Έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα υποσχέθηκε ο γ.γ. Υποδομών
Ο Γ. Καραγιάννης μίλησε στην κοπή πίτας του ΤΕΕ-τΚΜ και συνόψισε τα έργα που προετοιμάζει η κυβέρνηση για τη βόρεια Ελλάδα
Τουλάχιστον επτά έργα συνολικού κόστους άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ υποσχέθηκε για τη βόρεια Ελλάδα και κυρίως για τη Θεσσαλονίκη ο γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην κοπή της βασιλόπιτας στο τμήμα κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Παρότι ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε μόνο λάθη, αλλά «ολοκλήρωσε και έργα που παρέλαβε», συμπλήρωσε ότι «άφησε πίσω της μεγάλα προβλήματα και το χειρότερο».
«Δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη, κανέναν σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας», εκτίμησε ο γ.γ. Υποδομών.
Ειδικά για το μετρό, «εγκαινίαζαν μουσαμάδες και έφεραν όλο το έργο πίσω με ιδεοληψίες για το σταθμό Βενιζέλου. Έλεγαν ψέματα ότι θα είναι έτοιμο το 2020, ενώ στην πραγματικότητα ένα μέρος θα δινόταν κολοβό το 2022, μετά κεντρικοί σταθμοί θα έκλειναν για πάνω από έναν χρόνο και τελικά θα παραδιδόταν ολοκληρωμένο γύρω στο 2026!».
Αντιθέτως η κυβέρνηση της ΝΔ επανέφερε το έργο «στον αρχικό σχεδιασμό, με βελτιώσεις» και μάλιστα «προστατεύουμε πιο αποτελεσματικά τις αρχαιότητες», εκτίμησε. «Με τη λύση που δίνουμε όχι μόνο διασφαλίζουμε και μετρό και αρχαιότητες, αλλά και μειώνουμε το κόστος, περίπου κατά 40.000.000». πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.
Επιπλέον αποκάλυψε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει φέτος να υλοποιηθούν «οι εργασίες αναβάθμισης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή αυτή μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τις 3,5 ώρες».
Για την Εγνατία Οδό υπενθύμισε ότι «ο προγραμματισμένος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 26/6/2020» και υποστήριξε πως «λειτουργούμε τους σταθμούς διοδίων, όπως δεσμευόταν η χώρα, αλλά χωρίς τις αυξήσεις του ΣΥΡΙΖΑ».
Παράλληλα ο γ.γ. Υποδομών είπε ότι ολοκληρώνονται «μελέτες για έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη, όπως η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας, γνωστή ως fly over».
Στο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών και ειδικά του ΟΑΣΘ «προετοιμάζουμε διαγωνισμό που θα γίνει εντός του 2020, για προμήθεια 1000 λεωφορείων και για την Αθήνα και για τη Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτρικά και γενικότερα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.
Το υπουργείο θα προχωρήσει ακόμη σε έργα σε επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου με το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας ύψους 455 εκατομμυρίων ευρώ και ταυτόχρονα «σχεδιάζουμε δράσεις που θα αγγίξουν και τον ΚΟΚ, για την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς μας. Και μαζί, ετοιμάζουμε ένα νέο, σύγχρονο, λειτουργικό και αδιάβλητο μοντέλο εξετάσεων οδήγησης».
Ο πέμπτος πυλώνας, σύμφωνα με τον γ.γ. Υποδομών είναι «να προετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα.
Ο κ. Καραγιάννης έδωσε έμφαση και στην ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης μήκους 3,5 χλμ περίπου. «Παράλληλα», είπε «αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεση του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ και αναμένεται άμεσα η δημοπράτηση του».
Σε επόμενο σημείο της ομιλίας του ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Πολυγύρου και ιδίως στο τήμα Θέρμη-Γαλάτιστα που παρουσιάζει αυξημένα προβλήματα. «Παρεμβάσεις όπως είναι η διαπλάτυνση κατά τμήματα της οδού, η πλήρης αναμόρφωση ισόπεδων κόμβων, η κατασκευή πεζοδρομίων και η κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας», περιέγραψε ο ίδιος.
Για τη βελτίωση και διαπλάτυνση του τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια, υποστήριξε ότι ο δρόμος «βελτιώνεται και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι την ερχόμενη Τρίτη».
Επιπροσθέτως, η οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ενταχθεί στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ και «ταυτόχρονα θα προχωρήσει άμεσα και η δημοπράτησή του», γνωστοποίησε ο κ. Καραγιάννης.
«Έχουμε επίσης την κατασκευή του 2ου Κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού (ΚΑΑ) Θεσσαλονίκης. Δηλαδή την κατασκευή ενός νέου αγωγού, μήκους 4.400 μ. Ξεπεράσαμε τα προβλήματα χρηματοδότησης και προχωράμε την κατασκευή του, έως το τέλος του 2020», συνέχισε ο γ.γ. Υποδομών.
Στην Καλαμαριά θα δημοπρατηθεί το έργο «Αποχέτευση Ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς», προανήγγειλε ο ίδιος.
«Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δημοπρατήσουμε το έργο, για την προστασία της ευρύτερης ανάντη περιοχής της οδού Πόντου», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.
Στο ίδιο πλαίσιο προχωρά και η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή της Λαχαναγοράς στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα δημοπρατηθούν το δεύτερο εξάμηνο του έτους και αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2023, κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.