Δανία: Σάλος για διαφήμιση με τίτλο «Τι είναι αλήθεια σκανδιναβικό;»
Αεροπορική εταιρεία απέσυρε χθες Τετάρτη διαφημιστικό μήνυμα που προβαλλόταν κυρίως στο Διαδίκτυο και ανασκεύαζε μύθους για τη Σκανδιναβία, αφού έγινε στόχος εκστρατείας μίσους, ειδικά από εθνικιστικές και ακροδεξιές παρατάξεις και ομάδες.
Το μήνυμα, με τίτλο «Τι είναι αλήθεια σκανδιναβικό;» είχε σκοπό να εξάρει πόσο μεγάλη αξία έχει το ταξίδι, υποδεικνύοντας ότι πολλές διαστάσεις της σκανδιναβικής κουλτούρας, από τα σουηδικά κεφτεδάκια μέχρι τα δανέζικα γλυκίσματα και την γονική άδεια, εισήχθησαν από αλλού.
«Τι είναι αλήθεια σκανδιναβικό; Απολύτως τίποτα», ανέφερε το μήνυμα. «Κατά κάποιον τρόπο, η Σκανδιναβία δημιουργήθηκε κομματάκι-κομματάκι, από απλούς ανθρώπους στους οποίους ανακαλύψαμε τα καλύτερα στοιχεία της πατρίδας μας μακριά από την πατρίδα μας».
Συνεχίζει εξηγώντας ότι τα δανέζικα γλυκίσματα στην πραγματικότητα ήρθαν από την Αυστρία, τα σουηδικά κεφτεδάκια απλώς μια εκδοχή αυτών που φτιάχνονται στην Τουρκία, οι ανεμόμυλοι μια ιδέα που εισήχθη από την περιοχή του σημερινού Ιράν, η γλυκόριζα είναι κινέζικη και ακόμα και το καμάρι της Νορβηγίας, ο συνδετήρας, εφευρέθηκε από Αμερικανό.
Βουλευτές του λαϊκιστικού Κόμματος του Δανικού Λαού κατηγόρησαν την αεροπορική εταιρεία ότι προσέβαλε τον πολιτισμό της χώρας και απαίτησαν η κυβέρνηση — στην Κοπεγχάγη ανήκει το 14% του μετοχικού κεφαλαίου των Σκανδιναβικών Αερογραμμών — να αντιδράσει αμέσως.