Ακινητοποιημένα από την άνοιξη 92 λεωφορεία του ΟΑΣΘ!
Με μόλις 300 λεωφορεία εκτελείται σήμερα το μεταφορικό έργο στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, όταν οι ανάγκες απαιτούν 520 αστικά.
Οι συνθήκες μετακίνησης παραμένουν ασφυκτικές, ενώ την ίδια ώρα 92 λεωφορεία παραμένουν “εκτός” λόγω βλαβών από την περασμένη άνοιξη! Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μιλώντας στην εκπομπή “Λόγια της Πόλης” στην TV100. Μάλιστα, τόνισε ότι υπάρχει κίνδυνος το επόμενο διάστημα αν τεθούν εκτός δρομολογίων άλλα 44 λεωφορεία, με ότι αυτό συνεπάγεται!
“Ο στόλος είναι γερασμένος και μάλιστα έχουμε το πολύ άσχημο φαινόμενο σχετικά νέα λεωφορεία 10-15 ετών να εμφανίζουν δομικά προβλήματα, ρηγματώσεις στο σασί. Ο Οργανισμός έχει από την Άνοιξη ακινητοποιημένα 92 αρθρωτά λεωφορεία ηλικίας 14 ετών γιατί υπάρχουν ρηγματώσεις. Σήμερα αντιμετωπίζουμε τον κίνδυνο να παροπλιστούν εξ’ αυτού του λόγου άλλα 44 λεωφορεία. Επομένως, τα περιθώρια που έχουμε να ανακτήσουμε λεωφορεία από τα ακινητοποιημένα είναι πολύ περιορισμένα. Και οι επισκευές ενός νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, δημοσίου όμως, προϋποθέτουν τη διεξαγωγή νομίμων διαδικασιών με βάση τις προβλέψεις του νόμου για να μπορούμε στη συνέχεια να πληρώσουμε και τους συνεργάτες μας”σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.
60 λεωφορεία επιστρέφουν στο πολεοδομικό- Έμφαση στη Δυτική Θεσσαλονίκη
Μικρή βελτίωση της κατάστασης αναμένεται από τον Φεβρουάριο οπότε και θα ενταχθούν στα δρομολόγια που εκτελούνται στο πολεοδομικό συγκρότημα περίπου 60 λεωφορεία που απελευθερώνονται μετά τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ. Η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται σε ένα 15νθήμερο.
“Ελπίζουμε ότι θα έχουμε σύντομα την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ίσως και μέσα στο επόμενο 15νθημερο ώστε να αρχίσουν σταδιακά μέσα στον Φεβρουάριο να εντάσσονται τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στα αντίστοιχα δρομολόγια και ταυτόχρονα τα λεωφορεία να έρθουν στην πόλη” τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και σημείωσε ότι τα 60 οχήματα θα ενισχύσουν το σύνολο των γραμμών. “Το πρόβλημα είναι οριζόντιο. Θα στηριχθούν όλες οι γρααμμές, με κάποια προσπάθεια να ενισχύσουμε λίγο παραπάνω τη Δυτική Θεσσαλονίκη, την Ηλιούπολη, τη Σταυρούπολη και τη Μενεμένη” είπε χαρακτηριστικά.
Στον αέρα εντός του μήνα ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 120 λεωφορείων
Μετά τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ το ποσοστό κάλυψης των αναγκών θα ανέρχεται σε 75% και για την περαιτέρω αύξησή του ο ΟΑΣΘ θα προχωρήσει στη μίσθωση επιπλέον 120 λεωφορείων. Όπως ανέφερε ο κ. Σκόδρας, ο διεθνής διαγωνισμός θα βρίσκεται “στον αέρα” εντός του μήνα, με στόχο- ει δυνατόν- τα αστικά να ενταχθούν στον στόλο μετά το Πάσχα. “Όμως οι δημόσιες συμβάσεις έχουν προθεσμίες για την εκτέλεση των διαγωνισμών, έχουν προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο” σημείωσε ο κ. Σκόρδας και πρόσθεσε: “Το ΔΣ του ΟΑΣΘ προτίθεται να συντμήσει τις προθεσμίες που απαιτεί ο νόμος ώστε ο διαγωνισμός να καρποφορήσει το συντομότερο δυνατό. Βεβαίως πάντα θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι διαγωνισμοί της τάξης των 8- 10 εκ. ευρώ υπάρχει περίπτωση να εμφανίσουν νομικές περιπλοκές. Ελπίζουμε να τις αποφύγουμε”,.
Διεθνής διαγωνισμός για προμήθεια καινούριων λεωφορείων
Το τρίτο βήμα για την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών της πόλης περιλαμβάνει διεθνή διαγωνισμό σε επίπεδο Υπ. Μεταφορών για την προμήθεια νέων λεωφορείων- 350 στον αριθμό- για τη Θεσσαλονίκη. Εκτιμάται ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί εντός του τρέχοντος έτους, μαζί με άλλα 650 λεωφορεία που προορίζονται για τις συγκοινωνίες της Αθήνας.
“Σήμερα το Υπ. Μεταφορών είναι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τους τεχνικούς της συμβούλους είχαμε στον Οργανισμό την περασμένη εβδομάδα και σχεδιάζουμε με χρηματοδότηση από την ΕτΕΠ τον διαγωνισμό, ο οποίος είναι εφικτό εντός του 2020 να πραγματοποιηθεί. Αυτός θα περιλαμβάνει 1000 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 350 θα αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τα 300 από αυτά θα είναι μάλιστα ηλεκτρικά” σημείωσε ο κ. Σκόδρας.