ΕΛΛΑΔΑ

«Αδύνατη η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το 2020»

Για μη ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα στην υλοποίηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο η κοινοπραξία κατασκευής της βασικής γραμμής. Ειδικότερα, σε επιστολή που εστάλη στις 9 Αυγούστου, η Κοινοπραξία επισημαίνει ότι «είναι τεχνικώς αδύνατη η λειτουργία του Μετρό το 2020» και χτυπά «καμπανάκι» για νέες καθυστερήσεις

Καμπανάκι για το μετρό της Θεσσαλονίκης χτυπά η κοινοπραξία κατασκευής της βασικής γραμμής, επισημαίνοντας σε επιστολή της πως το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει ανατραπεί και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι νέες καθυστερήσεις.

Στην επιστολή, σύμφωνα με το voria.gr που επικαλείται το ypodomes.com, αναφέρεται ότι ο προγραμματισμός του έργου έχει ανατραπεί λόγω του σταθμού «Βενιζέλου». Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται δείχνοντας την απελθούσα διοίκηση «συνεπώς οι δηλώσεις σας στον Τύπο ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020, παρά το γεγογός ότι γνωρίζετε και έχετε επί μακρόν ενημερωθεί από τον ανάδοχο ότι αυτό πλέον είναι τεχνικώς αδύνατον, δεν ευσταθούν».

Η Κοινοπραξία υποστηρίζει πως όσο δεν αποφασίζεται η τεχνική λύση του σταθμού Βενιζέλου, ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι άγνωστος και η πρόοδος του έργου καθυστερεί με κύριες αιτίες τις παρακάτω:

1. Επανειλημμένες καθυστερήσεις στον σχολιασμό και έγκριση των μελετών σιδηροδρομικής επιδομής, παροχής ισχύος έλξης, παροχής μέσης τάσης και διανομής χαμηλής τάσης καθώς και τροχαίου υλικού που έχουν οδηγήσει σε αδυναμία ορθής διαχείρισης από μέρους του αναδόχου των σχετικών πόρων του.

2. Περαιτέρω, σημαντική είναι και η καθυστέρηση που έχει σημειωθεί από την ολοκλήρωση του ανασχεδιαμσού του σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, λόγω της ανάγκης επανασχεδιασμού του σταθμού, λόγω των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στη βόρεια και νότια πρόσβαση αυτού, και της διατήρησης μέρους των αρχαιοτήτων στην βόρεια περιοχή. Μάλιστα υποστηρίζεται ότι καθυστέρησε 18 μήνες η κατασκευή της πλάκας μεσοπατώματος λόγω του επανασχεδιασμού (από 1.2.17 κατέστη δυνατό στις 3.7.18).

3. Αδυναμία να αποφασιστεί η τεχνική λύση στομ σταθμό Βενιζέλου. Μέχρι σήμερα, αναφέρεται, δεν έχει ληφθεί από την Α.Μ. ουδεμία απόφαση σχετικά με την κατασκευή του επανασχεδιασμένου σταθμού, παρότι έχουν παρέλθει περίπου 2 έτη από την κοινοποίηση των αρχικών αποφάσεων.

Ολοκληρώνοντας, η κοινοπραξία ρίχνει την αποκλειστική ευθύνη στην απελθούσα διοίκηση και υποστηρίζει πως λόγω των παραπάνω θα υπάρξουν επιβαρυντικές επιπτώσεις στις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος καθώς και στη συνολική προθεσμία του έργου «τα οποία τα γνωρίζετε εδώ και καιρό παρά τα όσα αβάσιμα ισχυρίζεσθε σχετικά μέσω διαφόρων δημοσιευμα΄των στον τύπο».

Έρχονται παρατάσεις και αποζημιώσεις

Η κοινοπραξία προαναγγέλει μάλιστα αίτημα παράτασης «μόλις οριστικοποιηθούν οι εγκρίσεις των μελετών (…) μόνο τότε θα είναι δυνατόν να συνταχθεί ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα. Τέλος σημειώνεται το δικαίωμα αποζημίωσης «για την ανόρθωση κάθε ζημίας που υφιστάμευα από την υπαίτια και αντισυμβατική συμπεριφορά σας».