ΤΕΧΝΕΣ

Εικονικό Μουσείο στο MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικονικό Μουσείο στο MOMus - Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας και δύο τηλεχειριστήρια στα χέρια ο επισκέπτης «μπαίνει» στο εικονικό μουσείο. Ένα πλήκτρο τον «πηγαίνει» στο μηχάνημα με τα εισιτήρια, με ένα άλλο «κινείται» μέσα στο χώρο του μουσείου. Πατώντας το κατάλληλο κουμπί, έργα των Ντεγκά, Ποπόβα, Ρότσενκο, Νικρίτιν, Οππενχάιμ, Μόραλη, Φασιανού, Παπαδοπούλου, Κατράκη, Κουλεντιανού και Μυλωνά «ζωντανεύουν», ενώ με μια άλλη κίνηση, ένας εικονικός ξεναγός είναι… πρόθυμος να δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Το εικονικό μουσείο θα «φιλοξενεί» έντεκα έργα των προαναφερόμενων καλλιτεχνών με άξονα την ανθρώπινη μορφή, από το Παρίσι του τέλους του 19ου αιώνα, την επαναστατική Μόσχα και την εποχή της ρωσικής πρωτοπορίας, μέχρι έργα σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, από σημαντικές συλλογές μουσείων της χώρας (Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, MOMus-Μουσείο ‘Αλεξ Μυλωνά).

Το VR spot -το σημείο που θα προμηθεύεται δηλαδή ο επισκέπτης τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας και τα τηλεχειριστήρια- φιλοξενείται στους χώρους του MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO) και θα είναι διαθέσιμο στο κοινό (για ηλικίες 15 και άνω) το φθινόπωρο του 2022.

«2gether»

Το εικονικό μουσείο είναι αποτέλεσμα του προγράμματος «2gether», το οποίο οργανώνεται και υλοποιείται από το MOMus, το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Επαυξημένης Πραγματικότητας (VARlab-Virtual and Augmented Reality Lab) και την Εταιρεία Νέων Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνίας Hypertech, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία», ΕΠΑνΕΚ 2014-2020, από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, με τη χρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πλατφόρμα πληθοπορισμού

Δεύτερος άξονας του προγράμματος «2gether» είναι η οργάνωση, υποστήριξη και προώθηση πλατφόρμας πληθοπορισμού (crowdsourcing), η οποία θα λειτουργεί ως εργαστήρι εικαστικής παραγωγής και ανάδειξης της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Νέοι καλλιτέχνες θα έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν το έργο τους με θέμα την ανθρώπινη μορφή, ενισχύοντας τη συμμετοχή, τη διάδραση και τον σχολιασμό σε πραγματικό χρόνο, στο πλαίσιο νέων, πρωτότυπων web εκθέσεων, οργανωμένες από το ίδιο το κοινό.