Εντυπωσιακό το πόσοι οδηγούν χωρίς δίπλωμα
Οι έλεγχοι, πάντα, λένε την αλήθεια. Και μόνο με ελέγχους μπορούν να τηρούνται οι νόμοι από τους πολίτες, χωρίς να έχουν το άγχος ότι πίσω τους υπάρχει, συνεχώς, ένας αστυνομικός.
Το επισημαίνω αυτό, διότι οι προληπτικοί, τακτικοί έλεγχοι, σε κάθε τομέα, περιορίζουν δραστικά την παραβατικότητα, και σε πολλές περιπτώσεις την εξαλείφουν.
Είναι αξιοσημείωτα τα στοιχεία που παρουσίασε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου, τα όργανα της οποίας, μόνο τον μήνα Ιούνιο, μήνα που ο τουρισμός ξεκίνησε να αναπτύσσεται δυναμικά, έκαναν 25.346 ελέγχους, βεβαιώνοντας 3.049 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ..
Στις σοβαρότερες και πιο επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις, είχαμε 533 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση κράνους, 361 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού (δίπλωμα), 150 για υπερβολική ταχύτητα, 114 για οδήγηση αυτοκίνητου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας, 37 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, 29 (!) για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και 10 για φθαρμένα ελαστικά.
Πάντως, το θέμα της οδήγησης χωρίς δίπλωμα, είναι γενικό, σε όλη την Ελλάδα και ειδικά στην περιφέρεια της χώρας και στα χωριά, όπου οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι.
Επίσης, από 146 κλιμάκια, ελέγχθηκαν 2.930 οδηγοί και βεβαιώθηκαν 146 παραβάσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, ενώ διενεργήθηκαν και 1120 έλεγχοι σε επαγγελματικά αυτοκίνητα, στα οποία διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν 107 παραβάσεις.
Δυστυχώς, τον Ιούνιο, στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, σημειώθηκαν 60 τροχαία ατυχήματα, έναντι 43 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, εκ των οποίων 7 ήταν θανατηφόρα (3 το 2021, 11 σοβαρά (7 το 2021) και 42 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (33 το 2021).
Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, τον Ιούνιο του 2022 καταγράφηκαν 76 παθόντες (52 τον Ιούνιο του 2021), και συγκεκριμένα: 7 θάνατοι (3 το 2021), 13 σοβαρά τραυματίες (7 το 2021) και 56 ελαφρά τραυματίες (42 με το 2021).
Οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, η παραβίαση της προτεραιότητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης.
Κατά συνέπεια, η οδική ασφάλεια είναι στην ημερήσια διάταξη και όλοι μας, αλλά και η πολιτεία, οφείλουμε να δείξουμε μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, ώστε, επιτέλους, να περιοριστεί δραστικά η παραβατικότητα, αλλά και οι συνάνθρωποί μας που χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά.
Δημήτρης Μπαλής-huffingtonpost.gr