«Θέατρο μαζί» στο ΚΘΒΕ με νέες παραγωγές και επανάληψη επιτυχημένων παραστάσεων
Με δύο νέες μεγάλες παραγωγές μέσα στο τρέχον έτος, με αγαπημένες θεατρικές παραστάσεις της προηγούμενης σεζόν που ανεβαίνουν ξανά, ήδη από τα μέσα του Σεπτέμβρη και με την υπόσχεση για ένα ακόμα πιο φιλόδοξο πρόγραμμα το 2024, ξεκίνησε η νέα θεατρική περίοδος για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ).
Το σύνθημα «θέατρο ξανά» που ακολούθησε τη δύσκολη περίοδο της οικονομικής και μετέπειτα υγειονομικής κρίσης με την επαναλειτουργία των θεάτρων, μετεξελίχθηκε σε «θέατρο μαζί», που σηματοδοτεί την καινούργια εποχή στην οποία έχουμε μπει, όπως τονίστηκε στη συνέντευξη Tύπου που δόθηκε, για να παρουσιαστούν όλα όσα έρχονται στις σκηνές του ΚΘΒΕ έως και τον Δεκέμβριο του 2023.
Οι δύο καινούργιες παραγωγές που θα ξεκινήσουν τον προσεχή Δεκέμβρη είναι το «Βίρα τις Άγκυρες» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, αλλά και η «Λυσσασμένη Γάτα» του Τένεσι Ουίλιαμς.
Βίρα τις άγκυρες… ξανά μετά από 26 χρόνια
«Το “Βίρα τις Άγκυρες” είναι ένα εμβληματικό έργο που μας ταξιδεύει στην ιστορία της επιθεώρησης, με ένα σπουδαίο κείμενο των Ρέππα – Παπαθανασίου. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1997 στο Εθνικό Θέατρο, με καλλιτεχνικό διευθυντή τότε τον αείμνηστο Νίκο Κούρκουλο, ο οποίος ήθελε να δώσει μία ευκαιρία να μπει στο Εθνικό και στα ελληνικά θέατρα αυτό το είδος, το οποίο τόσο αγαπήθηκε από το λαό και να απενοχοποιηθεί από μία φήμη που το συντρόφευε κατά τη διάρκεια της πορείας του», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέρης Πελτέκης, ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία της συγκεκριμένης παράστασης.
Χαρακτήρισε «τιμή» την παραχώρηση των δικαιωμάτων, τα οποία -όπως εξήγησε, δεν είχαν δοθεί σε κανένα άλλο θέατρο ή θίασο όλα αυτά τα σχεδόν 30 χρόνια, παρά τις επίμονες προσπάθειες που είχαν γίνει. «Μας τιμά λοιπόν το συγγραφικό αυτό δίδυμο, με το να μας δώσουν την ευκαιρία να ξαναδούμε αυτό το υπέροχο ταξίδι της ελληνικής επιθεώρησης, μέσα από μία παράσταση που θα ψυχαγωγήσει, θα μας χαρίσει το γέλιο που τόσο πολύ χρειαζόμαστε, θα μας προβληματίσει σε μερικά πράγματα, με μία ταυτόχρονη ιστορική διαδρομή που θα προσπαθήσει να αποδώσει η συγκεκριμένη οπτική ανεβάσματος αυτού του έργου», συμπλήρωσε.
Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών στις 15 Δεκεμβρίου.
Έρχεται η «Λυσσασμένη γάτα», ένα από τα πιο διάσημα έργα του Ουίλιαμς
Δύο εβδομάδες νωρίτερα, την πρώτη μέρα του Δεκέμβρη, στο Βασιλικό Θέατρο θα κάνει πρεμιέρα μία παράσταση του κλασικού αμερικανικού ρεπερτορίου, η «Λυσσασμένη γάτα», ενός τεράστιου συγγραφέα του προηγούμενου αιώνα, του Τένεσι Ουίλιαμς. «Πρόκειται για έναν άνθρωπο που έφτασε σε απροσμέτρητα ψυχικά βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης και κατανόησε με έναν πολύ ιδιαίτερο και ρηξικέλευθο τρόπο τις ανθρώπινες συμπεριφορές και σχέσεις, καθώς και τις ανθρώπινες προσωπικότητες», υπογράμμισε ο κ. Πελτέκης.
Τη σκηνοθεσία του έργου υπογράφει ο Σύλλας Τζουμέρκας, γνώριμος από το χώρο του κινηματογράφου, ο οποίος όμως -σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ, «κάνει μία πολύ ενδιαφέρουσα θεατρική προσέγγιση και θα μας χαρίσει μία πολύ ωραία παράσταση».
Το ΚΘΒΕ …πίσω από τη σκηνή
Στις επιτυχίες του ΚΘΒΕ τη δύσκολη περίοδο του τελευταίου ενάμισου χρόνου, αναφέρθηκε από την πλευρά της η πρόεδρος του ΔΣ Γιαννούλα Καρύμπαλη – Τσίπτσιου. Όπως είπε, σε καλλιτεχνικό επίπεδο, κατάφερε να φέρει σε πέρας ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα, πολυάριθμων παραστάσεων, απευθυνόμενων σε θεατές ποικίλλων ενδιαφερόντων και ηλικιών, αλλά και άλλων δράσεων. «Σε διοικητικό επίπεδο καταφέραμε σ’ αυτήν την περίοδο να συντάξουμε κώδικα δεοντολογίας για το ΚΘΒΕ και να ολοκληρώσουμε ένα σχέδιο νέου εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του θεάτρου, το οποίο στείλαμε στο υπουργείο, αφού λάβαμε υπόψιν όλες τις νομοθετικές εξελίξεις», είπε χαρακτηριστικά.
Με αφορμή τη συμμετοχή σε μία εκ των νέων παραγωγών δύο σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ, ο Διευθυντής σπουδών της, σκηνοθέτης και ηθοποιός Γιάννης Ρήγας, αναφέρθηκε στην εντυπωσιακή πορεία που έχει τα τελευταία πολλά χρόνια. «Είμαστε η μόνη σχολή στην Ελλάδα που το 80% των αποφοίτων της, απορροφάται από παραστάσεις. Έχουμε δουλέψει πολύ τα τελευταία χρόνια για να δώσουμε την αξία που αναλογεί και που αρμόζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του πώς μεγαλώνει ένας ηθοποιός», είπε ο κ. Ρήγας.
Σημείωσε ακόμη ότι το ΚΘΒΕ αντιμετωπίζει τη σχολή με αξιοσημείωτη προσοχή και επίσης …αξιοσημείωτα οικονομικά έξοδα. «Συντηρεί μία σχολή η οποία έχει 25 εξειδικευμένους καθηγητές και έχει δημιουργήσει μία παράδοση, αφού πλέον, ένας απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου έχει μια επιπλέον καλλιτεχνική αξία», συμπλήρωσε ο Γιάννης Ρήγας, ο οποίος επιπλέον, αναλαμβάνει «οικειοθελώς και αμισθί» -όπως ανέφερε ο κ. Πελτέκης, καθήκοντα αναπληρωτή καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΚΘΒΕ.
Στο δυσανάλογο κόστος λειτουργίας του Κρατικού Θεάτρου, αναφέρθηκε η Διοικητική-Οικονομική Διευθύντρια Κωνσταντία Παπαποστόλου, λέγοντας ότι εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να έχει τις ίδιες απολαβές σε εισιτήρια και σε άλλα οφέλη όπως έχει π.χ. το Εθνικό Θέατρο των Αθηνών. «Το ΚΘΒΕ προσπαθεί να διατηρεί, να συντηρεί να επισκευάζει και στο τέλος να προβάλλει πέντε μεγάλους θεατρικούς χώρους. Επίσης ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο των φεστιβάλ τα οποία διοργανώνει ή συμμετέχει. Προσπαθούμε λοιπόν με τις όποιες δυνάμεις έχουμε, με ό,τι εγκρίνει το υπουργείο, να κάνουμε το δυνατόν καλύτερο», είπε χαρακτηριστικά η κ. Παπαποστόλου.