Η Μήδεια από την Καμεράτα σε live streaming από το ΚΠΙΣΝ
Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου στις 20.30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει τους μουσικούς της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής στο μονόπρακτο μελόδραμα «Μήδεια» του Τσέχου συνθέτη Georg Benda
Παρακολουθήστε τη «Μήδεια» στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.
Το μονόπρακτο μελόδραμα «Μήδεια» του Τσέχου συνθέτη Γκέοργκ Μπέντα από τους μουσικούς της Καμεράτα-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής παρουσιάζει τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου, στις 8.30 το βράδυ, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Την Καμεράτα διευθύνει ο διακεκριμένος τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος. Τον ρόλο της Μήδειας ερμηνεύει η ηθοποιός Κόρα Καρβούνη.
Στο πλαίσιο των μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης της COVID-19, η συναυλία, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), θα διεξαχθεί χωρίς την παρουσία κοινού και θα μεταδοθεί μέσω live streaming από την Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.
Γόνος οικογένειας με μεγάλη παράδοση στη μουσική, ο Γκέοργκ Μπέντα (1722-1795), αν και παραμένει λιγότερο γνωστός σε σχέση με άλλους συνθέτες του τέλους του 18ου αιώνα, έχει μείνει στην ιστορία για τη «Μήδεια», έργο που επηρέασε πολλούς μουσικούς της εποχής, μεταξύ των οποίων και τον Μότσαρτ.
Παρότι ο συνδυασμός απαγγελίας και μουσικής δεν ήταν κάτι καινούργιο, με τη «Μήδεια», που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1775, ο Μπέντα ανάγει το μελόδραμα σε ένα διακριτό είδος μουσικού δράματος με νέες εκφραστικές δυνατότητες. Μέχρι την «Αριάδνη στη Νάξο», το πρώτο μελόδραμά του, το υλικό της ορχήστρας σε παρόμοια έργα που συνδύαζαν μουσική και λόγο, είτε περιοριζόταν σε μία σειρά ανεξάρτητων επεισοδίων που παίζονταν ανάμεσα στις πρόζες είτε είχε έναν καθαρά προσχηματικό ή ακόμη και αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα.
Αντιθέτως, στη «Μήδεια» η ορχήστρα και η ηθοποιός κινούνται και εξελίσσονται ισάξια πάνω σε έναν ενιαίο αφηγηματικό άξονα, καθώς η μουσική, όχι μόνο σχολιάζει το τι έχει ειπωθεί αλλά προϊδεάζει για την εξέλιξη του δράματος και, κυρίως, «εικονογραφεί» τη ροή του δραματικού λόγου. Έτσι, με το συγκεκριμένο έργο γεννήθηκε μία μουσική φόρμα που γνώρισε άνθηση τον 19ο και τον 20ό αιώνα.
Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ξεκίνησε μελετώντας τσέμπαλο στη σχολή Βινιανέλλι Αθηνών, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Στη συνέχεια, μαθήτευσε στο Παρίσι, στο Μοzarteum του Σάλτσμπουργκ και στο Conservatoire της Γενεύης. Έχει διευθύνει τη Venice Baroque Orchestra, την Καμεράτα, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Irish Baroque Orchestra και το Βach Consort Wien. Συνεργάζεται τακτικά με την Κammeroper στη Βιέννη, ενώ έχει επίσης εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Bayreuth. Έχει λάβει τη διεθνή διάκριση Choc Musique, την οποία απέσπασε ως διευθυντής στη Venice Baroque Orchestra για έναν διπλό δίσκο με θέμα την Ολυμπιάδα. Έχει, ακόμη, συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρείες MDG, SONY και DECCA.
Η Κόρα Καρβούνη αποφοίτησε το 2002 από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου ως αριστούχος. Έχει πρωταγωνιστήσει σε έργα διεθνούς ρεπερτορίου και αρχαίου δράματος στο Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Θέατρο οδού Κεφαλληνίας και το ΔΗΠΕΘΕ Πατρών και έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ελληνικές τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Έχει βραβευτεί τέσσερις φορές για τις ερμηνείες της στο θέατρο και τον κινηματογράφο.