Επίδομα θέρμανσης: Ερωτήσεις και απαντήσεις με οδηγίες προς τους δικαιούχους
Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για το επίδομα θέρμανσης και οι ενδιαφερόμενοι – δικαιούχοι μπορούν να μπουν και να υποβάλλουν την αίτηση τους έως τις 11 Ιανουαρίου.
Η βασική διαφορά του φετινού επιδόματος σε σχέση με άλλες χρονιές είναι ότι δεν επιδοτείται μόνο το πετρέλαιο θέρμανσης αλλά φυσικό αέριο και υγραέριο. Επίσης, όσοι κατοικούν σε συγκεκριμένες ορεινές περιοχές της χώρας έως 2.500 κατοίκους μπορούν να λάβουν επιδότηση για τη χρήση καυσόξυλων ή pellet εφόσον τηρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Φέτος το επίδομα θέρμανσης θα κυμαίνεται από 80 έως και 650 ευρώ. Οι δικαιούχοι επιλέγουν τον οικισμό τους ανάμεσα σε περίπου 13.000 για τους οποίους έχει γίνει καταγραφή θερμοκρασιών, οι οποίες αποτελούν το “κλειδί” για τον υπολογισμό του επιδόματος.
Πιο συγκεκριμένα, θα επιλέξουν τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής της κύριας κατοικίας τους ο οποίος θα έχει έναν συντελεστή. Βάσει αυτού θα καθορίζεται το τελικό ύψος της επιδότησης που θα δικαιούνται να λάβουν. Το ποσό θα γίνει γνωστό στους δικαιούχους όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία. Μάλιστα για το ζήτημα αυτό αναμένεται να εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση. Δείτε εδώ αναλυτικά τα βήματα για την αίτηση.
Με αφορμή την έναρξη της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων, η ΑΑΔΕ δημοσίευσε 13 συχνές ερωτήσεις και τις αντίστοιχες απαντήσεις με χρήσιμες οδηγίες προς τους δικαιούχους:
Ερώτηση: Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος Θέρμανσης;
Απάντηση:
α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.
β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας Α.Φ.Μ. και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων πέντε (5) ετών. Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον Α.Φ.Μ. σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.
Ερώτηση: Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να ενταχθώ στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Θέρμανσης;
Απάντηση: Μέχρι 11 Ιανουαρίου 2021.
Ερώτηση: Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω για το Επίδομα Θέρμανσης της περιόδου 2020- 2021;
Απάντηση: Μπορείτε να υποβάλετε όσες αιτήσεις θέλετε μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2021 όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Οι αιτήσεις θα πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας. ΠΡΟΣΟΧΗ! Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.
Ερώτηση: Ποιες αγορές καυσίμου θέρμανσης θα συμμετέχουν στο Επίδομα της περιόδου 2020- 2021;
Απάντηση: Οι αγορές που πραγματοποιούνται από 1η Οκτωβρίου 2020 έως και 28 Φεβρουαρίου 2021 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από 15 Οκτωβρίου 2020 που άρχισε η διάθεσή του.
Ερώτηση: Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;
Απάντηση: Όχι.
Ερώτηση: O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;
Απάντηση: Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει σε εσάς στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας, αντιθέτως, εσείς δίνετε σε αυτόν τον Α.Φ.Μ. αγοραστή και τον αριθμό παροχής ρεύματος στα οποία θα εκδώσει το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης. Μετά την έκδοση του παραστατικού, το κάθε μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. (πρατηριούχος) υποχρεούται να υποβάλλει ηλεκτρονικά στην Υπηρεσία μας το παραστατικό εντός 14 ημερών, στο οποίο αναγράφονται τα λίτρα αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, ο Α.Φ.Μ. αγοραστή και ο αριθμός παροχής ρεύματος της οικίας.
Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:
- Αν πρόκειται για μονοκατοικία: Την σωστή αναγραφή του Α.Φ.Μ. που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίος θα υποβληθεί η αίτηση στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και την σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής ρεύματος της μονοκατοικίας σας.
- Αν πρόκειται για πολυκατοικία: Την σωστή αναγραφή του Α.Φ.Μ. διαχειριστή/εκπροσώπου που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίους θα δημιουργηθεί το προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης ή του Α.Φ.Μ. Πολυκατοικίας εφόσον έχει εκδοθεί τέτοιος και έχει δηλωθεί από το διαχειριστή στο σχετικό προφίλ (βλ. ερώτηση 7) και την σωστή αναγραφή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής ρεύματος της πολυκατοικίας.
Ερώτηση: Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ότι αφορά στην εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας ;
Απάντηση: Η Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας.
Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1.000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Αν πρόκειται για αλλαγή διαχειριστή ενδιάμεσα της περιόδου του επιδόματος θέρμανσης δείτε σχετική ερώτηση 10.
Στα παραστατικά των αγορών καυσίμου θέρμανσης τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί Α.Φ.Μ. για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς καυσίμου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον Α.Φ.Μ., θα πρέπει να ορίσετε τον Α.Φ.Μ. αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός Α.Φ.Μ.». Ο Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του διαχειριστή.
Ερώτηση: Είμαι διαχειριστής, πως μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων στα πεδία Επώνυμο και Όνομα Ενοίκου;
Απάντηση: Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά. Σε περίπτωση που στο προφίλ της πολυκατοικίας εμφανίζεται το όνομα κάποιου πρώην ενοίκου, τότε αν ο νέος ένοικος επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση για το επίδομα θέρμανσης, θα πρέπει ως διαχειριστής να τον ενημερώσετε με τον αριθμό του διαμερίσματος, ο οποίος εμφανίζεται στο προφίλ της πολυκατοικίας και τον οποίο θα επιλέξει για να υποβάλλει την αίτηση του (ας αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).
Ερώτηση: Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν έχουμε κοινόχρηστο αριθμό παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;
Απάντηση: Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» τον ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.
Ερώτηση: Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;
Απάντηση: Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον Α.Φ.Μ. του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά καυσίμου θέρμανσης ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση
Ερώτηση: Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Απάντηση: Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης, τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης και αντίστοιχα στην αίτηση κάθε δικαιούχου.
Ερώτηση: Έχω υποβάλει την αίτησή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να ενταχθώ στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον Α.Φ.Μ. της συζύγου μου (ή το αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;
Απάντηση: Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας. Για να προκύψει η διασταύρωση θα πρέπει να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες:
α) πριν την λήξη υποβολής αιτήσεων δηλαδή πριν τις 11 Ιανουαρίου, να κάνετε ανάκληση της αίτησης σας και να υποβάλει εκ νέου αίτηση η σύζυγος σας με τους TAXISnet κωδικούς της
ή β) αν το είδος καυσίμου είναι πετρέλαιο και δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του, μπορείτε του να ζητήσετε από τον πρατηριούχο να αλλάξει τον Α.Φ.Μ. αγοραστή και να δηλώσει της συζύγου σας.
Ερώτηση: Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;
Απάντηση: Θα δηλώσετε τον νέο αριθμό λογαριασμού IBAN από την αντίστοιχη επιλογή “ο λογαριασμός μου” στο my taxisnet.
Πηγή: naftemporiki.gr