ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν βοήθεια σε 24ωρη βάση για εκατοντάδες ανήμπορους ηλικιωμένους

H αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου παρουσίασε πρόγραμμα αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης ηλικιωμένων, στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής

Νέα υπηρεσία σε ηλικιωμένα άτομα 65 ετών και άνω, τα οποία ζουν χωρίς καμία βοήθεια, έχουν προβλήματα υγείας, δεν μπορούν να υποστηριχθούν επαρκώς από τα άτομα που ζουν μαζί τους, και έχουν χαμηλό εισόδημα θα παρέχει το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αφορά στην παροχή υπηρεσιών αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης ηλικιωμένων, συμβάλλοντας με ουσιαστικό τρόπο στην υποβοήθηση της μοναχικής διαβίωσης τους, έτσι ώστε να έχουν ασφαλή γήρανση

Το έργο, όπως ανέφερε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, η αντιπεριφερειάρχης, Βούλα Πατουλίδου, θα υλοποιηθεί από τη γενική διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

“Για την επιτυχία του προγράμματος χρειάζεται η συνεργασία όλων μας. Ηλικιωμένοι σε κατάσταση ένδειας ή με χρόνιες παθήσεις, με το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα αποκτήσουν πρόσβαση σε καθημερινή βοήθεια, μέσα από την επικοινωνία με ένα κέντρο διαχείρισης που θα δημιουργήσουμε και θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση, παρακολουθώντας τους ηλικιωμένους, παρέχοντας τηλεφωνική στήριξη, αλλά και ουσιαστική βοήθεια” τόνισε η κ. Πατουλίδου.

Πρόσθεσε ακόμη πως οι ηλικιωμένοι που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ανά πάσα στιγμή, εφόσον έχουν ανάγκη, θα γνωρίζουν ότι κάποιος είναι δίπλα τους. «Θα φροντίσουμε ώστε να επεμβαίνουν άμεσα οι αρμόδιοι σε περιπτώσεις ανάγκης, ενώ πιστεύω πως με την υλοποίηση του προγράμματος τα άτομα τρίτης ηλικίας θα πάψουν να είναι ή να αισθάνονται μόνα τους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τηλεειδοποίηση μέσω συσκευών

Για την υπηρεσία συνεχούς κατ’ οίκον παρακολούθησης θα χορηγηθούν στους ωφελούμενους ειδικές συσκευές χειρός, ώστε αφενός να ανιχνεύονται άμεσα τυχόν πτώσεις του ηλικιωμένου ή ανεπιθύμητη απομάκρυνση από την εστία του (σε περιπτώσεις απώλειας μνήμης), αλλά και να έχει τη δυνατότητα να ειδοποιήσει ο ίδιος με το πάτημα μόνο ενός κουμπιού (κουμπί πανικού) το Κέντρο για την αποστολή βοήθειας.

Το προσωπικό του κέντρου 24ωρης τηλεφωνικής υποστήριξης θα αποτελείται από κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, οι οποίοι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι, ενώ θα έχουν άμεση πρόσβαση στο αρχείο κάθε ωφελούμενου, για να ανταποκρίνονται άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη του.

Ακόμα και αν ο ηλικιωμένος δεν είναι σε θέση να απαντήσει, η υπηρεσία ενεργοποιείται αυτόματα, παρέχοντας αμέσως την αναγκαία βοήθεια, όπως επικοινωνία με κάποιο εθελοντή γείτονα, μέλος της οικογένειάς του, καλείται ασθενοφόρο, η άμεση δράση ή η πυροσβεστική.

Επιπλέον, θα γίνει χρήση εξειδικευμένης υπηρεσίας παρακολούθησης και τηλεειδοποίησης μέσω ειδικών συσκευών, οι οποίες παρέχονται και εγκαθίστανται στον ωφελούμενο από τον ανάδοχο του υποέργου.