Η Κάντιλακ του Ωνάση γοητεύει τη Θεσσαλονίκη
Το κοντέρ «γράφει» 5450 μίλια αν και η ημερομηνία κατασκευής είναι το μακρινό 1964.
Η καταμέτρηση μοιάζει περίεργη αλλά αυτά τα περιορισμένης παραγωγής αριστουργήματα δεν είχαν ούτε την φιλοσοφία κατασκευής αλλά ούτε, κυρίως, την φιλοσοφία ιδιοκτησίας των δικών μας αυτοκινήτων της… «σειράς» αφού υπήρχαν για ειδικές περιστάσεις. Κάποτε μια όμοια λιμουζίνα μετέφερε τον πρόεδρο Lyndon Baines Johnson των ΗΠΑ και τον, διαβόητο, υπουργό εξωτερικών των ΗΠΑ Henry Kissinger.
Ο λόγος για μια εντυπωσιακή γκρί Cadillac Fleetwood Limousine του 1964 που κυριαρχεί με την παρουσία της στους διαδρόμους της φετινής κλαδικής έκθεσης Philoxenia 2021 που φιλοξενεί το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο όχημα και έχει το δικό του… “χρυσό” ιδιοκτησιακό DNA αφού μετέφερε τον διασημότερο Έλληνα επιχειρηματία του 20ου αιώνα.
«Χρειάστηκαν περισσότερα από τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί η πλήρης αποκατάσταση του οχήματος, δύο χρόνια και ειδικός τεχνικός ήταν απαραίτητα μόνο για να φρεσκαριστεί η εργοστασιακών προδιαγραφών βαφή της συγκεκριμένης Cadillac που ανήκε στον Αριστοτέλη Ωνάση», εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο κ.Γιώργος Σαμανίδης, ο άνθρωπος που μαζί με τους συνεργάτες του ανέλαβε την αποκατάσταση σε εργοστασιακή κατάσταση της απαστράπτουσας ντίβας των τεσσάρων τροχών των έξι και πλέον μέτρων που ανήκε στον εμβληματικό Έλληνα εφοπλιστή.
Στατικός «κάτοικος» ενός καλά φυλαγμένου γκαράζ επί δεκαετίες, η συγκεκριμένη Cadillac Fleetwood Limousine πέρασε στα χέρια των νέων ιδιοκτητών της που την παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην ιστορία στο κοινό της Θεσσαλονίκης πριν από μερικά χρόνια. Με την εμφάνισή της ένα σαφάρι για τα καλύτερα αυθεντικά ανταλακτικά και τους καλύτερους συντηρητές ξεκίνησε με το αποτέλεσμα να εμφανίζεται για πρώτη φορά στο κοινό μόλις το πρωϊνό της 12ης Νοεμβρίου στην Θεσσαλονίκη μετά από δουλειά ετών.
«Όνομα ιδιοκτήτη: Αριστοτέλης Ωνάσης»
«Ο Ωνάσης την είχε στον στόλο των οχημάτων του και την χρησιμοποιούσε σε ειδικές περιπτώσεις, τα λίγα, για τα δικά μάτια μας, μίλια που έχει “γράψει” αυτό το αυτοκίνητο είναι στην πραγματικότητα σημαντικός αριθμός για ένα τέτοιο όχημα. Είναι βλέπετε τόσο δύσκολο στην οδήγηση και «ειδικών» συνθηκών μοντέλο, λόγω του μήκους και του σχεδιασμού του αυτό το μοντέλο Fleetwood Limousine που εκείνες τις εποχές θα κινούνταν σε κομβόι, με συνοδεία πιο “απλά” αυτοκίνητα. Γι΄ αυτό το λόγο και δεν μπορεί να τιμολογηθεί ένα τέτοιο όχημα εύκολα, όταν είχε τόσο διάσημο ιδιοκτήτη…», σημειώνει με έμφαση ο κ.Σαμανίδης, που εξηγεί πως κάθε ένα από τα εξαρτήματα και ανταλακτικά που χρειάστηκε, προέκυψε από… σαφάρι σε όλο τον κόσμο και ειδικά τις ΗΠΑ.
«Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη και σήμερα εταιρίες, πολύ λίγες, στις οποίες θα απευθυνθούμε και θα βρούμε κάποια στοιχεία. Για παράδειγμα, το δέρμα, στο μπροστά ενιαίο κάθισμα, είναι το αυθεντικό και δεν είχε ανάγκη επισκευής, για τα πίσω καθίσματα όμως μια μόνο αμερικανική εταιρία έχει πια το συγκεκριμένο ύφασμα που έφερε το μοντέλο όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Από τις ΗΠΑ αναζητήσαμε και βρήκαμε και άλλα, λιγοστά είναι αλήθεια, ανταλακτικά, αφού το όχημα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση για τα χρόνια του. Ήταν μια αναζήτηση πολύ… περιπετειώδης το αποτέλεσμα όμως την έκανε να αξίζει!» προσθέτει ο ειδικός στα παλαιά ιστορικά αυτοκίνητα που απαντά και στο ερώτημα, «πόσο κοστίζει» όταν θα ερωτηθεί για τη χρήση της συγκεκριμένης λιμουζίνας που χρησιμοποιούσε ο Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας και στα του διεθνούς τζετ σετ.
«Το αυτοκίνητο αυτό, αν και κινείται κανονικά, έχει λειτουργικό κινητήρα και μηχανικά μέρη. Η σκέψη μας είναι να διατίθεται μόνο για ειδικά event, π.χ του κόσμου της μόδας, ή του κινηματογράφου. Δεν θα κυκλοφορήσει στο δρόμο όχι γιατί δεν γίνεται μηχανικά αλλά γιατί δεν… μπορούμε να το ρισκάρουμε!». Έτσι η «συμμετοχή» της Cadillac Fleetwood Limousine του κυριού Ωνάση σε μια τέτοια δραστηριότητα θα κοστίσει, περίπου, 1.500 ευρώ, αλλά και πάλι θα πρέπει να υπάρχουν οι σωστές συνθήκες για να συμφωνηθεί η παρουσία της λιμουζίνας σε μια δραστηριότητα.
Πόσες συμφωνίες συζητήθηκαν, πόσοι… ρομαντικοί διάλογοι ολοκληρώθηκαν και πόσες αντιπαραθέσεις έλαβαν χώρα στα άνετα πίσω καθίσματα της Limousine αυτής; Μάλλον μόνο αυτή η ίδια η “κυρία” Cadillac μπορεί να το “μαρτυρήσει”. «Είναι προσεκτική η πιθανή μίσθωσή της καθώς δεν είναι μια οποιαδήποτε Fleetwood Limousine του ‘64, είναι ένα όχημα που χρησιμοποιούσε ο συγκεκριμένος διάσημος σε όλο τον πλανήτη κροίσος» προσθέτει ο κ. Σαμανίδης λίγο πριν ενεργοποιήσει για ένα λεπτό τον V8 κινητήρα των 300 ίππων και των 6.400 κυβικών εκατοστών που θα βρυχηθεί μπροστά στο… νεανικό κοινό του 21ου αιώνα.