Επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα
Το ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων προανήγγειλε ο ίδιος ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ με θέμα την «πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης».
Από τις αρχές του 2021 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων.
Το ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων προανήγγειλε ο ίδιος ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ με θέμα την «πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης».
Αν και τα συναρμόδια υπουργεία δεν έχουν καταλήξει ακόμα στην οριστική πρόταση, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», ένα από τα βασικά σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αφορά την επιχορήγηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με ποσό εφάπαξ ενίσχυσης περίπου 4.500 ευρώ για την αγορά ιδιωτικών οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων και λιανική τιμή πώλησης έως 40.000 ευρώ.
Η αντίστοιχη ενίσχυση για ταξί, η οποία θα συνδυάζεται και με απόσυρση του παλαιού οχήματος, το οποίο θα έχει φτάσει την ηλικία αντικατάστασης, εξετάζεται να κυμανθεί μεταξύ 3.500 – 5.000 ευρώ, ενώ η αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου θα επιχορηγηθεί με ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 500 – 1.000 ευρώ και η αγορά ηλεκτρικού σκούτερ με ακόμα μεγαλύτερο ποσό, το ύψος του οποίου εξετάζεται.
Τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που διερευνώνται ενδέχεται να συμπεριλάβουν και άλλες ευνοϊκές πολεοδομικές και περιβαλλοντικές ρυθμίσεις.
Στο τραπέζι βρίσκεται και η μείωση του γενικού φόρου κατανάλωσης ΦΠΑ στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις, ενώ εξετάζονται φορολογικά κίνητρα και για επιχειρήσεις διαμοιρασμού κοινόχρηστων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων ή επιχειρήσεων, οι οποίες θα λειτουργήσουν αντίστοιχα συστήματα για τους εργαζομένους τους.