσει ως επάγγελμα.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «το πρόγραμμα της Ημιαυτόνομης Διαβίωσης σε εποπτευόμενα διαμερίσματα είναι εναλλακτική μορφή στέγασης του μεγάλου αριθμού φιλοξενούμενων ασυνόδευτων προσφύγων σε ξενώνες, ξενοδοχεία και Ασφαλείς Ζώνες (Safe Zones), που δίνει σε εφήβους 16-18 ετών προοπτικές αυτονόμησης».