«Δούλεμα» από τα Σκόπια με το «Macedonia Timeless»
Αλλαγές με το ζόρι …
Μετά τις έντονες αντιδράσεις από την Ελλάδα, η κυβέρνηση Ζάεφ προχώρησε σε επιφανειακές αλλαγές στην επίσημη ιστοσελίδα της χώρας, τροποποιώντας απλά το επίμαχο moto από «Macedonia Timeless» σε «Νorth Macedonia Timeless». Όσον αφορά την ονομασία της ιστοσελίδας (domain) λειτουργεί σε δύο … version. Το www.northmacedonia-timeless.com και το προηγούμενο www.macedonia-timeless.com, αν και απλά το παλαιό domain θα μπορούσε να τροποποιηθεί.
Ωστόσο και η «νέα» ιστοσελίδα «μπάζει» από παντού, δίνοντας την αίσθηση πως δεν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από τα Σκόπια, να προσαρμόσουν τις επίσημες κρατικές ιστοσελίδες σύμφωνα με όσα ορίζονται στην προβληματική -όπως αποδεικνύεται- Συμφωνία των Πρεσπών.
Με μία απλή ανάγνωση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, εύκολα διαπιστώνει κανείς πως οι διαχειριστές πρόχειρα άλλαξαν τον όρο «Macedonia» σε «North Macedonia», αφήνοντας σε πολλά σημεία, την παλαιά ονομασία σε τίτλους και κείμενα.
Οι «κουτσουρεμένες» αλλαγές, έχουν προχωρήσει μόνο στην αγγλόφωνη επίσημη σελίδα. Στη γλώσσα των Σκοπίων, καθώς και στις υπόλοιπες γλώσσες (γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά, ρωσικά, αλβανικά κ.α.) η χώρα αποκαλείται ως «Μακεδονία».
Επίσης οι επίσημες σελίδες στα social media (facebook. Instagram, twitter k.a) παραμένει ως «macedonia-timeless», αναρτώντας ομορφιές και αξιοθέατα της χώρας ως «Μακεδονία» και χρήση hashtag των όρων «Macedonia», «Macedonia Timelles», «Beautiful Macedonia» κ.α. Όλες οι αναρτήσεις είναι στην αγγλική γλώσσα, αφού οι σελίδες απευθύνονται στο διεθνές κοινό.
Ίδια προκλητική και στο επίσημο κανάλι στο δημοφιλές youtube, το οποίο παραμένει ως «Macedonia Timeless», ενώ σε όλα τα βίντεο που παρουσιάζονται η χώρα εμφανίζεται ως «Μακεδονία».
Το προκλητικό σλόγκαν «Macedonia Timeless», κάτι σαν το δικό μας «Live your myth in Greece», καθιερώθηκε το 2009 επί παντοδυναμίας Γκρουέφσκι, στο πλαίσιο «αρχαιομακεδονοποίησης» της σλαβικής πλειοψηφίας που επιχείρησε να προωθήσει.
Μέσω εντυπωσιακών σποτ, με άρωμα Χόλιγουντ, που προβλήθηκαν σε τοπικά και διεθνή δίκτυα (CNN, EURONEWS, TRAVEL CHANNEL κ.ά.) οι γείτονες επιχείρησαν να παρουσιαστούν ως απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων και της αρχαίας Μακεδονίας προωθώντας παράλληλα, εκτός από τον τουρισμό και τα «μακεδονικά» κρασιά.