ΣΠΟΡ

Είναι πολλά τα λεφτά για Μέσι

Ποια ομάδα μπορεί να αντέξει οικονομικά τη μεταγραφή του Λιονέλ Μέσι; Πόσες εμφανίσεις πρέπει να πουλήσει; Σίτι και Παρί ίσως είναι έτοιμες για τη μεταγραφή του αιώνα!

Ο Λιονέλ Μέσι σε αυτήν την περίοδο και παρά το ισχυρό του brand name θα έχει οικονομικό αντίκτυπο σε όποια ομάδα κλείσει. Δεν είναι μία εύκολη επένδυση για καμία ομάδα εκτός από τα μεγέθη των Σίτι και Παρί Σεν Ζερμέν. Σύλλογοι που είναι σε θέση να καλύψουν πιθανές απώλειες εσόδων και να του δώσουν μία διέξοδο από την… κόλαση της Μπαρτσελόνα.

Το τωρινό οικονομικό… πακέτο για τον Μέσι μαζί με μισθούς, μπόνους και όλα όσα τον συνοδεύουν κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια τον χρόνο. Είναι σχεδόν απίθανο οποιαδήποτε ομάδα να μπορέσει να βγάλει αυτά τα χρήματα μέσω της εμπορικής αξιοποίησης του ονόματος του Αργεντίνου άσου σε μία σεζόν. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν παίκτη που όπου και εάν συνεχίσει την καριέρα του θα είναι με πολυετές συμβόλαιο και όχι μονοετές. Η ιδέα πως μόνο οι πωλήσεις της φανέλας του Μέσι θα καλύψουν τέτοιο κόστος δεν ισχύει. Δεν υπάρχει τέτοια εφαρμογή.

Οι περισσότερες ομάδες στην καλύτερη των περιπτώσεων παίρνουν 15% από τις πωλήσεις των φανελών ως καθαρό κέρδος. Μία εμφάνιση για ενήλικο του Σέρχιο Αγκουέρο με το όνομα και το νούμερό του είναι με κόστος στις 120 λίρες. Εάν η Σίτι βγάζει 18 λίρες για κάθε φανέλα θα πρέπει να πουλήσει 5.555.556 φανέλες του Μέσι για να καλύψει τα χρήματά του. Το 2018/2019 η Σίτι πούλησε στο σύνολο 1,085,000 παγκοσμίως.

Η Γιουνάιτεντ ηγείται των πωλήσεων των εμφανίσεων με 3.120.000. Ακόμα λοιπόν και εάν πουληθούν πάνω από 2 εκατ. φανέλες αυτό θα είναι ένα έσοδο των 36 εκατομμυρίων. Δεδομένα το να κλείσει ο Μέσι στην Σίτι ή οπουδήποτε αλλού θα είναι πόλος έλξης πολλών χορηγών. Χαρακτηριστικό είναι πως όταν η Γιουβέντους υπέγραψε τον Κριστιάνο Ρονάλντο το 2018 συμφώνησε με την Adidas σε ένα νέο deal αξίας 44 εκατ., δηλαδή διπλάσιο από το προηγούμενο νούμερο που είχε συμφωνήσει.

Tα έσοδα της Γιουβέντους από τον Κριστιάνο

Ο κεντρικός χορηγός της φανέλας Jeep ανανέωσε την συμφωνία με την ομάδα δίνοντας 22.5 εκατομμύρια κάθε χρόνο παρότι είναι μία εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Ανιέλι. Έτσι η Γιούβε έφτασε στο να έχει ένα έξτρα εισόδημα 45 εκατομμυρίων τον χρόνο λόγω του Κριστιάνο Ρονάλντο.

Η Γιουβέντους έχει κλείσει τον Κριστιάνο Ρονάλντο με συμβόλαιο τεσσάρων ετών. Πλήρωσε ρήτρα 100 εκατομμυρίων και του δίνει 75 εκατ. ευρώ τον χρόνο, που είναι 300 εκατομμύρια. Σε βάθος χρόνου έως ένα σημείο η «Μεγάλη Κυρία» καλύπτει τα έξοδα του Πορτογάλου σταρ, ειδικά από την στιγμή που δεν έχει φέρει Champions League στην ομάδα.

Αυτή η συμφωνία όμως είχε να κάνει με το σκεπτικό για την ώθηση της ομάδας με μία τέτοια μεταγραφή. Οι followers (ακόλουθοι) της Γιουβέντους σε Instagram και Facebook, όπως και το γεγονός ότι σε αγορές όπως της Κίνας ανέβηκε για τα καλά το όνομά της έχει να κάνει με την προσθήκη του Κριστιάνο Ρονάλντο.

Το ενδιαφέρον των χορηγών για την πρωταθλήτρια Ιταλίας, αλλά και για τον ίδιο τον Κριστιάνο Ρονάλντο δεδομένα ανέβηκε με οφέλη και για τις δύο πλευρές. Όμως με την παγκόσμια κοινότητα να υποφέρει πολλαπλώς από την πανδημία αυτά τα μεγέθη αλλάζουν και τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται πια δεδομένο.

Ναι θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως για τη Σίτι η προσθήκη του Μέσι θα δώσει πιο μεγάλη ώθηση απ’ ότι εκείνη του Κριστιάνο Ρονάλντο στη Γιουβέντους, όμως οι εποχές δεν είναι εύκολες. Η περίοδος του κορονοϊού αναγκάζει εταιρείες, χορηγούς αλλά και τον κόσμο να είναι πολύ… μαζεμένος στα οικονομικά του. Δεν υπάρχει κανένα νόημα στο να πληρώνεις περισσότερα χρήματα σε έναν παίκτη για να φτιάξεις το brand name σου παραπάνω, όταν έχεις ανθρώπους που δεν μπορούν να αγοράσουν αυτό που προσφέρεις ως προϊόν.

Εταιρίες όπως οι Google, Amazon και Apple έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν πολλά χρήματα, όμως ακόμα και εκείνες έχουν κάνει ανοίγματα και δεν διαχειρίζονται εύκολα την τωρινή κατάσταση. Παρόλα αυτά είναι εταιρίες που μπορούν να κάνουν ακόμα και τώρα μεγάλες χορηγικές συμφωνίες ενώ προφανώς η Σίτι θα περιμένει και άλλους χορηγούς εφόσον κλείσει τον Μέσι.

Για ομάδες όπως η Παρί και η Σίτι όμως υπάρχει και μία ακόμα δυσκολία και ιδιαιτερότητα. Σε περίπτωση που πάρουν τον Μέσι το Financial Fair Play της UEFA θα μπει σε διαδικασία ελέγχου των λογαριασμών των ομάδων. Η Παρί και η Σίτι έχουν παραβιάσει τους σχετικούς κανονισμούς στο παρελθόν, οπότε μπορεί να βρεθούν σε νέες… περιπέτειες.

Κι αν στην περίπτωση της Σίτι, εταιρείες που ανήκουν στο κράτος, όπως οι Etihad και Qatar Airways βρεθούν είτε με πολλά εκατομμύρια είτε να προσφέρουν χρήματα για χορηγίες τότε οι αρμόδιοι της UEFA θα αρχίσουν να κάνουν πάλι ερωτήσεις να ζητούν πειστήρια πως δεν υπάρχει καμία παρανομία. Όπως και να το δει κανείς για την περίπτωση του σε σχέση με τα έσοδα που μπορεί να φέρει υπάρχουν μόνο εκτιμήσεις και εικασίες και όχι κάτι τόσο σαφές ή δεδομένο.

Η Σίτι τερμάτισε 2η στην Premier League. Αν είχε πάρει πρωτάθλημα θα είχε καρπωθεί 2 εκατ. παραπάνω. Εάν η ομάδα του Πεπ Γκουαρδιόλα είχε κατακτήσει το Champions League και δεν είχε αποκλειστεί στα προημιτελικά τότε θα είχε πάρει 28 εκατ. παραπάνω. Επίσης θα είχε και έξτρα μπόνους και κέρδη από χορηγίες.

Η οικονομική κρίση της Μπαρτσελόνα

Δεν υπάρχει πάντως καμία εγγύηση πως το να έχει κανείς τον Μέσι στην ομάδα του θα του φέρει μεγάλη οικονομική επιτυχία αυτήν την περίοδο. Η Μπαρτσελόνα οδηγήθηκε σε οικονομική κρίση διότι έδινε πολλά χρήματα στον Μέσι και πήρε πολλές κακές αποφάσεις για το πως να επενδύσει τα έσοδά της. Υπάρχουν πολλές ομάδες που λειτουργούν πιο καλά από την Μπάρτσα. Όμως είναι ελάχιστες που μπορούν να σηκώσουν το βάρος του συμβολαίου του Αργεντίνου στην εποχή της πανδημίας. Μόνο δισεκατομμυριούχοι και πανίσχυροι ιδιοκτήτες μπορούν να δίνουν σε έναν 33χρονο 100 εκατ. τον χρόνο. Το να υπογράψει κάποιος τον Μέσι δεν σημαίνει πως θα έχει ένα εύκολο και πολύ καλό πρότζεκτ. Για αυτό και από κάθε πλευρά και άποψη μόνο η Σίτι και η Παρί μπορεί να είναι οι επόμενοι πιθανοί προορισμοί του.

Πηγή: Τhe Sun