«Επανάσταση» ενάντια στα στερεότυπα στο Instagram από τις Ρωσίδες
«Ανεβάζουν» φωτογραφίες τους με σπυράκια, κυτταρίτιδα ή απώλεια μαλλιών και λένε #AllIsFineWithMe
Στο πλαίσιο ενός νέου κύματος φεμινισμού στη Ρωσία, χιλιάδες γυναίκες ποστάρουν selfies στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου δείχνουν τα σπυράκια τους, την κυτταρίτιδά τους ή την απώλεια των μαλλιών τους για να αμφισβητήσουν τα στερεότυπα της ομορφιάς, που σύμφωνα με τις ακτιβίστριες τροφοδοτούν τη χαμηλή αυτοεκτίμηση και τις διατροφικές διαταραχές.
Η τάση #AllIsFineWithMe ξεκίνησε από μια έφηβη Ρωσίδα που έδινε μάχη με τη νευρική ανορεξία. Πρόκειται για την τελευταία πρωτοβουλία που στοχεύει να αποκρούσει κάθε πίεση που ασκείται σε γυναίκες και κορίτσια προκειμένου να δείχνουν τέλειες.
«Η Ρωσία παραμένει μια πολύ πατριαρχική… χώρα, όπου τα αυστηρά πρότυπα για την ομορφιά και οι επικρίσεις για τις αναλογίες του σώματος κάποιου αποτελούν καθημερινή πραγματικότητα» είπε η Τζανέτ Ακίλγκοβα, μέλος της οργάνωσης Equality Now.
«Τέτοιες εκστρατείες… είναι ένας θετικός τρόπος για να δείξουν οι άνθρωποι πώς μπορούν να αποδεχθούν το σώμα τους και να απελευθερωθούν από τους περιορισμούς… που μπορούν να καταστρέψουν τόσο την πνευματική όσο και τη σωματική υγεία. Είναι θέμα διαφορετικότητας, ενσωμάτωσης και αποδοχής».
Η έφηβη Instagram influencer @Tysya ζήτησε από τους 1,2 εκατομμύριο ακολούθους της να αναρτήσουν φωτογραφίες τους χωρίς μέικ απ με την ετικέτα #SoMnoyVsyoTak ή #AllIsFineWithMe (Όλα είναι εντάξει με εμένα).
«Στη Ρωσία… δείχνουμε ελάχιστους ανθρώπους με τα κανονικά σώματά τους» έγραψε σε email η @Tysya, το πραγματικό όνομα της οποίας είναι Νατάλια Ζεμλιανούκινα, στο Thomson Reuters Foundation.
Τα κορίτσια που δεν είναι αδύνατα, έχουν ακμή ή διαφορετικά χαρακτηριστικά συχνά τα παρενοχλούν στο σχολείο και τα πιέζουν να κάνουν δίαιτα, συμπλήρωση η ίδια, προσθέτοντας ότι κι εκείνη έδωσε μάχη για να κερδίσει την ανορεξία.
«Το #AllIsFineWithMe έχει να κάνει με το γεγονός ότι κάθε σώμα είναι σωστό και όμορφο. Δεν υπάρχουν σώματα που πρέπει να βελτιωθούν ή να αλλάξουν».
Περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι χρησιμοποίησαν την ετικέτα, ενώ το βίντεο όπου εμφανίζονται μοντέλα με ουλές, εγκαύματα ή άλλες ατέλειες έχει ήδη συγκεντρώσει 1 εκατομμύριο views.