Η βιομηχανία κρατάει την ανάσα της με τα Οσκαρ στο βάθος του τούνελ
Καθώς βαδίζουμε ολοταχώς στα πιο ασυνήθιστα κινηματογραφικά –και όχι μόνο– Χριστούγεννα των τελευταίων πολλών δεκαετιών, οι ειδήσεις που φτάνουν από την κεντρική βιομηχανία του σινεμά, δηλαδή το Χόλιγουντ, είναι μάλλον αντικρουόμενες.
Από τη μία έχουμε την άνευ προηγουμένου κατάρρευση του αμερικανικού box office, με τις δύο κυρίαρχες αγορές της Νέας Υόρκης και του Λος Αντζελες να παραμένουν εδώ και καιρό εκτός παιχνιδιού· ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα συνολικά έσοδα του φετινού Νοεμβρίου ήταν 61.352.944 δολάρια, ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα αυτά έφτασαν τα 959.201.231 δολάρια (πτώση 93,6%).
Από την άλλη, η Κινηματογραφική Ακαδημία προσπαθεί να εκπέμψει αισιόδοξο μήνυμα, ανακοινώνοντας πως τα φετινά Οσκαρ θα διεξαχθούν «κανονικά», τουτέστιν ζωντανά, στις 25 Απριλίου 2021. Μεταφέροντας την τελετή περίπου δύο μήνες αργότερα από τη συνηθισμένη διεξαγωγή της, το Χόλιγουντ ελπίζει προφανώς πως η κατάσταση με την πανδημία στις ΗΠΑ θα έχει βελτιωθεί αρκετά, ώστε η λαμπερή βραδιά να σηματοδοτήσει τη μεγάλη επιστροφή ολόκληρης της βιομηχανίας, με τους αστέρες της παρόντες και έτοιμους να πιάσουν και πάλι δουλειά. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο δίνει χρόνο σε περισσότερα φιλμ, που έχουν προγραμματίσει την πρεμιέρα τους κυρίως μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες, να μπουν στο «ραντάρ» των βραβείων.
Το κινούμενο σχέδιο «Soul» της Pixar θα κυκλοφορήσει ανήμερα τα Χριστούγεννα, την ώρα που η Ακαδημία ανακοινώνει μια «κανονική» οσκαρική τελετή.
Την ίδια ώρα η Ντίσνεϊ, δηλαδή το ισχυρότερο brand αυτή τη στιγμή στον χώρο του σινεμά, απολύει ακόμα 4.000 εργαζομένους της, οι οποίοι έρχονται να προστεθούν στις 28.000 απολυμένους της εταιρείας μέσα στους τελευταίους μήνες. Και επειδή βέβαια μιλάμε για Αμερική, παράλληλα ανακοινώνει την επαναφορά των μισθών των υψηλόβαθμων στελεχών της στα προ πανδημίας επίπεδα. Οσο για τις ταινίες της, οι οποίες συνήθως πρωταγωνιστούν στις αίθουσες τον καιρό των γιορτών, τώρα φιλοδοξούν να κάνουν το ίδιο μέσα από την πλατφόρμα του Disney+. Εκεί αναμένεται, ανήμερα Χριστούγεννα, το νέο κινούμενο σχέδιο της Pixar, με τίτλο «Soul» και φιλοδοξία να καταρρίψει όλα τα ρεκόρ διαδικτυακών εισπράξεων.
Ανάλογο δρόμο ακολουθεί και η υπερηρωική «Wonder Woman 1984», η οποία, μετά συνεχείς αναβολές, θα κυκλοφορήσει τελικά στις (όποιες) αίθουσες στις 16 Δεκεμβρίου. Επειδή, ωστόσο, τα έσοδα αναμένονται πενιχρά για μια πανάκριβη κατά τα λοιπά παραγωγή, αυτή θα είναι ταυτόχρονα διαθέσιμη και διαδικτυακά στο ΗBO Max. Το αξιοσημείωτο πάντως, αντίθετα με την έως τώρα πρακτική, είναι πως η θέαση εκεί δεν θα έχει κανένα επιπλέον κόστος πέραν της στάνταρ συνδρομής των 14,99 δολαρίων. Ο πόλεμος του streaming θέλει και αυτός τις θυσίες του…
Αιμίλιος Χαρμπής – kathimerini.gr