Θεσσαλονίκη: Αναβάθμιση του δικτύου σύνδεσης μεταξύ ΟΛΘ και ΟΣΕ
Σε έναν χρόνο και με 3,3 εκατ. ευρώ η υφιστάμενη γραμμή και σχέδια για νέα με 20 εκατ. ευρώ
Σε έναν χρόνο περίπου θα έχει ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης του δικτύου με το λιμάνι του ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τον Οργανισμό εξετάζεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή να εισέλθει σε άλλο σημείο του λιμένα.
Συγκεκριμένα, πέρα από την ολοκλήρωση των έργων του προβλήτα 6, κάτι το οποίο θα σημάνει την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και περισσότερων φορτίων, ο ΟΛΘ επιδιώκει τη βελτίωση της οδικής (ΠΑΘΕ, Εγνατία) και σιδηροδρομικής σύνδεσης, καθώς δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι χωρίς επαρκή σύνδεση στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση, ο ΟΣΕ αναβαθμίζει την υφιστάμενη σύνδεση, με έργο συμβατικής δαπάνης 3,3 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2020.
Με τον 6ο προβλήτα
Για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού και ειδικότερα τη σύνδεση με τον 6ο προβλήτα, η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται στο στάδιο των μελετών και μάλιστα εξετάζεται η κατασκευή γραμμής και σε άλλο σημείο. Αρχικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το έργο, το οποίο είχε υπολογιστεί αρχικά στα 20 εκατ. ευρώ, ίσως προκηρυχθεί σε 2 χρόνια.
Εξάλλου, η προτεραιότητα του ΟΣΕ για το διακρατικό σιδηροδρομικό έργο Sea2Sea και την πρωτεύουσα σημασία που δείχνει για το έργο η νέα ηγεσία του Οργανισμού προκύπτει και από την απάντηση του προέδρου και δ/νοντα συμβούλου του ΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλου, σε σχετική ερώτηση 17 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως σημειώνει μέχρι σήμερα δεν υπάρχει αξιόλογη πρόοδος στο σύνθετο αυτό διακρατικό έργο.
Έργα και μελέτες
Ωστόσο αναφέρει ότι έχουν γίνει επιμέρους έργα και μελέτες που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο έργο. Αυτά είναι:
1. Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού Αλεξανδρούπολης που ήδη έχει πραγματοποιηθεί από παλαιότερη σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτή την εποχή η εταιρεία εκπονεί τη Γ’ φάση μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού Καβάλας με το εθνικό δίκτυο. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 250 εκατ. ευρώ.
2. Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης.
3. Ο ΟΣΕ εκπονεί μελέτες για τη νέα παραλιακή σιδηροδρομική χάραξη του τμήματος Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Καβάλα με δυνατότητα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, εκτιμώμενου κόστους 1,2 δισ. ευρώ. Αυτό το έργο εκτιμάται πως το τρίμηνο του 2020 θα έχει και περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Η μελέτη περιλαμβάνει τοπογραφικά, προμελέτη χάραξης, προμελέτη υδραυλικών, οριστικές γεωλογικές μελέτες, προκαταρκτικές στατικές, και ΜΠΕ. Ο ΟΣΕ με επίσημο αίτημα θα επιχειρήσει να χρηματοδοτήσει τις μελέτες β’ φάσης από το «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF).
Τέλος, όπως αναφέρει ο κ. Σπηλιόπουλος, ο ΟΣΕ έχει παραδώσει ήδη από το 2016 στην ΕΡΓΟΣΕ το μητρώο της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο με σκοπό να επιτευχθεί διπλασιασμός της σιδηροδρομικής γραμμής.
Για να γίνει αυτό θα χρειαστεί εγκατάσταση σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.
Του Φάνη Ζώη-naftemporiki.gr