ΤΕΧΝΕΣ

Γκιζέλα Ντάλι: Η «Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό»

Γκιζέλα Ντάλι: Η «Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό»

Γκιζέλα Ντάλι: Χαρακτηρίστηκε η «Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό», και διακρίθηκε σε ρόλους μοιραίας και σέξι γυναίκας.

Ο κινηματογραφικός φακός αποτύπωσε το τέλειο σώμα της σε πολλές αποκαλυπτικές σκηνές που έκοβαν την ανάσα στον ανδρικό πληθυσμό της εποχής…

Το πραγματικό της όνομα ήταν Αδαμαντία Μαυροειδή. Γεννήθηκε στην Πλάκα στις 27 Αυγούστου 1937. Πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια στα Μέγαρα. Σπούδασε στη σχολή χορού Ανωμερίτου, στη σχολή «Καλών Τεχνών» και στη δραματική σχολή «Εθνικού Ωδείου».

Γκιζέλα Ντάλι: Η «Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό»

Γκιζέλα Ντάλι: Η «Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό»

Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1960 στην κωμωδία «Ραντεβού στη Βενετία» του Ντίμη Δαδήρα.

Η Γκιζέλα Ντάλι παντρεύτηκε τον Δαδήρα αν και τους χώριζαν 21 χρόνια. Μαζί έκαναν επτά ταινίες. Η ίδια είχε πει “Ήταν για εννέα χρόνια ο θεός μου. Ο θεός μου ήταν και μετά τον χωρισμό μας. Αλλά ήμουν αδύναμη. Με πρόδιδε, ανταπέδιδα τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, μέχρι που εξουθενωθήκαμε και χωρίσαμε…”. Το παρουσιαστικό της τής προσέφερε ρόλους μοιραίας και σέξι γυναίκας. Είχε σημειώνει σε συνέντευξή της πολλά χρόνια μετά: Ήταν άλλη η όψη μου και άλλη η κόψη μου. Ο Ντίμης Δαδήρας και οι άλλοι κινηματογραφικοί παραγωγοί εκμεταλλεύτηκαν την όψη μου! Η κόψη μου ήταν η βλάχα από τα Μέγαρα, στουρνάρι στο κεφάλι! Τώρα που βλέπω τις ταινίες μου, μ’ αρέσει αυτή η κοπέλα, η Γκιζέλα, αλλά σήμερα δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση της”. Στο θέατρο εμφανίστηκε, κυρίως, σε παραστάσεις επιθεώρησης.

Λέγεται πως ο Θανάσης Βέγγος εκτιμούσε και αγαπούσε τη Γκιζέλα Ντάλι, όπως άλλωστε και άλλους συναδέλφους του που δεν είχαν καταφέρει να προσχωρήσουν στα μεγάλα στούντιο του Φίνου, σαν τον Φραγκίσκο Μανέλη λόγου χάριν. Έτσι, το 1970 ξαναδούλεψαν μαζί στην ταινία ”Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές” του Ντίνου Κατσουρίδη

Ακολούθησαν μικροί ρόλοι σε ταινίες όπως οι “Ου κλέψεις” (ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ), “Η διαθήκη”, “Το γέλιο βγήκε απ’ τον παράδεισο” (ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ), “Οι αετονύχηδες”, “Φτωχός εκατομμυριούχος”, “Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές” (ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ), ενώ χαρακτηριστική είναι η σκηνή στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου το 1963 “Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης” όπου υποδύεται τη στρίπερ με τον φωτογράφο Θανάση Βέγγο να… αναστατώνεται στη θέα της.

Ακολούθησαν αρκετές ταινίες, οι περισσότερες από αυτές, ερωτικού περιεχομένου: “Η Μπέττυ παντρεύεται”, “Η Ελληνίδα και ο έρωτας”, “Σκάνδαλα στο νησί του έρωτα” (ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ), “Διεστραμμένοι”, “Ο παρθένος”, “Έρωτας δίχως σύνορα” ενώ στον “Παρθένο” συμπρωταγωνίστησε με τον Άλκη Γιαννακά που έγινε ένας από τους μεγαλύτερους έρωτες της ζωής της. “Ήταν ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής μου. Ήταν ο ωραιότερος και πιο περιζήτητος άντρας και ήταν δικός μου. Ζήσαμε μια σχέση πάθους”.

Μετά τον χωρισμό της με τον σκηνοθέτη Ντίμη Δαδήρα, εγκατέλειψε τη σόου-μπιζ κι εγκαταστάθηκε στη Νάξο, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας». Τελευταία ταινία πριν σταματήσει τον κινηματογράφο ήταν «Η Σπηλιά της Αμαρτίας» του Γιώργου Παπακώστα το 1976, ενώ έκανε μια τελευταία εμφάνιση το 2004 με τη συμμετοχή της στην ταινία «Τεστοστερόνη» του Γιώργου Πανουσόπουλου.

Παρά το γεγονός ότι όλοι παραδέχονταν πως μόνο ατάλαντη δεν ήταν η ωραία και μοιραία ξανθιά έμεινε εγκλωβισμένη στην εντυπωσιακή εξωτερική της εικόνα. Η Γκιζέλα Ντάλι ήταν μία από τις ηθοποιούς της καταπιεσμένης σεξουαλικότητας μιας ολόκληρης εποχής

Τα τελευταία χρόνια η ηθοποιός έπασχε από καρκίνο. Οι φίλοι και συγγενείς της έλεγαν ότι πάλεψε σαν παλικάρι με την νόσο. Τα πρώτα χρόνια της αρρώστιας της δεν πήγαινε σε γιατρό. «Θα τον νικήσω μόνη μου τον π… τον καρκίνο» έλεγε.

Ξεκίνησε να μαζεύει τα πράγματα της, καθώς διαισθανόταν ότι το τέλος πλησίαζε και όπως έλεγε, δεν ήθελε να της μαζεύουν άλλοι το σπίτι της μετά τον θάνατό της. Έξω από την πόρτα της είχε αναρτήσει την επιγραφή: «Δεν δέχομαι επισκέψεις λόγω ασθένειας».

Έφυγε από τη ζωή στις 10 Σεπτεμβρίου 2010 σε ηλικία 73 ετών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 
Γκέλυ Μαυροπούλου: Η ξεχωριστή, λαμπερή πρωταγωνίστρια